MARKA GÜVENİNİN; ALGILANAN KALİTE, MARKA DEĞERİ VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI


Creative Commons License

Aydın İ.

5. ULUSLARARASI İZMİR İKTİSAT KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Şubat 2022, ss.165-176

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.165-176
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada marka güvenin; algılanan kalite, marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde meydana getirdiği

etki araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de yaşayan ve çalışmada katılımcılara gösterilen bir

giyim markasını bilenler oluştururken, çalışmanın örneklemini 206 kişi oluşturmaktadır. Örnekleme, online

anket ve kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Çalışmada, marka güveninin; marka değeri, algılanan

kalite ve satın alma niyeti üzerinde meydana getirdiği etkilerle birlikte marka değerinin satın alma üzerinde

meydana getirdiği etkiler ve algılanan kalitenin, marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde meydan

getirdiği etkiler araştırılmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesi için yapısal eşitlik modellemesi

kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre marka güveninin; marka değeri, algılanan kalite ve satın alma

niyeti üzerinde olumlu etkisi vardır. Marka değerinin de satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisinin olduğu

sonucuna varılmıştır. Algılanan kalitenin ise marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin

olmadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde marka güveni oluşturmanın şirketler açısından

oldukça önemli olduğu anlaşılmaktadır.