ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ


Creative Commons License

Taşin A., Demir C.

SOCIAL SCIENCES DEVELOPMENT JOURNAL (SSD Journal), cilt.8, sa.38, ss.73-79, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu çalışmanın amacı, lise 1.,2., 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören kadın ve erkek öğrencilerin yaş, cinsiyet ve sınıf gibi değişkenlere bağlı olarak Beden Eğitimi ve Spor dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılmasıdır. Araştırmanın evrenini Diyarbakır’ın Kulp ilçesinde bulunan iki devlet okulunda öğrenim gören 249’u kadın 123’ü erkek olmak üzere toplam 372 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Güllü ve Güçlü (2009) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği 11 olumsuz ve 24 olumlu olmak üzere toplam 35 sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonuçları incelendiğinde, öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutum puanlarının ortalama olarak çok yüksek olmadığı söylenebilir. Cinsiyet bakımından yapılan karşılaştırmada, erkek öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutum düzeyleri kız öğrencilere göre daha yüksek bulunmuştur. Okudukları sınıf bakımından yapılan karşılaştırmalarda 9. sınıfta okuyan öğrencilerin Beden Eğitimi ve Spor dersine yönelik tutum düzeyleri 11. sınıfta okuyan öğrencilere göre yüksek olduğu tespit edilmiştir.