Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.39, sa.3, ss.316-328, 2020 (Hakemli Dergi)
Sınıf öğretmenlerinin ilkokulda öğrenim gören öğrencilerin sanata yönelik olumlu bakış açılarının
oluşturulmasında rolü büyüktür. Sınıf öğretmeni adaylarının sanat ile ilgili deneyimleri, sanata yönelik
inanç tutum ve algıları, gelecekte kaliteli sanat eğitimi sunup sunmayacaklarını etkilemektedir. Bu bağlamda
öğretmen adaylarının Görsel Sanatlar Dersine yönelik olumlu veya olumsuz görüşlerinin belirlenmesi, ders
müfredatının yeniden yapılandırması ve geliştirmesi bakımından yarar sağlayacağı düşünülmektedir. Bu
çerçevede bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören öğrencilerin
Görsel Sanatlar Dersine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda nitel araştırma desenlerinden
durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde Muş Alparslan Üniversitesi ve Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde
Görsel Sanatlar Eğitimi dersi alan 4. sınıfta öğrenim gören toplam 55 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri
toplama aracı olarak çiz ve yaz yöntemi kullanılmıştır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarına “Görsel Sanatlar
Eğitimi dersi almadan önce derse yönelik görüşleriniz nasıldı ve aldıktan sonra derse yönelik görüşleriniz
nasıldı?” sorusu yöneltilmiş ve bu bağlamdaki görüşlerinin özünü yansıtan iki farklı çizim yapmaları
istenmiştir. Daha sonra öğretmen adaylarından çizimlerinin arkasına resmi kısaca açıklamaları istenmiştir.
Bu doğrultuda toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenerek tema ve kodlar elde edilmiştir. Elde edilen
bulgular doğrultusunda öğretmen adaylarında derse yönelik bir dizi duygular ortaya çıktığı görülmüştür. Bu
doğrultuda öğretmen adaylarının dersi almadan önce derse yönelik daha çok negatif tutum sergiledikleri,
dersi aldıktan sonra derse yönelik daha çok pozitif tutum sergiledikleri belirlenmiştir.