Dr. Öğr. Üyesi Osman Tat


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Metrikler

Yayın

37

Proje

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2015 - 2020

2015 - 2020

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye

2013 - 2015

2013 - 2015

Yüksek Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye

2006 - 2011

2006 - 2011

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Eğitimi , Türkiye

Yaptığı Tezler

2020

2020

Doktora

Açıklayıcı madde tepki modellerinin bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış testlerde kullanımı

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.

2015

2015

Yüksek Lisans

Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini etkileyen faktörlerin hiyerarşik doğrusal modeller ile incelenmesi

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Unvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2020 - 2021

2020 - 2021

Araştırma Görevlisi Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2015 - 2020

2015 - 2020

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.

2013 - 2015

2013 - 2015

Araştırma Görevlisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - 2023

2022 - 2023

BAP Bilimsel Komisyon Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2021 - 2023

2021 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Likert Tipi Ölçeklerde Faktör Yapısının Genellenebilirliği: K-katmanlı Doğrulama İle Derinlemesine Bir İnceleme

Tat O., Aydoğan İ.

TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.50, (Özet Bildiri)

2024

2024

Değişen Çeldirici Fonksiyonu Tespitinde Multinominal Log-Linear Regresyon Yaklaşımının Performansı

Tat O., Aydoğan İ.

TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.51, (Özet Bildiri)

2024

2024

ÇEVRİMİÇİ VE YÜZ YÜZE ÖĞRENME: ARAŞTIRMA TOPLULUĞU ÇERÇEVESİ VE E- ÖĞRENME HAZIR BULUNUŞLUĞU TEMELİNDE ÖĞRENCİ TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ

Tat O., Keskin S.

TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

MNLFA Yöntemiyle Değişen Madde Fonksiyonu Belirleme: Örnek Bir Uygulama

Aydoğan İ., Tat O.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi’nde Yayımlanan Makalelerdeki Konuların Doğal Dil İşleme Teknikleri ile İncelenmesi

Tat O., Aydoğan İ.

9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

Süreç değerlendirme uygulamaları bağlamında ilkokul öğretmenlerinin değişime yönelik tutumları

Erberk E., Tat O., Kondakçı Y.

17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-UEYK2024, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, ss.158, (Özet Bildiri)

2024

2024

Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarına İlişkin Görüşler: Metin Madenciliği Tekniği ile Derlenen Çıkarımlar

Tat O., Aydoğan İ.

Uluslararası Vizyon Van 2024 Kongresi , Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.243, (Özet Bildiri)

2024

2024

Eğitsel Göstergelere Göre Van’daki Eğitimin Son On Yılı

Aydoğan İ., Tat O.

Uluslararası Vizyon Van 2024 Kongresi , Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.250, (Özet Bildiri)

2023

2023

Sosyal Medya Paylaşımlarında Öğretmenlik Algısının Metin Madenciliği Yöntemleri İle İncelenmesi

Tat O., Aydoğan İ.

TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, ss.87, (Özet Bildiri)

2023

2023

Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Bilinci Yordayıcılarının Okul ve Öğrenci Özellikleri Düzeyinde İncelenmesi

Aydoğan İ., Tat O.

TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, ss.90, (Özet Bildiri)

2022

2022

E-Değerlendirme Ortamlarında Uygulanan Başarı Testlerinde Madde Konum Etkisi

TAT O., ŞEVGİN H.

TRB2 Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Van, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, ss.181, (Özet Bildiri)

2021

2021

E-değerlendirme Sistemlerinde Madde Seçim Algoritmalarına İlişkin Sorunlar

Tat O.

VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.12, (Özet Bildiri)

0

0

The Problematic of Academic Success in Schools based on the Views of Students

Sak R., Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Tat O., Turhan M., et al.

International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.13, (Özet Bildiri)

0

0

An Action Plan Sample for Improving Academic Success in Schools

Taşkın N., Sak R., Memduhoğlu H. B., Yayla A., Kozikoğlu İ., Tat O., et al.

International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.14, (Özet Bildiri)

2017

2017

The influence of using plausible values on linear and hierarchical linear regression model parameters

KOYUNCU İ., TAT O., GELBAL S.

6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

Thurstone ve Bradley Terry Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması

Tat O., Anıl D.

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

From the Point of School Administrators Academic Success Problematic in Schools

Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Sak R., Turhan M., Kozikoğlu İ., et al.

ERPA International Congress on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.105, (Özet Bildiri)

2015

2015

University students' assessment preferences

Memduhoğlu H. B., Yayla A., Tat O.

Education and Transition - Contributions from Educational Research, Budapeşte, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, ss.1-5, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

ÖLÇEK GELİŞTİRME SÜRECİNDE MADDE ANALİZLERİ: ÇOK BOYUTLU MADDE TEPKİ KURAMI TEMELLİ ÖLÇEK GELİŞTİRME

Tat O.

R PROGRAMLAMA DILIYLE A’DAN Z’YE ÖLÇEK GELIŞTIRME, Abdullah Faruk KILIÇ, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.225-241, 2023

2020

2020

Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Tat O.

Pandemi ve Eğitim , Fuat Tanhan,Halil İbrahim Özok, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.203-224, 2020

Desteklenen Projeler

2021 - 2023

2021 - 2023

E-değerlendirme Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

Tat O. (Yürütücü), KILIÇ A. F.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Nisan 2021

Nisan 2021

MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer Dergiler

Ocak 2021

Ocak 2021

İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi

Diğer Dergiler