Dr. Öğr. Üyesi Alper Durukan


Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilgisi Öğretmenliği

E-posta: alperdurukan@yyu.edu.tr
Diğer E-posta: A@alperdurukan.com
Web: http://cv.alperdurukan.com
Ofis: Eğitim Fak. A Blok 2. Kat A-10 Nolu Oda
Posta Adresi: Van YYU Kampusu, Egitim Fakultesi, A Blok, 2. Kat, A-10 Nolu Oda, Bardahci Mh., Tusba/VAN

Metrikler

Yayın

20

Atıf (WoS)

11

Atıf (Scopus)

13

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

141

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (Sobiad)

8

H-İndeks (Sobiad)

1

Proje

1

Açık Erişim

8
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

[FENOGRMAT]-Basit Ucuz Malzeme (BUM) Deneylerine Erişmek için Çevrimiçi Kaynaklar
Ders Notu
24.12.2022

Kıymetli arkadaşlar, Fen Öğr. Mat. Tasarımı ve Fen Öğrt. Lab. Uyg. 1-2 derslerimiz başta olmak üzere, okul uygulamalarınız ve öğretim pratiklerinizde kullanmak üzere kolay erişilebilir malzemelerle deney türetme konusunda bu kaynaklardan yararlanabilirsiniz.


Web-Destekli Interaktif Öğrenim Deneyimi Tasarımı Şablonu
Diğer
14.10.2022

Kıymetli arkadaşlar merhaba, dersimizde ele aldığımız final proje ödevinize ilişkin şablon web sayfasının çıktısına ekten erişebilirsiniz. 


Laboratuvar Uygulamaları Deney Raporu Şablonu
Deney Föyü
20.09.2017

Kıymetli arkadaşlar, deney raporlarınız için kullanmanız gereken format ektedir. Lütfen dersteki ve dosyadaki açıklamaları dikkatli bir şekilde okuyarak ve anlayarak deney raporlarınızı yazınız. 


Ders Dökümanları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2023

2018 - 2023

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye

2016 - 2018

2016 - 2018

Yüksek Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye

2011 - 2015

2011 - 2015

Lisans

Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2023

2023

Doktora

ÖĞRETMEN BİLGİSİ VE YARATICILIĞIN ETKİLEŞİMİ: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENİŞLETİLMİŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ ÖĞRENME TASARIMI SÜRECİNDEN YANSIMALAR

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi

2018

2018

Yüksek Lisans

Sanal gerçeklikle zenginleştirilmiş öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adayları üzerindeki etkilerinin incelenmesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Rektörlük, Uygulama ve Araştırma Merkezi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Rektörlük, Uygulama ve Araştırma Merkezi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1 Sürdürülebilir Kalkınma

Biyoloji 2

Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2

Özel Öğretim Yöntemleri I Sürdürülebilir Kalkınma

Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları I

Özel Öğretim Yöntemleri II Sürdürülebilir Kalkınma

Genel Biyoloji Laboratuvarı I

Genel Fizik Laboratuvarı III

Genel Kimya Laboratuvarı II

Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları II

Genel Fizik Laboratuvarı I

Genel Fizik Laboratuvarı II

Genel Biyoloji Laboratuvarı II

Genel Kimya Laboratuvarı I

Genel Kimya Laboratuvarı III (Analitik Kimya)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sanal Gerçeklik Destekli Mikroöğretim Uygulamaları: Bir Akran Değerlendirme Çalışması

Durukan A., Temür A., Artun H.

2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.13, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

The relationships between pre-service teachers’ epistemological beliefs and types of multiple intelligence

Gök M., Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.

Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.176, (Özet Bildiri)

2018

2018

Reflections from the Virtual Reality Assisted Laboratory Applications in the Education of Pre-Service Science Teachers

Durukan A., Temür A., Artun H., Tüysüz M., Şardağ M.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1861, (Özet Bildiri)

2018

2018

Investigating The Effects Of Certain Factors To Science Teacher Candidates’ Evaluations Of The Instructor

Kocakaya S., Durukan A.

27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3303-3308, (Özet Bildiri)

2018

2018

Inconsistencies, Challenges, and Solution Proposals Referring Corecourse Plans: A Self and Peer Assessment Study

Durukan A., Tüysüz M., Şardağ M., Boynukara Z.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3436, (Özet Bildiri)

2018

2018

A Mentoring Process for Professional Development of Pre-Service Science Teachers

Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.

27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3404, (Özet Bildiri)

2017

2017

THE EFFECT OF INQUIRY-BASED LEARNING APPROACH ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ ANALYTICAL CHEMISTRY LEARNING

Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.

2nd International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.25, (Özet Bildiri)

2017

2017

Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Eğitimi Kavramlarına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Farklı Türden Değişkenlerin İncelenmesi

Ötün Y., Artun H., Bakırcı H., Tozlu İ., Durukan A.

IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.660-662, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

Sınıf Öğretmeni Adaylarının 5E Öğrenme Modeliyle Gerçekleştirdikleri Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamalarından Yansımalar

Artun H., Bakırcı H., Durukan A.

IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.673-676, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

Sanal Gerçeklik Kavramı Fen Bilimleri Öğretmen Adayları İçin Neyi İfade Etmektedir?

Bakırcı H., Artun H., Durukan A.

26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1731-1734, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

Ortaokul Öğrencilerinin Derslerde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi

Artun H., Dağtekin N., Bakırcı H., Durukan A.

26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 18 - 23 Nisan 2017, ss.1738-1740, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ KAPSAMINDA YAPTIKLARI UYGULAMALARIN ARAŞTIRILMASI

Bakırcı H., Şardağ M., Durukan A.

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.248, (Özet Bildiri)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2023

Ekim 2023

NATIONAL ASSOCIATION fOR RESEARCH iN SCIENCE TEACHING (NARST) 2024 ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE

Bildiri (Tam Metin)

Ağustos 2023

Ağustos 2023

THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA)

Bildiri (Tam Metin)



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

27 Eylül 2023 - 30 Eylül 2023

27 Eylül 2023 - 30 Eylül 2023

UFBMEK 2023Sürdürülebilir Kalkınma

Oturum Başkanı

Kars-Türkiye

Burslar

2023 - 2023

2023 - 2023

ESERA 2023 Fellowship

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları