Restoran Yönetim Süreçlerine Mobil Yaklaşım:Bir Android Uygulama


İnan M., Biçek E.

18. Akademik Bilişim Konferansı, Aydın, Türkiye, 3 - 05 Şubat 2016, ss.710-717

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Aydın
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.710-717
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Restoran yönetim süreçleri, müşterinin işletmeye girmesiyle başlayan ve hesabı ödemesiyle sonuçlanan durumlar bütünüdür. Bu güne kadar işletilen bu süreçlerde farklı yöntemler kullanılmıştır. En gelişmiş sistemler, el terminalleri diye tabir edilen, garsonun müşterinin siparişlerini sisteme girebildiği ve gerekli yerlere (Mutfak, Yönetici Ekranı) iletebildiği küçük elektronik cihazların kullanıldığı sistemledir. Yapılan çalışmada; diğer çalışmalardan farklı olarak, Android tabanlı bir mobil uygulama geliştirilmiş ve restoran yönetiminin bütün süreçlerinin herhangi bir ek donanıma veya yazılıma ihtiyaç duyulmadan sadece akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Günümüzde gelişen mobil teknolojiler ve akıllı telefon kullanan kişi sayısı göz önüne alındığında uygulamanın ne denli ulaşılabilir olduğu ortaya çıkmaktadır. Böylece günümüzde kullanılan restoran sistemlerinin yapabildiklerinin dışında bu uygulama, müşterinin kendi akıllı telefonundan restoran sistemine katılıp sipariş verebilmesi ve garson ile iletişime geçebilmesi gibi birçok avantaj sağlamaktadır.

Restaurant management processes is starting with entering to restaurant and resulting with paying the bill by customer. It already has been used different methods in management processes. The most development system is called PDA which customer orders can be entered into the system and sent to necessary units (kitchen, administration screen) by waitress. In this study, unlike other studies it is developed an Android-based application and whole process without the need for any additional hardware or software is provided only to be carried out via smartphones. This application provides many advantages for customer such as ordering itself by entering system and connecting with waitress easily in restaurant. When it is thought the number of people who use developing mobile technologies and smart phones , this application's accessibility could be very high