Kars İlinin Destinasyon İmajı ve Doğu Ekspres’i Deneyimi


Creative Commons License

ÇANAKÇI S. D., ÇANAKÇI T., geçgin E.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, cilt.11, sa.18, ss.1876-1896, 2019 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırma, Kars ilini ziyaret eden ve Doğu Ekspres’i ile ayrılan yerli turistler aracılığı ile Kars ilinin destinasyon imajını ve turistlerin Doğu Ekspres’i deneyimleri ile ilgili düşüncelerini ortaya koymak amacıyla tasarlanmıştır. Araştırmada örneklem seçimi olarak olasılığa dayalı olmayan örnekleme tekniklerinden kolayda örnekleme yönteminin kullanılması tercih edilmiştir. Anketin uygulanma sürecinde yerli turistler ile yüz yüze temas edilmiştir. Uygulama sonucu toplam 388 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırmaya katılan yerli turistler destinasyon imajını; turistik işletmelerin imajı, bilgilendirme ofisleri, Doğu Ekspres’i, yerel halk imajı, şehir imajı ve ulaşım olanakları olmak üzere altı faktörde algılamışlardır. Kars’ı ziyaret eden yerli turistlerin destinasyon imajı algılarının demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılan t-testi ve varyans analizleri sonucuna göre cinsiyet, yaş grubu ve eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanılmıştır.Yerli turistlerin en çok katıldıkları turistik aktivitelerin başında ise, Doğu Ekspres’i deneyimi, Ani Antik Kent ziyareti ve Çıldır gölü gelmektedir. Önem derecesine göre Halk Oyunları son sırada yer almaktadır.
This research has been designed to reveal the image of the province of Kars and the opinions of the tourists about the expriences of the Orient Express via local tourists visiting Kars and departing with Orient Express. In the research, it was preferred to use sampling method which is not based on probability as sampling choice. During the implementation of the survey, local tourists were contacted face to face. A total of 388 available surveys were obtained. Local tourists who participated in the research were able to identify the destination image in six factors; touristic enterprises, information offices, Orient Express, local public image, city image and transportation facilities. According to the results of t-test and analysis of variance, significant differences were found according to the variables of gender, age group and educational status in order to determine whether the destination image of the local tourists visiting Kars differ according to their demographic characteristics.The most popular local tourist activities are Orient Express experience, the Ani Ancient City visit and Cildir lake. According to their importance, Folk Dance is the last place.