Moda Perakende Sektöründe Algılanan Kalitenin Marka İmajı Üzerindeki Etkisi


Creative Commons License

Çelik Z., Aydın İ.

2nd International Conference on Pioneer and Academic Research, Konya, Türkiye, 15 - 16 Eylül 2025, ss.413-416, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.413-416
  • Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Sürdürülebilir büyümeyi sağlamada ve rekabet avantajı elde etmede güçlü markalara sahip olmanın önemli bir etken olduğu bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı, moda perakende sektöründe algılanan kalitenin marka imajı üzerindeki etkisini tüketici perspektifinden incelemektir. Veriler, 161 tüketiciden çevrimiçi bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma hipotezini test etmek için basit doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, algılanan kalitenin marka imajı üzerindeki olumlu ve anlamlı etkisi olduğunu desteklemektedir. Çalışmanın sonunda elde edilen sonuçların bir tartışması sunulmaktadır.