Olumlu Belediye İmajının Seçimlere Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisi


Creative Commons License

Aydın İ., Saydan R., Çelik Z.

3rd International Conference on Contemporary Academic Research, Konya, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2024, ss.358-361

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.358-361
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Seçimler demokrasinin vazgeçilmez unsurudur. Türkiye’deki vatandaşlar seçimlere katılarak vatandaşlık görevini yapmaktadır. Bu çalışmanın amacı olumlu belediye imajının yerel seçimlere yönelik tutum üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de yaşayan 18 yaşından büyüklere online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’deki 18 yaşından büyükler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi 245 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Olumlu belediye imajının seçimlere yönelik tutum üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Olumlu belediye imajının oluşturulması için pazarlama iletişimi faaliyetlerinden faydalanılabilir. Örneğin belediye tarafından gerçekleştirilecek sosyal projelerin haberlerde yayımlanmasının belediye imajına olumlu katkısı olacaktır.