Genç Araştırmacılar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, ss.127
Küreselleşen dünya ile birlikte önemi artan iletişim teknolojileri ve internet kullanımı, tüm dünyanın
yaşadığı pandemi sebebiyle alınan tedbirler kapsamında eğitim-öğretimin sürdürülmesinde uzaktan
eğitime geçilmesi kararının alınmasıyla birlikte yükseköğrenimlerine devam eden öğretmen adayları
için de daha önemli hale gelmiştir. Bu sebeple çalışmamızın amacı; derslerine devam etmek için çevrim
içi uygulamaları kullanmak zorunda kalan okul öncesi öğretmen adaylarının çevrim içi yeterlik
düzeylerini; cinsiyet, sınıf düzeyi, sahip olunan teknolojik aletler, çevrimiçi öğrenme ile ilgili eğitim
alma durumu, internet erişiminin nereden sağlandığı ve günlük internet kullanım sürelerine ait
değişkenler açısından incelemektir. Araştırmamızın deseni nicel araştırma türlerinden betimsel tarama
modeli olarak belirlenmiştir. Araştırmamızın çalışma grubunu 308 okul öncesi öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Yavuzalp ve Bahcıvan (2020) tarafından geliştirilen
çevrimiçi öğrenme yeterliliği ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS analiz programı
yardımıyla betimsel istatistikler, t-testi ve ANOVA yapılacaktır. Araştırma sonucunda öğretmen
adaylarının uzaktan eğitime dair düşünceleri ve çevrim içi yeterlilikleri, araştırmanın amacında
belirlenen değişkelerle anlamlı bir farklılık olup olmama durumuna göre açıklanacaktır.