Üniversite Araştırmaları Dergisi, cilt.4, ss.228-235, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesine devam eden Temel Eğitim Bölümü öğretmen adaylarının ilk yardım bilgi düzeylerini
değerlendirmektir. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örnekleminde Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir büyükşehirde
yer alan bir üniversitenin Temel Eğitim Bölümü öğrencisi 423 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında Temel İlk
Yardım Uygulamalarına İlişkin Bilgi Düzeyi anket formu kullanılmıştır. İlk yardım bilgisi ile dört gruplu sınıf değişkeni arasındaki
etki için tek yönlü ANOVA ve ilk yardım bilgisi ile iki gruplu anabilim dalı, iki gruplu ders alma, iki gruplu eğitim alma değişkenleri
arasındaki etki için ise t-testi kullanılmıştır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının ilk yardım hakkında sahip
oldukları bilgilerinde anabilim dalı ve sınıfın etkili olmamasına karşın ilk yardım dersi ve ilk yardım eğitimi almanın etkisi olduğunu
göstermektedir. Bulgular literatürle değerlendirildiğinde benzer sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Öğretmen eğitimi programlarının
uygulamalı ilk yardım eğitimi verme bakımından güncellenmesi önerilmektedir.
Purpose of the current research was to evaluate the first aid knowledge level of elementary grades teacher candidates who were
studying at the Faculty of Education in a university located in a metropolitan city in the Eastern Anatolia. The screening method
was used. 423 teacher candidates from the Department of Elementary Teacher Education of a university located in a metropolitan
city in the Eastern Anatolia were reached by using convenient sampling method. The Knowledge Level on Basic First Aid Practices
Questionnaire was used for data collection. Data were evaluated statistically by using One-way ANOVA and t-test. According to
findings, although program and grade level were not of any effect, taken-a-first aid course and taken-a-first aid training had effect
on the knowledge level. Similar results emerged when findings were evaluated with literature. It is recommended that teacher
training programs should be updated in terms of providing practical first aid training.