Marka Bağıntısının Algılanan Finansal Performans Üzerindeki Etkisi


Creative Commons License

Aydın İ., Saydan R.

3rd International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2023, ss.632-634

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Konya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.632-634
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

İş dünyasında ve akademik dünyada tüketici algıları her zaman önemli olmuştur. Zira tüketici algılarının olumlu olması şirketlerin başarılı olmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bankalar özelinde ise algılanan finansal performansın olumlu olması bankların tercih edilmesinde oldukça önemlidir. Bu çalışmanın amacı marka bağıntısının algılanan finansal performans üzerinde bir etkisinin olup olmadığının incelenmesidir. Hazırlanan anket online olarak paylaşılarak veriler toplanmıştır. Kolayda örnekleme yoluyla örnekleme ulaşılmıştır. Çalışmanın evreni Türkiye’de yaşayan ve herhangi bir bankanın müşterisi olanlardır. 201 kişiden toplanan verilerle istatistiki analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler için basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre marka bağıntısının algılanan finansal performans üzerinde olumlu etkisi bulunmaktadır. Algılanan finansal performansın önemi göz önüne alındığında, marka bağıntısı için bankaların marka farkındalığını sağlayacak faaliyetleri yerine getirmelerinin olumlu geri dönüşleri olacaktır.