3rd International Conference on Contemporary Academic Research, Konya, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2024, ss.358-361
Seçimler demokrasinin vazgeçilmez unsurudur.
Türkiye’deki vatandaşlar seçimlere katılarak vatandaşlık görevini yapmaktadır.
Bu çalışmanın amacı olumlu belediye imajının yerel seçimlere yönelik tutum
üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de yaşayan 18 yaşından büyüklere
online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’deki 18 yaşından büyükler
oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 245 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal
medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır.
Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin
analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Olumlu belediye imajının
seçimlere yönelik tutum üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Olumlu belediye imajının oluşturulması için pazarlama iletişimi
faaliyetlerinden faydalanılabilir. Örneğin belediye tarafından
gerçekleştirilecek sosyal projelerin haberlerde yayımlanmasının belediye
imajına olumlu katkısı olacaktır.