Turizm Sektöründe Pazarlama Paradigmaları, Osman ÖZDEMİR, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.5-19, 2021
Sağlık turizmi sektörü, gelecekte tamamen akıllı bir sektör
olma yolunda büyük bir dönüşüm içindedir. Sağlık turizmi sektörü, akıllı sağlık
turizmi sektörü olma sürecinde, sağlık alanında önemli yenilikler ve
iyileştirmeleri beraberinden getirmiş ve dünya çapında önemli bir ivme
kazanmıştır. Bunda Sanayi 4.0 devrinin sağlık alanındaki bir çıktısı olarak
Sağlık 4.0 devri faktörünün önemli bir etkisi vardır.
Günümüz Sağlık 4.0 devrinde hızla artan teknolojik
ilerlemelerle birlikte sağlık turizmi sektörü akıllı sektöre dönüşmüştür.
Akıllı sağlık turizmi sektörü, ülke ekonomilerine gelir sağlayan, rekabetçi
gücü yüksek ve alt sektörler itibari ile çok yönlü modern bir hizmet
sektörüdür.
Turizmde akıllı sağlık hizmetlerinin kendilerine has
karakteristik yapıları nedeniyle hizmet pazarlaması karması unsurları
faaliyetlerinin yürütülmesi geçmişle kıyaslandığında daha da önemli bir hâl
almıştır. Akıllı sağlık turizminde hizmet pazarlaması karması unsurları
faaliyetleri, geleneksel yöntemlerle değil daha çok dijital yöntemlerle
yapılmaktadır.
Kitabın bu bölümünde, turizm sektöründe sağlık hizmetleri
pazarlaması konusu ele alınmaktadır. Bu
konu bağlamında, kitabın bu
bölümünün amacı, bir kavram ve bir
sektör olarak sağlık turizmine, akıllı sağlık turizmine ve sağlık hizmetleri
pazarlamasına açıklık getirip akıllı sağlık turizminde sağlık hizmetleri
pazarlaması konusuna dikkat çekmektir.