18. Akademik Bilişim Konferansı, Aydın, Türkiye, 3 - 05 Şubat 2016, ss.710-717
Restoran yönetim süreçleri, müşterinin işletmeye girmesiyle başlayan ve hesabı
ödemesiyle sonuçlanan durumlar bütünüdür. Bu güne kadar işletilen bu süreçlerde farklı
yöntemler kullanılmıştır. En gelişmiş sistemler, el terminalleri diye tabir edilen, garsonun
müşterinin siparişlerini sisteme girebildiği ve gerekli yerlere (Mutfak, Yönetici Ekranı)
iletebildiği küçük elektronik cihazların kullanıldığı sistemledir. Yapılan çalışmada; diğer
çalışmalardan farklı olarak, Android tabanlı bir mobil uygulama geliştirilmiş ve restoran
yönetiminin bütün süreçlerinin herhangi bir ek donanıma veya yazılıma ihtiyaç duyulmadan
sadece akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirilmesi sağlanmıştır. Günümüzde gelişen mobil
teknolojiler ve akıllı telefon kullanan kişi sayısı göz önüne alındığında uygulamanın ne denli
ulaşılabilir olduğu ortaya çıkmaktadır. Böylece günümüzde kullanılan restoran sistemlerinin
yapabildiklerinin dışında bu uygulama, müşterinin kendi akıllı telefonundan restoran sistemine
katılıp sipariş verebilmesi ve garson ile iletişime geçebilmesi gibi birçok avantaj
sağlamaktadır.
Restaurant management processes is starting with entering to restaurant and
resulting with paying the bill by customer. It already has been used different methods in
management processes. The most development system is called PDA which customer orders
can be entered into the system and sent to necessary units (kitchen, administration screen) by
waitress. In this study, unlike other studies it is developed an Android-based application and
whole process without the need for any additional hardware or software is provided only to be
carried out via smartphones. This application provides many advantages for customer such as
ordering itself by entering system and connecting with waitress easily in restaurant. When it is
thought the number of people who use developing mobile technologies and smart phones , this
application's accessibility could be very high