Eğitim Bilgileri
2015 - 2018
2015 - 2018Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi , Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Metalik Malzemeler, İngiliz Dili Eğitimi , Türkiye
2006 - 2009
2006 - 2009Lisans
İstanbul Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi , Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Designing an in-service teacher training program for english teachers in non-formal education
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2013
2013Yüksek Lisans
English teachers self-perceptions of teacher autonomy in middle schools and high schools: The case of Sakarya
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Yabancı Diller
A2 Temel
A2 TemelFransızca
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Araştırma Görevlisi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2015 - 2018
2015 - 2018Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2015
2009 - 2015Diğer Kamu Kurumu, Milli Eğitim Bakanlığı
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Sustainable development goals in the English language high school curriculum in Turkey
Arslan S., Curle S.
European Journal Of Education , cilt.57, sa.4, ss.1-15, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021CHALLENGING ABLEISM IN EFL AND ESL CLASSROOMS: SUGGESTIONS FOR TEACHERS
Arslan S.
Journal of Academic Studies in World Languages, Literatures and Translation (WOLLT) , cilt.2, sa.2, ss.127-138, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Multimodal Writing to Promote Global Competence for EFL Learners
Arslan S.
Sakarya University Journal of Education , cilt.10, sa.3, ss.589-608, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Implementation and evaluation of an EFL teacher training program for non-formal education settings
Arslan S., Mirici İ. H., Öz H.
İlköğretim Online , cilt.19, sa.3, ss.1337-1370, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019In-Service Training Needs of Efl Teachers in Non-Formal Education Settings
Arslan S., MİRİCİ İ. H., Oz H.
SELCUK UNIVERSITESI EDEBIYAT FAKULTESI DERGISI-SELCUK UNIVERSITY JOURNAL OF FACULTY OF LETTERS
, cilt.42, ss.223-244, 2019 (ESCI)
2019
2019VISUALS SPEAK: Using drawings to unravel perceptions of the language teaching profession
Arslan S.
The International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.11, sa.2, ss.181-198, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019“I KNOW THAT I AM NO GOOD”: AN ANALYSIS INTO THE TRANSLATION ERRORS OF PRE-SERVICE EFL TEACHERS
Arslan S., Kavaklı N.
Bartın University Journal of Faculty of Education , cilt.8, sa.2, ss.688-706, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Towards a continuum from know-how to show-how for developing EFL student-teachers’ assessment literacy.
Kavaklı N., Arslan S.
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.6, sa.1, ss.1261-1270, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018A review on the delivery of the professional development programs for EFL teachers: Face-to-face, online and blended programs.
Arslan S.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.13, sa.27, ss.97-106, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Dissemination and exploitation of the European benchmarks for enabling quality assurance in foreign language testing and assessment.
Kavaklı N., Arslan S.
Karaelmas Egˆitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.202-212, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018A probe into the indicators of intercultural communicative competence in an EFL self-study textbook
ARSLAN S.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.5, sa.1, ss.150-167, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Applying EALTA Guidelines as Baseline for the Foreign Language Proficiency Test in Turkey: The Case of YDS
Kavaklı N., Arslan S.
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.9, sa.1, ss.104-118, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
2021An investigation of the Sustainable Development Goal (SDG) of gender equality in English as a Foreign Language (EFL) textbooks in Turkey
Arslan S., Curle S.
The 21st International Conference of the International Association for Languages and Intercultural Communication, Bogota, Kolombiya, 22 - 26 Aralık 2021, ss.1, (Özet Bildiri)
2018
2018İngilizce Öğretmeni Adaylarının Mesleki Gelişimlerinde Eğitsel Projelerin Yeri ve Önemi: Ulusal Bir Eğitsel Proje Örneği
Kavaklı N., Arslan S., Özözen Danacı M., Tıkız G.
UNESAK-2018: Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
2017Developing EFL student-teachers’ awareness for CEFR-oriented practices
ARSLAN S.
ECER 2017, Kopenhag, Danimarka, 22 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017The role of AID model of effective feedback in pre-service EFL teachers’ professional developmen
Kavaklı N., ARSLAN S.
GLOBELT 2017: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017An Investigation into the Possible Selves of Pre-Service English Teachers
ARSLAN S.
The SBATEYL Project- The International Conference on Teaching Languages to Young Learners, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2017, ss.32, (Özet Bildiri)
2017
2017What makes a good task?
ARSLAN S.
Sınav College International ELT Convention, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017An Investigation into the Relationship between Learners’ Attitudes towards Learning English and Performance in TEOG
ARSLAN S.
ICES-UEBK 2017, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017An Investigation into Gender Representations in A Turkish EFL Textbook
ARSLAN S.
GLOBELT 2017: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Applying EALTA Guidelines as Baseline The Case of YDS in Turkey
ARSLAN S.
Clark 2016: Perspectives on Language Planning and Policies, Rijeka, Hırvatistan, 3 - 05 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016An Analysis of Two Turkish EFL Books in Terms of Cultural Aspects
Arslan S.
International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language (GlobELT), Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.217-225, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2021
2021Developing cultural capital for the 21st century English language learner
Arslan S.
CURRENT DISCUSSIONS ON FOREIGN/SECOND LANGUAGE EDUCATION, Mehmet Bardakçı,İhsan Ünaldı, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-300, 2021
2020
2020Culture in textbooks and curricula
Arslan S.
WORLD ENGLISHES AND CULTURE IN ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (EFL) EDUCATION, Servet Çelik; Ekrem Solak, Editör, Vizetek, Ankara, ss.145-158, 2020
2019
2019When student-teachers' benefits are not enough: A critical perspective of action-impact-desired outcome models for the evaluation of instruction
Kavaklı N., Arslan S.
Selected Discussions on Social Science Research, Tuncsiper, B., Sayın, F., Hergüner, B., & Aydın, F.İ., Editör, Frontpage Publications, Londra, ss.622-640, 2019
2019
2019Revisiting the role of an EFL teacher as an educational leader: Conceptions and perceptions
Kavaklı N., Arslan S.
Selected Discussions on Social Science Research, Tunçsiper, B., Sayın, F., Hergüner, B. Aydın, F.İ., Editör, Frontpage Publications, Londra, ss.661-682, 2019
2015
2015Yabancı Dil Öğretimine Yönelik Yöntem ve Yaklaşımlar
Sarıçoban A., Kavaklı N., ARSLAN S., Özer Z.
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi, Sarıçoban A., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.358-400, 2015
Desteklenen Projeler
2021 - 2021
2021 - 2021New Approaches to Assessing and Evaluating Language Skills for 21st Century English Teachers: From Traditional to Digital
TÜBİTAK Projesi
Arslan S. (Yürütücü)
2021 - 2021
2021 - 2021LİSANS ÖĞRENCİLERİNE İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DİYALOJİK ÖĞRETİMİN KULLANIMI KURSU
TÜBİTAK Projesi
Arslan S.
2019 - 2019
2019 - 2019İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ ADAYLARINA YABANCI DİL EĞİTİMİNDE 21. YÜZYIL BECERİLERİNİN KULLANIMI EĞİTİMİ
TÜBİTAK Projesi
Arslan S.
2019 - 2019
2019 - 2019Lisans Öğrencilerine İngilizce Öğretiminde Diyalojik Öğretimin Kullanımı Kursu
TÜBİTAK Projesi
Arslan S. (Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Tubitak 2221/D: Deneyimle, iletişim kur, gözlem yap ve yansıt: İngilizce öğretiminde klinik danışmanlık modelinin tanıtılması ve uygulanması
TÜBİTAK Projesi
Arslan S.
2019 - 2019
2019 - 2019WEL 19:Workshop on educational leadership in English language teaching and learning
TÜBİTAK Projesi
Arslan S.
2016 - 2016
2016 - 2016LİSANS ÖĞRENCİLERİNE AVRUPA DİLLERİ ÖĞRETİMİ ORTAK ÇERÇEVE PROGRAMI VE AVRUPA DİL PORTFOLYOSU KURSU
TÜBİTAK Projesi
Arslan S.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorFIRE: FUTURISTIC IMPLEMENTATIONS OF RESEARCH IN EDUCATION
Baş Editör
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorVAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Editör
2017 - 2020
2017 - 2020International Online Journal of Education and Teaching
Editör
2017 - 2018
2017 - 2018Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2015 - 2016
2015 - 2016Journal of Langugage and Linguistic Studies
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorLET-IN-R&D
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019
01 Nisan 2019 - 01 Nisan 2019GLOBELT 2019: 2nd Conference on Education, Technology, and Science
Katılımcı
Girne-Kıbrıs (Kktc)
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017
01 Ağustos 2017 - 01 Ağustos 2017European Educational Research Association
Katılımcı
Kobenhavn-Danimarka
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017GlobELT 2017: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language.
Oturum Başkanı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017The International Conference on Teaching Languages to Young Learners
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
Katılımcı
-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 201726th International Conference on Educational Sciences
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016CLARC 2016: Perspectives on Language Planning and Policy
Katılımcı
Rijeka-Hırvatistan
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016Sınav College International ELT Conference on Current Practices in ELT
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016GlobELT 2016 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language
Katılımcı
-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016International Conference on the Use of the European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
Burslar
2015 - 2018
2015 - 2018TÜBİTAK 2211 LİSANSÜSTÜ BURS PROGRAMI
TÜBİTAK
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor