Metrics
Education Information
2016 - Continues
2016 - ContinuesPostgraduate
Van Yüzüncü Yil University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı, Turkey
2011 - 2015
2011 - 2015Undergraduate
Van Yüzüncü Yil University, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Turkey
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Elementary School Education
Teacher Training in Natural Sciences
Academic Titles / Tasks
2016 - Continues
2016 - ContinuesResearch Assistant
Van Yüzüncü Yil University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Courses
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2020
2020Effects of virtual reality enriched science laboratory activities on pre-service science teachers’ science process skills
Artun H., Durukan A., Temür A.
Education and Information Technologies, vol.25, no.6, pp.5477-5498, 2020 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adayları ile Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları Dersinde Yapılandırmacı Mikro-Öğretim Uygulamaları: Karma Bir Çalışma (Constructivist Micro-Teaching Activities with Elementary Teacher Candidates in Course of Science and Technology Laboratory Applications: A Mixed Study)
DURUKAN A., ARTUN H., BAKIRCI H.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, vol.8, no.3, pp.222-241, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adayları ile Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları Dersinde Yapılandırmacı Mikro-Öğretim Uygulamaları: Karma Bir Çalışma
Durukan A., Artun H., Bakırcı H.
SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON, vol.8, pp.222-241, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi
Tüysüz M., Şardağ M., Durukan A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.14, no.1, pp.1657-1696, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2018
2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sanal Gerçeklik Destekli Mikroöğretim Uygulamaları: Bir Akran Değerlendirme Çalışması
Durukan A., Temür A., Artun H.
2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Turkey, 7 - 08 December 2018, pp.13
2018
2018The relationships between pre-service teachers’ epistemological beliefs and types of multiple intelligence
Gök M., Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), İstanbul, Turkey, 28 June - 01 July 2018, pp.176
2018
2018Reflections from the Virtual Reality Assisted Laboratory Applications in the Education of Pre-Service Science Teachers
Durukan A., Temür A., Artun H., Tüysüz M., Şardağ M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.1861
2018
2018Investigating The Effects Of Certain Factors To Science Teacher Candidates’ Evaluations Of The Instructor
Kocakaya S., Durukan A.
27th International Conference on Educational Science, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.3303-3308
2018
2018Inconsistencies, Challenges, and Solution Proposals Referring Corecourse Plans: A Self and Peer Assessment Study
Durukan A., Tüysüz M., Şardağ M., Boynukara Z.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.3436
2018
2018A Mentoring Process for Professional Development of Pre-Service Science Teachers
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.3404
2017
2017THE EFFECT OF INQUIRY-BASED LEARNING APPROACH ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ ANALYTICAL CHEMISTRY LEARNING
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
2nd International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Turkey, 28 September - 01 October 2017, pp.25
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Eğitimi Kavramlarına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Farklı Türden Değişkenlerin İncelenmesi
Ötün Y., Artun H., Bakırcı H., Tozlu İ., Durukan A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.660-662
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının 5E Öğrenme Modeliyle Gerçekleştirdikleri Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamalarından Yansımalar
Artun H., Bakırcı H., Durukan A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.673-676
2017
2017Investigation of the Variables Influencing Middle School Students’ Awareness of Technology Use in Courses (Ortaokul öğrencilerinin derslerde teknolojinin kullanılmasına yönelik farkındalıklarına etki eden değişkenlerin incelenmesi)
ARTUN H., NECAT D., BAKIRCI H., DURUKAN A.
26th International Conference on Educational Sciences (26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
2017
2017What Does the Concept of Virtual Reality Mean for Preservice Science Teachers? (Sanal Gerçeklik Kavramı Fen Bilimleri Öğretmen Adayları İçin Neyi İfade Etmektedir? )
BAKIRCI H., ARTUN H., DURUKAN A.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017
2017
2017Sanal Gerçeklik Kavramı Fen Bilimleri Öğretmen Adayları İçin Neyi İfade Etmektedir?
Bakırcı H., Artun H., Durukan A.
26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, pp.1731-1734
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Derslerde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
Artun H., Dağtekin N., Bakırcı H., Durukan A.
26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Turkey, 18 - 23 April 2017, pp.1738-1740
2016
2016