Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları dergisi, vol.4, no.1, pp.151-167, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Sokak lezzetleri, şehirlerin kültürel değerlerini yansıtan, şehir dokusuyla özdeşleşmiş
yiyeceklerin sokakta sunulmasını ifade etmektedir. Yiyecek neofobisi ise yiyecekte
yenilik korkusunu ifade eden bir kavramdır. Bu bağlamda yapılan çalışmanın amacı
Mersin’e ziyarete gelen yerli turistlerin yiyecek neofobi düzeylerini ölçmek, yiyecek
neofobi düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılaşma durumunu incelemek
bununla birlikte Mersin’de sunulan sokak lezzetlerinden hangilerini tüketmeyi tercih
etmeyeceklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda toplamda 315 katılımcından
anket vasıtası ile veri elde edilmiştir. Veriler istatistik paket programa aktarılarak
analizlere tabi tutulmuştur. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların büyük çoğunluğu
yiyecek neofobisine karşı nötr tutum sergilerken; bir kısmı yiyecek neofobisine sahip
olarak tespit edilmiştir. Katılımcıların yiyecek neofobisinin cinsiyet ve eğitim
düzeylerine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırma sonunda Mersin sokak
lezzetlerine karşı neofobinin aşılabilmesi adına önerilerde bulunulmuştur.