The Mediating and Moderating Roles of Burnout on the Effect of Job Stress on Life Satisfaction of Call Center Employees


Creative Commons License

Saydan R., Çelik Z., Kabak A.

4th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 12 - 13 Mart 2024, ss.761-767

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.761-767
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı çağrı merkezi çalışanlarının iş stresinin yaşam doyumu üzerindeki etkisini ve bu etkide tükenmişliğin aracı ve düzenleyici rollerini incelemektir. Çalışmada yüz yüze anket yoluyla 250 çalışandan veri toplanmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre iş stresi ve tükenmişliğin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz etkileri anlamlı iken, iş stresinin tükenmişlik üzerindeki olumlu etkisi de anlamlıdır. Ayrıca iş stresinin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz etkisinde tükenmişliğin hem olumsuz aracı rolü hem de olumlu düzenleyici rolü anlamlıdır. Düşük, orta ve yüksek tükenmişlik düzeylerinde iş stresinin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz koşullu etkileri anlamlıdır. Araştırmanın sonuçları tartışılmaktadır.

The aim of this study is to examine the effect of job stress on life satisfaction of call center employees and the mediating and moderating roles of burnout  on this effect. Data were collected from 250 employees through a face-to-face survey. According to the results of the statistical analysis, while the negative effects of job stress and burnout on life satisfaction are significant, the positive effect of job stress on burnout is also significant. Furthermore, both the negative mediating role and the positive moderating role of burnout on the negative effect of job stress on life satisfaction are significant. The negative conditional effects of job stress on life satisfaction are significant at low, medium and high levels of burnout. The results of the study are discussed.