4th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 12 - 13 Mart 2024, ss.761-767
Bu çalışmanın amacı çağrı merkezi çalışanlarının
iş stresinin yaşam doyumu üzerindeki etkisini ve bu etkide tükenmişliğin aracı
ve düzenleyici rollerini incelemektir. Çalışmada yüz yüze anket yoluyla 250
çalışandan veri toplanmıştır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre iş stresi
ve tükenmişliğin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz etkileri anlamlı iken, iş
stresinin tükenmişlik üzerindeki olumlu etkisi de anlamlıdır. Ayrıca iş
stresinin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz etkisinde tükenmişliğin hem olumsuz
aracı rolü hem de olumlu düzenleyici rolü anlamlıdır. Düşük, orta ve yüksek
tükenmişlik düzeylerinde iş stresinin yaşam doyumu üzerindeki olumsuz koşullu
etkileri anlamlıdır. Araştırmanın sonuçları tartışılmaktadır.
The aim of this study is to examine the effect of
job stress on life satisfaction of call center employees and the mediating and
moderating roles of burnout on this effect. Data were collected from 250
employees through a face-to-face survey. According to the results of the statistical
analysis, while the negative effects of job stress and burnout on life
satisfaction are significant, the positive effect of job stress on burnout is
also significant. Furthermore, both the negative mediating role and the
positive moderating role of burnout on the negative effect of job stress on
life satisfaction are significant. The negative conditional effects of job
stress on life satisfaction are significant at low, medium and high levels of
burnout. The results of the study are discussed.