SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ MARKA AŞKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ


Creative Commons License

Ünal A., Aydın İ.

3. BİLSEL INTERNATIONAL ASPENDOS SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2024, ss.187-193

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.187-193
  • Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı sosyal medya pazarlamasının marka aşkı üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’deki tüketicilere online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’deki bir hazır giyim markasının sosyal medya pazarlaması faaliyetlerine maruz kalanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise bir hazır giyim markasının sosyal medya pazarlaması faaliyetlerine maruz kalan 201 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilen analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Sosyal medya pazarlamasının marka aşkını olumlu ve anlamlı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medyada yapılan pazarlama faaliyetlerinin etkili ve yoğun bir şekilde yapılması işletmelere önemli kazanımlar sağlayacaktır. Zira marka aşkı, tüketicilerin markaya oldukça sıkı bir şekilde bağlanmasıyla uzun dönemli kârlılığın sağlanmasına ve markaya bağlı olan müşterilerin gönüllü marka elçisi olmasına neden olan önemli bir faktördür.