in: Eğitim Hukuku, Doç. Dr. Tufan AYTAÇ, Editor, PEGEMAKADEMİ, Ankara, pp.209-226, 2020
Örgüt ve yönetim birlikte var olan iki kavramdır. Örgüt bir yapı ise o yapının harekete geçmesi yönetim sayesinde gerçekleşmektedir. Ortak amaç doğrultusun- da madde ve insan kaynaklarının eş güdümlenmesi olarak tanımlanan yönetimin insanlık tarihi kadar eski olduğu ifade edilebilir (Aydın, 2000a). Tüm örgütlerde olduğu gibi eğitim örgütleri de ortak amaç doğrultusunda tüm paydaşların eşgü- dümlenmesini gerektirmektedir. Eğitim örgütleri girdisi ve çıktısı insan olması se- bebiyle açık sistem yaklaşımının benimsendiği örgütlerdir. Açık sistem yaklaşımı çevreden girdi almayı, bu girdileri dönüştürmeyi ve çevreye çıktı olarak sunmayı gerektirmektedir. Sunulan çıktıların amaçlar doğrultusunda gerçekleşip gerçekleş- mediği geri bildirim basamağı sayesinde anlaşılmaktadır. Eğitim örgütlerinde geri bildirim, denetim ve değerlendirme çalışmaları ile gerçekleşmektedir. Öte yandan denetim ve değerlendirme, yönetim süreçleri içinde de yer almaktadır. Denetim ve değerlendirme bir örgütün amaçlarına ulaşmasında, verimli ya da etkili olmasında önem taşımaktadır.