Non-Linear Canonical Correlation Analysis and an Application on Satisfaction of Distance Education Students


Creative Commons License

Ayata F., Seyyarer E.

Current Debates on Social Sciences 8, Zeynel KARACAGİL, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.244-256, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Bilgin Kültür Sanat Yayınları
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.244-256
  • Editörler: Zeynel KARACAGİL, Editör
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İki veya daha fazla değişken kümesi arasındaki ilişkileri incelemek için çok değişkenli istatistiksel bir teknik olan doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi kullanılır. Yapılan bu çalışma ile doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi kullanılarak pedagojik formasyon derslerini uzaktan eğitim ile alan öğrencilerin demografik özellikleri ile memnuniyetlerini belirleyecek özellikler arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda Tarih bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim sürecinde Eş-zamanlı ve farklı-zamanlı yürütülmesi gereken etkinliklerin ayrı ayrı gösterilmediğinden kaynaklı bir memnuniyetsizliklerinin olduğu ve 20-25 yaş grubundaki öğrencilerin eğitim için kullanılan yazılımdan oldukça memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır.