Metrikler
Duyurular & Dokümanlar
This presentation gives essential guidance on designing materials for English Language Teaching (ELT).
The presentation covers fundamental concepts in the development of course design in English Language Teaching (ELT).
It provides detailed information on conducting a needs analysis for course design.
This presentation offers foundational information about various types of syllabi in English Language Teaching (ELT).
This presentation shares the basics of incorporating supplementary materials into English Language Teaching (ELT).
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2016 - 2023
2016 - 2023Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
2013 - 2016
2013 - 2016Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
A pathway for improving classroom language of pre-service English teachers: An action research study
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2016
2016Yüksek Lisans
An exploratory study on the relationship between motivation types, metacognitive awareness, and EFL listening proficiency
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2013 - 2023
2013 - 2023Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2010 - 2012
2010 - 2012ingilizce öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ingilizce öğretmeni
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Action research in initial EFL teacher education: emerging insights from a CAR project
Ceylan E., Çomoğlu H. İ.
EDUCATIONAL ACTION RESEARCH , ss.1-16, 2023 (ESCI)
2022
2022A Thematic Analysis of Action Research in Initial Teacher Education: Reflections and Future Directions
Ceylan E., Çomoğlu H. İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.54, ss.1314-1328, 2022 (Hakemli Dergi)
2017
2017The ELT Practicum in Turkey: A Metasynthesis of 2008-2017 Qualitative Research
Ceylan E., Uştuk Ö., Çomoğlu H. İ.
Literacy Trek , cilt.3, sa.2, ss.102-113, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017A Synthesis of Qualitative Findings about Feedback on EFL Writing Performance
Harputlu L., Ceylan E.
The Literacy Trek , cilt.3, sa.1, ss.1-17, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Metacognition in Reading Comprehension
Ceylan E.
The Literacy Trek , cilt.1, sa.1, ss.28-36, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014The Effects of Motivation and Metacognitive Strategy Use on EFL Listening Proficiency
Harputlu L., Ceylan E.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES , sa.158, ss.124-131, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Pre-service EFL Teachers as Participatory Action Researchers: Emerging Insights and Implications
Ceylan E.
ICRAL 2021, 22 - 24 Kasım 2023, ss.54, (Özet Bildiri)
2018
2018Building Up Research Self-Efficacy and Research Perspective among Graduate Students
ÇOMOĞLU H. İ., UŞTUK Ö., CEYLAN E.
Sabancı University ELT Conference, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Unravelling Teachers’ Stories about the EFL Coursebook
ÇOMOĞLU H. İ., CEYLAN E.
INOVED 2017, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.138, (Özet Bildiri)
2017
2017The ELT Practicum in Turkey: A Metasynthesis of 2008-2017 Qualitative Research
CEYLAN E., UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
Teachers Research, 2 - 03 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2015
2015