Okul Dışı Ortamlarda STEM Eğitimi, Büşra BAKİOĞLU,Mustafa ÇEVİK, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.343-375, 2021
Kitap Kahve ortamlarında STEM-Okuma-Edebiyat entegrasyonu sağlanabilmesi için okuma becerisi gelişiminde kullanılan bazı yöntem ve teknikler kullanılabilir. Bu bölümde Hikâye Haritası (Story Map) ve Okuma Çemberi (Literacy Circle) yöntemleri kısaca tanımlanıp etkinlikte kullanımlarına yönelik bilgi sunulacaktır. Bu bölümde odaklanılan ‘Rüzgârı Dizginleyen Çocuk’ isimli eserde (Kamkwamba & Mealer, 2012) ana karakter William KAMKWAMBA’dır. STEM-Okuma-Edebiyat entegrasyonu için bu bölümde hikaye haritalama ve okuma çemberi yöntemleri tanıtılmıştır. Okuma Çemberi özünde aynı eseri (hikâye, metin, şiir) okuyan bir grup öğrencinin eseri masaya yatırıp tartışmasıdır. Okuma çemberinde aynı eseri okuyan öğrenciler grup çalışmasında farklı roller üstelenmektedirler. Bölümde odaklanılan tasarım problemi ise şudur: Rüzgârı fazla olan bir köyde yaşayan ve çok zorlu şartlarda kıtlık ve karanlık ile mücadele eden, elektriğini kendi yaptığı rüzgârgülü yardımı ile üretmek isteyen William KAMKWAMBA’ya yardım edeceğiz. Enerji üretimi en fazla olan rüzgârgülünü mevcut malzemeler ile nasıl tasarlarsınız? Özetle, bölümde Kitap-kahve ortamları, bütünleşik STEM yaklaşımına Edebiyat/okuma becerilerinin eklenmesi ile STEM+ etkinliği, okuma çemberi, hikaye haritalama ve rüzgar enerjisinden yararlanarak rüzgar gülü tasarımı üzerinde durulmuştur. Bölümde özellikle STEM disiplinlerinde öğretmenlik yapan kişilerin Türkçe ya da Edebiyat öğretmenleri ile nasıl bir işbirliği yapabileceği açıklanmış olup Kitap Kahve ortamlarına yapılabilecek olası gezilerde bu etkinliğin nasıl yapılabileceği detayları ile sunulmuştur.