Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D., Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri (Yl) (Tezli), Türkiye
2006 - 2011
2006 - 2011Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Eğitimi , Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Açıklayıcı madde tepki modellerinin bilgisayar ortamında bireye uyarlanmış testlerde kullanımı
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini etkileyen faktörlerin hiyerarşik doğrusal modeller ile incelenmesi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2021
2020 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2020
2015 - 2020Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
2013 - 2015
2013 - 2015Araştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2021 - 2023
2021 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025How justified are the criticisms of bias against the OECD's global competence framework?
Aydogan I., Tat O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL DEVELOPMENT
, cilt.114, sa.114, ss.1-8, 2025 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Investigating the Performance of Artificial Neural Networks in Predicting Affective Responses
Aydogan I., Tat O.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.16, sa.1, ss.1-12, 2025 (ESCI)
2024
2024ELECTRONIC ASSESSMENT ANXIETY SCALE: DEVELOPMENT, VALIDITY AND RELIABILITY
Tat O., Kılıç A. F.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.25, sa.4, ss.17-32, 2024 (ESCI)
2024
2024A Hierarchical Linear Models Approach to Explaining Reflective Thinking Skill Through Problem Solving
Tat O., Zırhlıoğlu G.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1067-1081, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Discovering Hidden Patterns: Applying Topic Modeling in Qualitative Research
Tat O., Aydogan I.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.15, sa.3, ss.247-259, 2024 (ESCI)
2023
2023PISA Türkiye Sonuçları Bağlamında Öğrencilerin Algılanan Bilgi ve İletişim Yeterliği
Tat O., Tat Ş.
Siirt Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.54-68, 2023 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Influence of Using Plausible Values and Survey Weights on Multiple Regression and Hierarchical Linear Model Parameters
Tat O., Koyuncu İ., Gelbal S.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , cilt.10, sa.3, ss.235-248, 2019 (Scopus)
2019
2019Eğitim Kaynaklarının Kullanım Etkinliği Üzerine Bir Uluslararası Karşılaştırma
Tat O., Erdem Kara B.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.15, sa.2, ss.153-170, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Uluslararası Bilgisayar ve Bilgi Teknolojileri Okuryazarlığı Testinin Madde-Birey Dağılımı ve Değişen Madde Fonksiyonu Yönünden İncelenmesi
Tat O., Doğan N.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.38, sa.3, ss.1207-1231, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016Thurstone ve Bradley Terry İkili Karşılaştırma Yargılarına Dayalı Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması
TAT O., ANIL D.
Current Research in Education , cilt.2, sa.3, ss.174-185, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Likert Tipi Ölçeklerde Faktör Yapısının Genellenebilirliği: K-katmanlı Doğrulama İle Derinlemesine Bir İnceleme
Tat O., Aydoğan İ.
TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.50, (Özet Bildiri)
2024
2024Değişen Çeldirici Fonksiyonu Tespitinde Multinominal Log-Linear Regresyon Yaklaşımının Performansı
Tat O., Aydoğan İ.
TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.51, (Özet Bildiri)
2024
2024ÇEVRİMİÇİ VE YÜZ YÜZE ÖĞRENME: ARAŞTIRMA TOPLULUĞU ÇERÇEVESİ VE E- ÖĞRENME HAZIR BULUNUŞLUĞU TEMELİNDE ÖĞRENCİ TERCİHLERİNİN İNCELENMESİ
Tat O., Keskin S.
TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
2024MNLFA Yöntemiyle Değişen Madde Fonksiyonu Belirleme: Örnek Bir Uygulama
Aydoğan İ., Tat O.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
2024Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi’nde Yayımlanan Makalelerdeki Konuların Doğal Dil İşleme Teknikleri ile İncelenmesi
Tat O., Aydoğan İ.
9. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
2024Süreç değerlendirme uygulamaları bağlamında ilkokul öğretmenlerinin değişime yönelik tutumları
Erberk E., Tat O., Kondakçı Y.
17. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi-UEYK2024, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Mart 2024, ss.158, (Özet Bildiri)
2024
2024Pedagojik Formasyon Sertifika Programlarına İlişkin Görüşler: Metin Madenciliği Tekniği ile Derlenen Çıkarımlar
Tat O., Aydoğan İ.
Uluslararası Vizyon Van 2024 Kongresi , Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.243, (Özet Bildiri)
2024
2024Eğitsel Göstergelere Göre Van’daki Eğitimin Son On Yılı
Aydoğan İ., Tat O.
Uluslararası Vizyon Van 2024 Kongresi , Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.250, (Özet Bildiri)
2023
2023Sosyal Medya Paylaşımlarında Öğretmenlik Algısının Metin Madenciliği Yöntemleri İle İncelenmesi
Tat O., Aydoğan İ.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, ss.87, (Özet Bildiri)
2023
2023Öğrencilerin Sosyal Sorumluluk Bilinci Yordayıcılarının Okul ve Öğrenci Özellikleri Düzeyinde İncelenmesi
Aydoğan İ., Tat O.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, ss.90, (Özet Bildiri)
2022
2022E-Değerlendirme Ortamlarında Uygulanan Başarı Testlerinde Madde Konum Etkisi
TAT O., ŞEVGİN H.
TRB2 Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Van, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, ss.181, (Özet Bildiri)
2021
2021E-değerlendirme Sistemlerinde Madde Seçim Algoritmalarına İlişkin Sorunlar
Tat O.
VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.12, (Özet Bildiri)
0
0The Problematic of Academic Success in Schools based on the Views of Students
Sak R., Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Tat O., Turhan M., et al.
International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.13, (Özet Bildiri)
0
0The Problematic of Academic Success in Schools based on the Views of Education Stakeholders: A Qualitative Analysis
Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Sak R., Aslan M., Turhan M., et al.
International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.11, (Özet Bildiri)
0
0An Action Plan Sample for Improving Academic Success in Schools
Taşkın N., Sak R., Memduhoğlu H. B., Yayla A., Kozikoğlu İ., Tat O., et al.
International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.14, (Özet Bildiri)
0
0The Problematic of Academic Success in Schools based on the Views of Teachers
Yayla A., Taşkın N., Sak R., Memduhoğlu H. B., Aslan M., Kozikoğlu İ., et al.
International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.15, (Özet Bildiri)
0
0The Problematic of Academic Success in Schools based on the Views of School Administrators
Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Sak R., Turhan M., Kozikoğlu İ., et al.
International Congress on Education 2016, Bosna-Hersek, ss.12, (Özet Bildiri)
2017
2017The influence of using plausible values on linear and hierarchical linear regression model parameters
KOYUNCU İ., TAT O., GELBAL S.
6th INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION, Zagreb, Hırvatistan, 29 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Bilgisayar Uyarlamalı Sınıflama Testlerinde Madde Seçim Yöntemleri ve Sonlandırma Kriterlerinin SınıflamaTutarlığı ve Test Uzunluğu Üzerindeki Etkisi
ERDEM KARA B., TAT O., KELECİOĞLU H.
IVth International EurasianEducational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Thurstone ve Bradley Terry Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması
Tat O., Anıl D.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016From the Point of School Administrators Academic Success Problematic in Schools
Memduhoğlu H. B., Yayla A., Taşkın N., Sak R., Turhan M., Kozikoğlu İ., et al.
ERPA International Congress on Education 2016, Saraybosna, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.105, (Özet Bildiri)
2015
2015University students' assessment preferences
Memduhoğlu H. B., Yayla A., Tat O.
Education and Transition - Contributions from Educational Research, Budapeşte, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, ss.1-5, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20242014-2023 Yılları Arası Van’ın Eğitim Göstergeleri: Potansiyelin Keşfi ve Gelişimin Yol Haritası
Aydoğan İ., Tat O.
Gece Kitaplığı, Ankara, 2024
2023
2023ÖLÇEK GELİŞTİRME SÜRECİNDE MADDE ANALİZLERİ: ÇOK BOYUTLU MADDE TEPKİ KURAMI TEMELLİ ÖLÇEK GELİŞTİRME
Tat O.
R PROGRAMLAMA DILIYLE A’DAN Z’YE ÖLÇEK GELIŞTIRME, Abdullah Faruk KILIÇ, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.225-241, 2023
2020
2020Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Tat O.
Pandemi ve Eğitim , Fuat Tanhan,Halil İbrahim Özok, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.203-224, 2020
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023E-değerlendirme Kaygısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Tat O. (Yürütücü), KILIÇ A. F.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorYüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2021
Nisan 2021MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Ocak 2021
Ocak 2021