3rd International Conference on Scientific and Innovative Studies, Konya, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2024, ss.138-142
Bu çalışmanın amacı marka sadakatinin satın alma niyetine etkisinin araştırılmasıdır. Türkiye’de bulunan kişilere online ortamda anket gönderilmiş ve elde edilen verilerle analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Türkiye’de yaşayanlar oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 236 kişiden meydana gelmektedir. Sosyal medya platformlarından paylaşılan anket formuyla örnekleme ulaşılmıştır. Örnekleme kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmıştır. Elde edilen verilen analizi için basit regresyon analizi kullanılmıştır. Marka sadakatinin satın alma niyetini olumlu ve anlamlı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Mevcut müşterilerin elde tutulmasıyla yeni müşterilere kıyasla daha az maliyet ve daha fazla kâr elde etme şansı bulunmaktadır. Mevcut müşterilerin elde tutulmasında önemli bir yere sahip olan marka sadakati kavramı işletmeler açısından değerli bir kavramdır.