SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Looking at the Mirror: A Self-Study of Science Teacher Educators' PCK for Teaching Teachers
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.2, ss.189-205, 2015 (SSCI)
Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Mesleğe Yönelik Tutumlarının Kanonik Korelasyon Analizi ile İncelenmesi
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.11, sa.2, ss.332-341, 2012 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Kimya Öğretiminde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.897-916, 2020 (Hakemli Dergi)
Examination of Secondary School Students' Ability to Transform among Chemistry Representation Levels Related to Stoichiometry
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.2, ss.42-55, 2020 (Hakemli Dergi)
Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye İlişkin Zihinsel Modelleri
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1081-1115, 2018 (Hakemli Dergi)
Kimya Öğretmen Adaylarının FeTeMM Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.1624-1656, 2017 (Hakemli Dergi)
HIGH SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS TOWARD ENVIRONMENTAL ISSUES: A PHENOMOLOGICAL STUDY
The Online Journal of New Horizons in Education
, cilt.6, sa.4, ss.117-131, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
TÜRKİYE’DE 2010-2022 YILLARI ARASINDA KİMYA ALANINDA KİMYASAL GÖSTERİM BOYUTLARI ÇERÇEVESİNDE GERÇEKLEŞTİRİLMİŞ ÇALIŞMALARA BİR BAKIŞ: İÇERİK ANALİZİ
8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK 2023), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023
The Examination of Experienced Chemistry Teachers’ Science Process Skills’ Development through Professional Development
INTE-2019, Prag, Çek Cumhuriyeti, 3 - 05 Temmuz 2019, ss.724-729
Evaluation of a professional development program: STEM education and applications for chemistry teachers
The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1255-1262
Kimya Öğretmenlerinin Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Etkinliklere Yönelik Görüşleri
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1
Examining Pre-service Chemistry Teachers’ Development of Lesson Planning through Topic-specific Chemistry Teaching Method Course
European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.25-26
Effectiveness of STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Content Knowledge
European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.35-36
Pre-service Chemistry Teachers’ Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) Conceptions and Views on Implementation of STEM
Educational Researches and Publications Associations(ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1
Preservice Chemistry Teachers'Views on STEM Activities
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3441-3442
Learning How to Apply Technology Into Chemistry Teaching
27th International Conferences on Educational Sciences (ICES), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3334-3335
How Should PCK for STEM be developed in Pre-service Teacher Education? Lessons Learned from an Elective STEM Course
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3346-3347
Providing Science, Technology, Engineering, And Mathematics (stem) Applications For Pre-service Chemistry Teachers: An Example Of A Stem Application Course
27th ICES, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.199
Investigating the Effect of a STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Views on Engineering
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3295-3296
Technology Use In Teacher Education and Preservice Teachers’ Knowledge About Instructional Technology
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.67-69, ss.67-69
Exploring Preservice Teachers Use of Self-Regulatory Processs in their Instructions
EARLI SIG 11 Conference 2016:Diiversity and Inclusion as a Challenge for Teacher Education, Zürih, İsviçre, 20 - 22 Haziran 2016, ss.1
Örnek Olaya Dayalı Kimya Öğretiminin 11.Sınıf Öğrencilerinin Tutum ve Motivasyonlarına Etkisinin İncelenmesi.
7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.126
The relationship between preservice teacher self-regulation and PCK
NARST, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.469
Kimya Ögretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
Promoting Students’ Understanding in Electrochemistry through case-based-instruction
87th NARST, Pittsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.206
Growing a garden with water: Enriching the teaching practice course with mentoring and explicit PCK use
European Conference on Educational Research, İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 2013, ss.12
Development of Pre-Service Chemistry Teachers’ Science Teaching Orientations in Practice Teaching Course
European Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 2013, ss.78
Looking at the mirror: a self-study of prospective science teacher educators’ pck for teaching teachers
86th NARST, Rio Grande, Porto Riko, 6 - 09 Nisan 2013, ss.45
How Do Pre-Service Chemistry Teachers Connect Solubility of Gases in Liquids to Daily Life Events?
European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1
Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5e Learning Cycle Model on Intermolecular Forces.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.512
Pre-service Chemistry Teachers' Pedagogical Content Knowledge for Nature of Science on Matter
European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011
Needs Assessment for Teaching Assistants: What Do They Need to Develop Teaching Skills.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Temmuz 2011, ss.47
İyi Bir Kimya Eğitimcisi Ne Tür Bilgilere Sahip Olmalıdır?
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.1
Öğretmen adaylarının mikro öğretim ile zenginleştirilmiş öğretmenlik uygulaması dersi hakkındaki görüşleri.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1
Kimya öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri hakkındaki görüşleri.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1
Kimya öğretmen adaylarının özyeterlik inançları.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1
Yapılandırmacı öğretime yönelik özyeterlik ölçeği.
19. Eğitim Bilimleri Kurutayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1
Effectiveness of a Course on Pre-Service Chemistry Teachers’ Pedagogical Content Knowledge and Subject Matter Knowledge.
ESERA, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.59-69
Examination on Pre-Service and In-Service Teachers’ Sense of Efficacy Beliefs.
ESERA, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.71-75
Preservice chemistry teachers' sense of teacher efficacy and their attitudes toward teaching as a profession.
ECRICE, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, ss.1
Kitap & Kitap Bölümleri
Kimya Öğretiminde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Uygulamaları
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri, Ayas A., Sözbilir M., Editör, Pegem A, Ankara, ss.469-490, 2017