Turkish Journal of Marketing, cilt.3, sa.2, ss.108-126, 2018 (Hakemli Dergi)
Günümüz dijital
dünyasında web siteler, tüketiciler için hayatın bir sağlayıcısı firmalar için yapılan
işlerin özüdürler. Kaliteli web sitesi içeriklerinin,
çevrimiçi alışveriş tercihleri ve diğer taraftan yapılan işlerin başarısına
önemli etkileri olmaktadır. Bu çerçevede bu çalışmada web sitesi içeriğinin
e-perakendeciliğin kullanıcı kabulüne etkisi araştırılmaktadır. Araştırma sonunda,
web sitesi içeriği unsurlarından duygusal çekiciliğin ve amaca uygun bilginin web
sitesi kullanımına yönelik tutum üzerinde olumlu anlamlı etkisinin olduğuna ancak
görsel çekiciliğin etkisinin olmadığına diğer taraftan, kullanıma yönelik tutumun
web sitesi kullanımı için davranışsal niyet üzerinde olumlu anlamlı etkisinin
olduğuna işaret eden sonuçlara ulaşılmıştır. Dolayısıyla, kaliteli web sitesi içeriklerinin
tasarımında duygusal çekicilik ve amaca uygun bilgi, uygulamacılar için önemli
web sitesi içeriği unsurlarıdır.
In today's digital world,
web sites are the essence of what is done for companies that are providers of life
for consumers. Quality web site content is
important for the success of online shopping preferences and other business. In this framework, this study investigates the
effect of website content on user acceptance of e-retailing. At the end of the
study, the emotional appeal of the content elements of the website and the
informational fit-to-task on the attitude towards the use of the web site were
positively influenced but the visual appeal was not influenced and the other
side got the results indicating that the positively meaningful effect on the
behavioral intention to use the attitude web site. Therefore, emotional appeal and informational
fit-to-task in the design of high quality website content are important website
content elements for practitioners.