Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.18, sa.2, ss.152-182, 2021 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bir bireyin problem
davranışlarının ortadan kaldırılmasında ve dersle ilgilenme davranışlarının artırılmasında
işlevsel iletişim öğretimin etkililiği incelenmiştir. Araştırma, 11 yaşında, OSB tanısı almış
bir erkek çocuğuyla yürütülmüştür. Araştırmada, nicel araştırma türlerinden deneysel
yöntem kullanılmıştır. Araştırma, deneysel yöntem türlerinden denek sayısına göre
planlanmış ve araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli ortamlar
arası çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklemin problem
davranışları nesne elde etmek ve zor bir görevden kaçmak amacıyla sergilediği, işlevsel
iletişim öğretimi ile iletişim becerileri öğretildiğinde problem davranışların ortadan
kalktığı ve ikinci bağımlı değişken olan örneklemin etkinlikle ilgilenme davranışlarının
ise arttığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarından hareketle ileri araştırmalara yönelik
önerilerde bulunulmuştur