Türk Eğitim Sistemi


Erdem M.

Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri, balcı a., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-28, 2015

  • Basım Tarihi: 2015
  • Yayınevi: Pegem A Yayıncılık
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.1-28
  • Editörler: balcı a., Editör

Özet

Bu eser, eğitim sistemleri hakkında, karşılaştırmalı olarak bilgi vermek amacıyla hazırlanmıştır. Karşılaştırmada amaç; benzerlik ya da ayrılıkları göstermek yanında açıklamak, ikna etmek, bilgilendirmek ve yararlanmaktır. Dolayısıyla bu esere konu edilen ülkelerin eğitim sistemlerinin karşılaştırılması, anlamlı ve önemlidir. Ülke eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı incelemesinde "amaç ve politika", "yapılanma" ve "işleme-yönetim ya da süreç" ölçütleri esas alınmıştır. Kitabın, AB uyum sürecinde Türk Eğitim Sisteminin yeniden yapılandırılması ve geliştirilmesi çalışmalarınıda katkı getirmesi beklenmektedir. Kitapta inceleme konusu edilen 23 ülke şunlardır: Türkiye, A.B.D. , Almanya, Avusturya, Belçika, Danimarka, Endonezya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İrlanda, İspanya, İtalya, Japonya, Kanada, Küba, Lüksemburg, Mısır, Özbekistan, Polonya, Rusya, Uganda,KKTC.