SADAB XII. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Konferansı, Antalya, Turkey, 12 - 13 November 2022, pp.67
The Effect of Training and
Development in Human Resources Management on Job Performance: A Study of
Private Hospitals
Abstract
The aim of this study is to
investigate the effects of training and development programs for employees in
various positions and titles in the health sector on job performance. The
study's sample consists of 84 employees, 36 female and 48 male, working in two
private hospitals in the province of Van. The survey method was used to collect
the study's data. The said survey consists of three parts. The SPSS 21 package
program was used to analyze the research data. The scales of "education
and development in human resources" and "job performance" were
used in the study. The analysis of the data obtained revealed a significant and
positive relationship between training and development programs with job
performance. The relationship between the demographic data of the participants
and the variables was also discussed in accordance with the study's purpose.
There was no significant difference between the participants' marital status
and the education and development programs. Despite this, women's education and
development total scores were found to be higher than men's. The vast majority
(83.6%) of the participants find employee training and development activities
important. The rate of those who want the training to be given by experts is
93.4%. On-the-job training is preferred by 86.8% of people. Additionally, the
rate of those who agree with the opinion that employee training provides
promotion opportunities for employees is 68.8%.
Keywords:
Management, Human
Resources Management, Training, Development, Job Performance,
İnsan Kaynakları
Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme’nin İş Performansına Etkisi: Özel Hastaneler
Örneği
Öğr. Gör. Mehmet Sadık ÇOBAN
Van
Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Gevaş
MYO
ORCID:
0000-0002-6903-3893
Özet
Bu çalışmanın amacı sağlık
sektöründe farklı pozisyon ve unvanlarda çalışanların tabi oldukları iş gören
eğitim ve geliştirme programlarının iş performansına etkilerini ortaya koymaktır.
Çalışmanın örneklemi Van ilinde aktif bir şekilde faaliyetlerini devam ettiren
2 özel hastanede çalışan 36’sı kadın, 48’i erkek olmak üzere toplam 84 çalışandan
oluşmaktadır. Çalışmada verinin elde edilmesinde anket yönteminden
faydalanılmıştır. Sözkonusu anket üç kısımdan meydana gelmektedir. Araştırmada
elde edilen veri analizinde SPSS 21 paket programından faydalanılmıştır. Çalışmada
‘’İnsan kaynaklarında eğitim ve geliştirme ölçeği’’ ile ‘’İş performansı’’
ölçekleri kullanılmıştır. Elde edilen
verinin analizi neticesinde eğitim ve geliştirme programları ile iş performansı
arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Çalışmanın amacına
uygun olarak katılımcıların demografik bilgilerinin değişkenlerle olan ilişkisi
de ele alınmıştır. Katılımcıların medeni durumu ile eğitim ve geliştirme
programları ilişkisinde herhangi anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
Buna karşın kadınların eğitim ve geliştirme toplam puanlarının erkeklere göre
daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu
(%83.6) işgören eğitim ve geliştirme faaliyetlerini önemli bulmaktadır. Uzman
kişilerce eğitimin verilmesini isteyenlerin oranı ise %93,4’tür. İşbaşında
eğitim yöntemini tercih edenlerin oranı %86.8’dir. Ayrıca işgören eğitiminin
işgörene terfi imkânı sağladığı görüşüne katılanların oranı (%68,8)’dir.
Anahtar Kelimeler: Yönetim, İnsan kaynakları
Yönetimi, Eğitim, Geliştirme, İş Performansı.