in: Current Debates on Social Sciences 8, Zeynel KARACAGİL, Editor, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, pp.244-256, 2022
İki
veya daha fazla değişken kümesi arasındaki ilişkileri incelemek için çok
değişkenli istatistiksel bir teknik olan doğrusal olmayan kanonik korelasyon
analizi kullanılır. Yapılan bu çalışma ile doğrusal olmayan kanonik korelasyon
analizi kullanılarak pedagojik formasyon derslerini uzaktan eğitim ile alan
öğrencilerin demografik özellikleri ile memnuniyetlerini belirleyecek özellikler
arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda Tarih bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde Eş-zamanlı
ve farklı-zamanlı yürütülmesi gereken etkinliklerin ayrı ayrı
gösterilmediğinden kaynaklı bir memnuniyetsizliklerinin olduğu ve 20-25 yaş
grubundaki öğrencilerin eğitim için kullanılan yazılımdan oldukça memnun
oldukları sonucuna ulaşılmıştır.