Üniversite Öğrencilerinin Örgütsel İmaj Değerlendirmeleri: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği


Gümüş A., Ataman S., Ataman F.

İKSAD 4. I-ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Eylül 2019, ss.37-38

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Erzurum
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.37-38
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Günümüzde  yaşanmakta  olan  sıkı  rekabet  koşullarından  kaynaklı  her  sektörde  olduğu  gibi eğitim  sektöründe  faaliyet  gösteren  örgütleri  de  yeni  arayışlara  sürüklemekte  ve  yeni perspektifler  geliştirmesini  zorunlu  kılmaktadır.  Üniversite  sayılarındaki  artış  ile  birlikte üniversite  tercihinde  bulunacak  öğrencilerin  alternatifleri  artmakta  iken  üniversiteler  de rakiplerinden  farklı  strateji  ve  uygulamalar  ile  daha  fazla  öğrenciyi  bünyesine  katma  çabası içerisine  girmektedirler.  Yapılan  araştırmalarda  öğrencilerin  üniversite  tercihlerini  belirleyen çeşitli  faktörler  içerisinde  üniversitenin  kurumsal  imajının  belirgin  bir  şekilde  etkili  olduğu görülmüştür.Bundan  hareketle  Üniversitelerin  kurumsal  imajının  belirlenmesinin  üniversiteler açısından  oldukça  önemli  olduğu  görülmektedir.  Bu  çalışmada  Van  Yüzüncü  Yıl Üniversitesi’nde  eğitim  görmekte  olan  lisans  ve  önlisans  programlarında  kayıtlı  öğrencilerin Van  Yüzüncü  Yıl  Üniversitesi’ne  yönelik  örgütsel  imaj  algılarının  belirlenmesi hedeflenmiştir.    Araştırmanın  evrenini  Van  Yüzüncü  Yıl  Üniversitesinin  merkezi  yerleşkesi olan  Zeve  Kampüsü  ile  Erciş  Yerleşkesi  ve  Gevaş  Yerleşkelerinde  eğitim  görmekte  olan 25850  öğrenci  oluştururken  araştırmanın  örneklemini  ise  tabakalama  yöntemi  ile  belirlenen 1545  kişilik  önlisans  ve  lisans  öğrencileri  oluşturmaktadır.  Araştırmanın  veri  toplama  aracı olarak  Kazoles,  Kim  vd  tarafından  geliştirilen  Örgütsel  İmaj  Ölçeği  kullanılmış  olup,  veriler yüz  yüze  anket  uygulaması  ile  elde  edilmiştir.  Çalışmada  kullanılan  ölçek  ile  üniversitenin   Program  imajı,  Kalite  imajı,  Spor  imajı,  Barınma-  beslenme  imajı,  Genel  görünüm  ve  fiziki alt  yapı  imajı,  Eğlence  imajı,  Sosyal  ortam  imajı  olmak  üzere  yedi  alt  boyutta  kurumsal  imaj algısının  belirlemesi  hedeflenmektedir.  Toplanan  anketler  SPSS20  paket  programı  ile  analize tabi tutulacaktır. Çalışmanın veri toplama  aşaması  ve  literatür  taraması tamamlanmış olup veri analiz  süreci  devam  etmektedir.  Veri  analizinin  tamamlanması  ile  birlikte  elde  edilen  sonuçlar konferansta  yapılacak  bildiride  paylaşılacaktır.  Ayrıca  çalışmadan  elde  edilen  tüm  sonuçlar detayları  ile  birlikte  kongreye  gönderilecek  tam  metin  dosyasında  da  detaylı  olarak açıklanacaktır.