Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlik algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Karma araştırma yöntemi ile yapılan bu araştırmada ardışık açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri küme örnekleme yöntemi ile belirlenen ve Van ili merkez ilçelerinde (Edremit, İpekyolu ve Tuşba) görev yapan 562 sınıf öğretmeninden; nitel verileri ise maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenen 15 sınıf öğretmeninden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak “Öğretmenlerin Dijital Öğretim Materyali Geliştirme Öz-Yeterlik Algıları Ölçeği” ile “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada nicel verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma), fark analizleri (bağımsız gruplar için t-testi, ANOVA); nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali geliştirme öz-yeterlikleri mesleki deneyimi düşük olanlar, eğitim düzeyi yüksek olanlar, bilişim teknolojileri konusunda hizmet içi eğitim alanlar ve teknolojik gelişmeleri takip edenler lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Yapılan görüşmelerde sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali içeriğini oluşturmada ve materyal tasarlamada kendilerini yeterli gördükleri belirlenmiştir. Sınıf öğretmenleri eğitim amaçlı farklı dijital uygulamaları kullanma noktasında kendilerini yetersiz görmektedirler. Sınıf öğretmenlerinin dijital öğretim materyali içeriğini oluştururken en çok dikkat ettikleri faktör güncel bilgilerden oluşması iken dijital öğretim materyali tasarlama aşamasında ise en çok dikkat ettikleri faktörün renk uyumu olduğu sonucuna varılmıştır.
This research was carried out to determine primary school teachers’ self-efficacy perceptions towards developing digital instructional materials. A sequential explanatory design was used in this study, which was conducted with a mixed research method. The quantitative data of the study were obtained through cluster sampling method from 562 primary school teachers working in the central districts of Van (Edremit, İpekyolu and Tusba); qualitative data were collected from 15 primary school teachers determined by the maximum diversity sampling method. In the research, "Teachers' Self-Efficacy Perceptions Scale for Developing Digital Instructional Materials" and "Semi- Structured Interview Form" were used as data collection tools. Descriptive statistics (mean, standard deviation) and difference analysis (t-test for independent groups, ANOVA) were used for quantitative data analysis, and descriptive analysis technique was used in the analysis of qualitative data. As a result of the research, it was concluded that the self-efficacy of the primary school teachers in developing digital instructional materials was at a moderate level. The self-efficacy of primary school teachers in developing digital instructional materials showed a significant difference in favor of those with low professional experience, those with a high level of education, those who received in- service training on information technologies and those who follow technological developments. In the interviews, it was determined that the primary school teachers considered themselves competent in creating the content of digital instructional materials and designing materials. Primary school teachers considered themselves inadequate in using different digital applications for educational purposes. It was concluded that while the most important factor that primary school teachers pay attention to when creating the content of digital teaching material is that it consists of up-to-date information, at the stage of designing digital instructional materials, the most important factor is color harmony.