Journal of Academic Perspective on Social Studies, sa.1, ss.66-76, 2022 (Hakemli Dergi)
Daha
önceki birçok çalışma, akış deneyimi ile tüketici davranışı arasındaki ilişkiyi
insan-bilgisayar etkileşimi bağlamında açıklamıştır. Bununla birlikte,
çalışmalar akış deneyimini ilgili boyutları açısından tutarsız bir şekilde
değerlendirmiştir. Ototelik deneyim, merak, içsel ilgi, kontrol duygusu,
dikkatin yoğunlaşması ve zamanın dönüşümü, online akış deneyiminin farklı
çalışmalarda tutarsız bir şekilde değerlendirilen boyutlarıdır. Önceki çalışmalardan
farklı olarak, bu mevcut çalışma akış deneyimini bu altı boyutla karakterize
etmektedir. Bu çalışma, tüketicilerin online bilgi arama süreçlerindeki akış
deneyimleri üzerine kavramsal bir model önerisi ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Kavramsal modelin, tüketicilerin bilgisayar etkileşimlerinde meydana gelen akış
durumlarının davranışları üzerindeki etkisini açıklamada gelecekteki tüketici
çalışmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Many
previous studies have explained the relationship between flow experience and
consumer behavior in the context of human-computer interaction. However,
studies have inconsistently evaluated the flow experience in terms of its
relevant dimensions. Autotelic experience, curiosity, intrinsic interest, sense
of control, focused attention, and time distortion are dimensions of online
flow experience that have been inconsistently evaluated across different
studies. Unlike previous studies, this current study characterizes flow
experience with these six dimensions. This study aims to put forth a conceptual
model suggestion on the flow experiences of consumers in their online
information search processes. It is thought that the conceptual model will
contribute to future consumer studies in explaining the effect of flow
situations that occur in consumers' computer interactions on their behavior.