5. ULUSLARARASI İZMİR İKTİSAT KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Şubat 2022, ss.165-176
Bu çalışmada marka güvenin; algılanan kalite, marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde meydana getirdiği
etki araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de yaşayan ve çalışmada katılımcılara gösterilen bir
giyim markasını bilenler oluştururken, çalışmanın örneklemini 206 kişi oluşturmaktadır. Örnekleme, online
anket ve kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Çalışmada, marka güveninin; marka değeri, algılanan
kalite ve satın alma niyeti üzerinde meydana getirdiği etkilerle birlikte marka değerinin satın alma üzerinde
meydana getirdiği etkiler ve algılanan kalitenin, marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde meydan
getirdiği etkiler araştırılmıştır. Elde edilen verilerin analiz edilmesi için yapısal eşitlik modellemesi
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre marka güveninin; marka değeri, algılanan kalite ve satın alma
niyeti üzerinde olumlu etkisi vardır. Marka değerinin de satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisinin olduğu
sonucuna varılmıştır. Algılanan kalitenin ise marka değeri ve satın alma niyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin
olmadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar çerçevesinde marka güveni oluşturmanın şirketler açısından
oldukça önemli olduğu anlaşılmaktadır.