3rd International Conference on Scientific and Innovative Studies, Konya, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2024, ss.143-148
Bu çalışmanın amacı bankaların sosyal medya reklamlarına duyulan güvenin marka çağrışımına etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de bulunan farklı banka müşterilerine online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’deki banka müşterileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 275 banka müşterisinden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilen analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Sosyal medya reklamlarına duyulan güvenin marka çağrışımını olumlu ve anlamlı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal medyada verilen reklamların doğru bilgiler içermesi, alanında uzman kişilerin bu reklamlarda olması, verilen bilgilerin bilimsel verilerle desteklenmesi insanların bu reklamlara yönelik güven duygusunun artmasına neden olacaktır. Adı skandallarla anılan ünlülerin bu reklamlarda olmasının reklamların güvenilirliğinin azalmasına neden olacağı düşünülmektedir.