Eğitim Bilgileri
2009 - 2016
2009 - 2016Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi / Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
EXAMINATION OF INTERACTION BETWEEN PRE-SERVICE CHEMISTRY TEACHERS’ PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE AND CONTENT KNOWLEDGE IN ELECTROCHEMISTRY
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Egitim Fakultesi , Orta Ogretim Fen Ve Matematik Alanlari Egitimi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020Erasmus Staff Training Mobility
Eğitim Yönetimi ve Planlama
University of Limerick
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
2022 - 2023
2022 - 2023Doç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2022
2018 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim
2016 - 2018
2016 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
2008 - 2016
2008 - 2016Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Ogretim Fen Ve Matematik Alanlari Egitimi
Yönetimsel Görevler
Akademi Dışı Deneyim
2020 - 2020
2020 - 2020Erasmus Staff Mobility
University of Limerick, Erasmus Staff Mobility
2012 - 2013
2012 - 2013Visiting Scholar
University of Georgia, Visiting Scholar
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin TÜBİTAK destekli projelere yönelik görüşlerinin belirlenmesi.
Öztay E. S. (Danışman)
R.AKSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin FeTeMM Yaklaşımının Çevre Eğitimi Konularına Entegrasyonuna Yönelik Deneyimleri ve Görüşleri
Öztay E. S. (Danışman)
S.Bişkin(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025A Systematic Review of Green and Sustainable Chemistry Training Research with Pedagogical Content Knowledge Framework: Current Trends and Future Directions
Aydın Günbatar S., Ekiz Kıran B., Boz Y., Öztay E. S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.26, ss.34-52, 2025 (SCI-Expanded)
2024
2024Supporting pre-service teachers' integration of engineering into STEM lessons throughout engineering-infused training
Gunbatar S. A., Öztay E. S., Kiran B. E.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.42, sa.3, ss.618-638, 2024 (SSCI)
2023
2023Revealing the development of interaction among components of pedagogical content knowledge in teaching chemical equilibrium
Öztay E. S., Ekiz-Kiran B., Boz Y.
Chemistry Education Research and Practice
, cilt.24, sa.2, ss.624-636, 2023 (SCI-Expanded)
2021
2021Development of pre-service teachers' pedagogical content knowledge through a PCK-based school experience course
Ekiz Kıran B., Boz Y., Öztay E. S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.22, sa.2, ss.415-430, 2021 (SCI-Expanded)
2020
2020Pre-Service Chemistry Teachers’ Pedagogical Content Knowledge for Integrated STEM Development with LESMeR Model
Aydın S., Ekiz Kıran B., Öztay E. S.
Chemistry Education Research And Practice
, cilt.1, ss.1-25, 2020 (SCI-Expanded)
2019
2019Effect of practicum courses on pre-service teachers' beliefs towards chemistry teaching: a year-long case study
BOZ Y., Ekiz-Kiran B., Kutucu E. S.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.20, sa.3, ss.509-521, 2019 (SCI-Expanded)
2018
2018The influence of a design-based elective STEM course on pre-service chemistry teachers' content knowledge, STEM conceptions, and engineering views
Aydin-Gunbatar S., Tarkın Çelikkıran A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.19, sa.3, ss.954-972, 2018 (SCI-Expanded)
2013
2013Providing a Set of Research-Based Practices to Support Preservice Teachers' Long-Term Professional Development as Learners of Science Teaching
Aydın S., Demirdogen B., Tarkin A., Kutucu S., Ekiz B., Akin F. N., et al.
SCIENCE EDUCATION
, cilt.97, sa.6, ss.903-935, 2013 (SSCI)
2013
2013Pre-service chemistry teachers' pedagogical content knowledge of the nature of science in the particle nature of matter
BEKTAŞ O., Ekiz B., Tuysuz M., Kutucu E. S., Tarkin A., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.14, sa.2, ss.201-213, 2013 (SCI-Expanded)
2012
2012Pre-service chemistry teachers' expectations and experiences in the school experience Course
Kirbulut Z. D., Boz Y., Kutucu E. S.
Australian Journal of Teacher Education
, cilt.37, sa.2, ss.40-57, 2012 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Examining of STEM Motivations and Entrepreneurship Levels of Pre-Service Teachers
Tüysüz M., Tüzün Ü. N., Öztay E. S., Eyceyurt Türk G.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning , cilt.5, sa.2, ss.858-874, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Öğretmen ve Öğrencilerin eTwinning Proje Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Karataş F. R., ÖZTAY E. S.
Journal of International Scientific Researches , cilt.14, ss.105-120, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Assessing chemistry teachers’ needs and expectations from integrated STEM education professional developments
Öztay E. S., Aydın Günbatar S., Ekiz Kıran B.
Journal of Pedagogical Research , cilt.6, sa.2, ss.29-43, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Interaction between pre-service chemistry teachers’ pedagogical content knowledge and content knowledge in electrochemistry
Öztay E. S., Boz Y.
Journal of Pedagogical Research , cilt.6, sa.1, ss.245-269, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Etkileşimli E-Kitap Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Özekinci O., Öztay E. S.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, ss.131-154, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Türkiye’de Fen Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Öğretmenler ile Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi
Devran P., Öztay E. S., Tarkın Çelikkıran A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.10, sa.4, ss.1647-1683, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Küresel İletişim Çağında Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık ve Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi
Öztay O. H., Öztay E. S.
JOURNAL OF HIGHER EDUCATION AND SCIENCE (YUKSEKOGRETIM VE BILIM DERGISI) , cilt.11, sa.3, ss.600-612, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Kimya öğretmen adaylarının FeTeMM’e yönelik kavramlarındaki değişimin FeTeMM dersi boyunca incelenmesi
Aydın Günbatar S., Öztay E. S., Ekiz Kıran B.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.10, sa.4, ss.251-273, 2021 (ESCI)
2019
2019KİMYA ÖĞRETMENLERİNİN FETEMM’E YÖNELİK ZİHİNSEL MODELLERİNDEKİ DEĞİŞİMİN HİZMET-İÇİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ BOYUNCA İNCELENMESİ
Kutucu E. S., Aydın S.
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.3, ss.22-42, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019EXPERIENCED CHEMISTRY TEACHERS’ SCIENCE PROCESS SKILLS (SPSs) DEVELOPMENT AND THEIR USE OF SPSs IN ACTIVITY PLANS
Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.2, ss.149-161, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye İlişkin Zihinsel Modelleri
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Tüysüz M.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.1081-1115, 2018 (Hakemli Dergi)
2011
2011KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE İLİŞKİN TUTUMLARI VE KAYGILARI
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.
EDUCATION SCIENCES , cilt.6, sa.1, ss.737-743, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023SCIENTIST THROUGH THE EYES OF PRE-SERVICE TEACHERS
Öztay E. S., Tüysüz M.
ASES VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
2023Türkiye’de Fen Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (Tpab) Alanında Yayınlanmış Tezlerin İçerik Analizi
Tanç S., Öztay E. S.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.107, (Özet Bildiri)
2022
2022KİMYA EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA YÖNELİK ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ
Sopar T., Öztay E. S.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi , Van, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
2022Pre-Service Teachers’ Learning to Infuse Engineering Into STEM Lesson Plans
Aydın Günbatar S., Ekiz-Kıran B., Öztay E. S.
NARST 95th Annual International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.182, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi
ÖZTAY O. H., KUTUCU E. S.
7th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.87-88, (Özet Bildiri)
2019
2019Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlık Düzeylerı·nı·n Belı·rlenmesı
Öztay O. H., ÖZTAY E. S.
7th International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2019, ss.94-95, (Özet Bildiri)
2019
2019The Examination of Experienced Chemistry Teachers’ Science Process Skills’ Development through Professional Development
Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.
INTE-2019, Prag, Çek Cumhuriyeti, 3 - 05 Temmuz 2019, ss.724-729, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Dünyanın Farklı Ülkelerindeki Kimya Programlarının Mühendislik Bileşenleri Yönünden İncelenmesi
Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S.
UKEK 2019, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2019, ss.82, (Özet Bildiri)
2019
2019Evaluation of a professional development program: STEM education and applications for chemistry teachers
Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S.
The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1255-1262, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Kimya Öğretmenlerinin Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Etkinliklere Yönelik Görüşleri
Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Kimya Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Belirlenmesi
Kutucu E. S., Yılmaz P., Karataş F. Ö.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Effectiveness of STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Content Knowledge
Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.
European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.35-36, (Özet Bildiri)
2018
2018Pre-service Chemistry Teachers’ Beliefs about Effective Chemistry Teaching: A Longitudinal Case Study
BOZ Y., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.
Educational Researches and Publications Associations (ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Pre-service Chemistry Teachers’ Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) Conceptions and Views on Implementation of STEM
Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S.
Educational Researches and Publications Associations(ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018Investigating the Effect of a STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Views on Engineering
Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A.
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3295-3296, (Özet Bildiri)
2018
2018Preservice Chemistry Teachers'Views on STEM Activities
Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S., Kutucu E. S.
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3441-3442, (Özet Bildiri)
2018
2018Providing Science, Technology, Engineering, And Mathematics (stem) Applications For Pre-service Chemistry Teachers: An Example Of A Stem Application Course
Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Aydın S.
27th ICES, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.199, (Özet Bildiri)
2018
2018How Should PCK for STEM be developed in Pre-service Teacher Education? Lessons Learned from an Elective STEM Course
Aydın S., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B.
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3346-3347, (Özet Bildiri)
2017
2017The re-design of a school experience course: A synthesis of PCK practices for professional development of pre-service chemistry teachers
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Boz Y.
European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Expectations of PreService Secondary Science Teachers from Their Mentors in School Experiences
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Soysal C., Boz Y.
European Conference on Educational Research, Kopenhag, Danimarka, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
2017The Views of Pre-service Chemistry Teachers on Developing and Using Content Representation (CoRe)
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Boz Y.
26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2772-2773, (Özet Bildiri)
2017
2017Pre-service Chemistry Teachers’ Refections on Their Student Teaching Experiences
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Boz Y.
26th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.2809-2810, (Özet Bildiri)
2016
2016Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Bilgilerini Kullanarak Günlük Hayat Olaylarını Açıklama Düzeyleri
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Kilinc S., Soysal C., BOZ Y.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
2015
2015Assessing Pre-Service Chemistry Teachers’ Perceptions of Mentors’ Pedagogical Content Knowledge Through School Experience Course
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., BOZ Y.
ECER 2015, Budapeste, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
2014
2014Kimya Ögretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri
TÜYSÜZ M., TARKIN A., KUTUCU E. S., EKİZ B., BEKTAŞ O.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri
Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Bektaş O.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
2013Providing Meaningful Experience to Pre-Service Teachers: Mentoring Enriched PCK Based Practicum Course.
Tarkın A., Demirdöğen B., Aydın S., Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akın F. N., et al.
86th NARST Annual International Conference, Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, ss.72, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Conceptual Understandings on Factors Affecting Chemical Equilibrium: A Case Study
TARKIN ÇELİKKIRAN A., BEKTAŞ O., ÖZTAY E. S., EKİZ KIRAN B., TÜYSÜZ M., KONDAKÇI E.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Development of Pre-Service Chemistry Teachers’ Science Teaching Orientations in Practice Teaching Course
DEMİRDÖĞEN B., AYDIN S., ÖZTAY E. S., TÜYSÜZ M., EKİZ KIRAN B., TARKIN ÇELİKKIRAN A., et al.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5E Learning Cycle Model on Intermolecular Force.
TÜYSÜZ M., BEKTAŞ O., TARKIN ÇELİKKIRAN A., EKİZ KIRAN B., ÖZTAY E. S., KONDAKÇI E.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5e Learning Cycle Model on Intermolecular Forces.
Kutucu E. S., Tüysüz M., Bektaş O., Ekiz Kıran B., Uzuntiryaki E., Tarkın A.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.512, (Özet Bildiri)
2012
2012How Do Pre-Service Chemistry Teachers Connect Solubility of Gases in Liquids to Daily Life Events?
Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Tarkın A., Kutucu E. S., Uzuntiryaki Kondakci E.
European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
2012Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Eğitimine Yönelik Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri
Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Aydın S., Demirdöğen B., et al.
10. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongres, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.303, (Özet Bildiri)
2011
2011Views on Teaching of Particulate Nature of Matter at Macroscopic, Symbolic, and Microscopic Levels
KUTUCU E. S., TARKIN A., BEKTAŞ O., EKİZ B., TÜYSÜZ M., ESEN U.
European Science Education Research Association Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service Science and Mathematics Teachers' Risk perceptions and Attitudes Towards Environment.
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Akkus H.
ECER 2011, Berlin, Almanya, 12 - 16 Eylül 2011, ss.1, (Özet Bildiri)
2011
2011Pre-Service Chemistry Teachers' Understandings of Electrolytic Cells
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akkus H., BOZ Y.
European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, ss.51-54, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Views On Teachıng Of Partıculate Nature Of Matter At Macroscopıc, Symbolıc And Mıcroscopıc Levels
Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Uzuntiryaki E.
European Science Education Research Association Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service Chemistry Teachers' Pedagogical Content Knowledge for Nature of Science on Matter
Kutucu E. S., Tarkın A., Bektaş O., Ekiz Kıran B., Tüysüz M., UZUNTIRYAKI-KONDAKCI E.
European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Pre-service chemistry teachers' understanding of ionization and dissolution
Ekiz Kıran B., BEKTAŞ O., Tüysüz M., Uzuntiryaki E., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.447-451, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service chemistry teachers' understanding of phase changes and dissolution at macroscopic, symbolic, and microscopic levels
Tüysüz M., Ekiz B., BEKTAŞ O., Uzuntiryaki E., Tarkin A., Kutucu E. S.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.452-455, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Kimya Öğretmen Adaylarının Galvanik Hücreler Konusuna İlişkin Öğrenciyi Anlama Bilgilerinin Değerlendirilmesi
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., BOZ Y., Akkus H.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
2010Kimya Öğretmen Adaylarının Tuz Köprüsü ile ilgili Kavramları.
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akkus H., BOZ Y.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Kimya Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ve Kaygılari
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
2010Assessing Pre-Service Science and Mathematics Teachers Environmental Literacy in Turkey.
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Akkus H.
IOSTE, Bled, Slovenya, 13 - 18 Haziran 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
2010Environmental Literacy of Pre-Service Science and Mathematics Teachers in Turkey: Effect of Gender and Academic Major
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akkus H.
IOSTE, Bled, Slovenya, 13 - 18 Haziran 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2009
2009Kimya Öğretmen Adaylarının Gaz kavramlarıyla ilgili Bilgilerini Günlük Olaylarla İlişkilendirme Düzeyleri
Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., BOZ Y.
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Preservice Teacher Education for Place-Based Socioscientific Issues
ÖZTAY E. S.
Socioscientific Issues Focused Teacher Education Place-Based Practices from Türkiye, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer Cham, ss.199-214, 2024
2023
2023Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması
ÖZTAY E. S.
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA REHBERİ, OĞUZ NAMDAR, Ayşegül, Editör, Eğiten Kitap, ss.99-114, 2023
2022
2022Fen Eğitimine Mühendislik Entegrasyonu
Aydın Günbatar S., Ekiz-Kıran B., Öztay E. S.
Disiplinlerarası FEN ÖĞRETİMİ, Esra Kızılay,Mustafa Çevik, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.169-210, 2022
2021
2021Öğretmen Adaylarının Köye İlk Adım Programına Yönelik Görüşleri ve Öğretmen Mesleği Adına Kazanımları
Öztay E. S.
Challenges, Trends And Equal Opportunities In International Education And Science Practices, Nevide Akpınar-Dellal,Sergii Kholod, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing, Düsseldorf, ss.350-359, 2021
2021
2021FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
İlkyaz O. C., Öztay E. S.
CHALLENGES, TRENDS AND EQUAL OPPORTUNITIES IN INTERNATIONAL EDUCATION AND SCIENCE PRACTICES, Nevide Akpınar-Dellal,Sergii Kholod, Editör, LAP LAMBERT Academic Publishing , Düsseldorf, ss.412-428, 2021
2021
2021Bölüm 10: ERKEN ÇOCUKLUKTA DÜŞÜNME BECERİLERİ, FEN VE TEKNOLOJİ
ÖZTAY E. S., TÜYSÜZ M.
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE TEKNOLOJİ, ARTUN, Hüseyin; RAKAP PARLAK, Asiye, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK VE MÜHENDİSLİK, Ankara, ss.167-184, 2021
2020
2020Fen Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma ve Teknoloji
Öztay E. S.
FEN ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ EĞİLİMLERİ, Hüseyin ARTUN,Sevgi AYDIN–GÜNBATAR,Mustafa Serkan GÜNBATAR, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.118-140, 2020
2019
2019Pedagojik Alan Bilgisinin Kaynakları ve Geliştirilmesi
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S.
TEORİDEN UYGULAMAYA PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ, Ulucinar Sagir, Ş., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.47-68, 2019
Desteklenen Projeler
2022 - 2023
2022 - 2023Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Yıldız E.(Yürütücü), Öztay E. S., Kılıç Ç., Arpacı İ.
2018 - 2019
2018 - 2019Kimya Ögretmenlerine Yönelik Fetemm Egitimi Ve Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Tarkın Çelikkıran A. (Yürütücü), Aydın S., Öztay E. S., Ekiz Kıran B.
2017 - 2018
2017 - 2018Kimya Öğretmen Adaylarının FeTeMM Eğitimi Boyunca Alan Bilgisi FeTeMM Öğretimi Yönelimi ve Farkındalıklarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Aydın Günbatar S. (Yürütücü), Tarkın Çelikkıran A., Ekiz Kıran B., Kutucu E. S.
2017 - 2018
2017 - 2018Kimya Öğretmenlerine Yönelik Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Öğretim Etkinlikleri Ve Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Tarkın Çelikkıran A., Öztay E. S., Aydın S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorJournal of Teacher Education and Lifelong Learning
Editörler Kurulu Üyesi
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAhmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2017 - 2022
2017 - 2022Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2023
Nisan 2023SN Social Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2022
Kasım 2022EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS, SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022International Journal of Educational Research Review
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2022
Ağustos 2022IBAD Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022Asya Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021Journal of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2021
Mayıs 2021TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Trakya Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 202114. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bildiri (Özet)
Haziran 2020
Haziran 2020Education Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2020
Mart 2020Elementary education Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019İlköğretim Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2018
Şubat 2018İlköğretim Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017Turkish Journal of Teacher Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017İlköğretim Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017Turkish Journal of Teacher Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016Turkish Journal of Teacher Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2021
Mart 2021TÜBİTAK Projesi
2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Mayıs 2019
Mayıs 2019Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ödüller
Mart 2023
Mart 2023TÜBITAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
Tübitak
Ekim 2021
Ekim 2021TÜBITAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
Tübitak
Aralık 2020
Aralık 2020TÜBITAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
Tübitak
Aralık 2019
Aralık 2019TÜBITAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
TÜBITAK
Nisan 2014
Nisan 2014TÜBITAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü
TÜBITAK
Burslar
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYÖK Yurtdışı Doktora Araştırma Bursu
YÖK
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorECER-2011 Berlin Conference Scholarship
Diğer Uluslararası Organizasyonlar
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorYURT DIŞI BİLİMSEL ETKİNLİKLERE KATILMA DESTEĞİ
TÜBİTAK
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorYurt ici Doktora Bursu
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 63
h-indeksi (WOS): 5
Jüri Üyelikleri
Haziran-2023
Haziran 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Esra Savaşan Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Şubat-2023
Şubat 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Nurhan Önder Tüysüz Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Seyhan Baran Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ersin Tanrıkulu Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Fatma Dağ Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Neslihan Kaplan Yüksek Lisans Tez Savunması - Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Kasım-2019
Kasım 2019