Duyurular & Dokümanlar
Kıymetli arkadaşlar, Fen Öğr. Mat. Tasarımı ve Fen Öğrt. Lab. Uyg. 1-2 derslerimiz başta olmak üzere, okul uygulamalarınız ve öğretim pratiklerinizde kullanmak üzere kolay erişilebilir malzemelerle deney türetme konusunda bu kaynaklardan yararlanabilirsiniz.
Kıymetli arkadaşlar merhaba, dersimizde ele aldığımız final proje ödevinize ilişkin şablon web sayfasının çıktısına ekten erişebilirsiniz.
Kıymetli arkadaşlar, deney raporlarınız için kullanmanız gereken format ektedir. Lütfen dersteki ve dosyadaki açıklamaları dikkatli bir şekilde okuyarak ve anlayarak deney raporlarınızı yazınız.
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2018 - 2023
2018 - 2023Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
2016 - 2018
2016 - 2018Yüksek Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi, Türkiye
2011 - 2015
2011 - 2015Lisans
Ege Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2023
2023Doktora
ÖĞRETMEN BİLGİSİ VE YARATICILIĞIN ETKİLEŞİMİ: FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GENİŞLETİLMİŞ GERÇEKLİK DESTEKLİ ÖĞRENME TASARIMI SÜRECİNDEN YANSIMALAR
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Eğitimi
2018
2018Yüksek Lisans
Sanal gerçeklikle zenginleştirilmiş öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adayları üzerindeki etkilerinin incelenmesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Rektörlük, Uygulama ve Araştırma Merkezi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Rektörlük, Uygulama ve Araştırma Merkezi
Verdiği Dersler
Lisans
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 1
Biyoloji 2
Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları 2
Özel Öğretim Yöntemleri I
Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları I
Özel Öğretim Yöntemleri II
Genel Biyoloji Laboratuvarı I
Genel Fizik Laboratuvarı III
Genel Kimya Laboratuvarı II
Fen ve Teknoloji Lab. Uygulamaları II
Genel Fizik Laboratuvarı I
Genel Fizik Laboratuvarı II
Genel Biyoloji Laboratuvarı II
Genel Kimya Laboratuvarı I
Genel Kimya Laboratuvarı III (Analitik Kimya)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Effects of virtual reality enriched science laboratory activities on pre-service science teachers’ science process skills
Artun H., Durukan A., Temür A.
Education and Information Technologies
, cilt.25, sa.6, ss.5477-5498, 2020 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021An Examination of the Relationships Between Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs and Types of Multiple Intelligence
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A., Gök M.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.155-170, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adayları ile Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları Dersinde Yapılandırmacı Mikro-Öğretim Uygulamaları: Karma Bir Çalışma (Constructivist Micro-Teaching Activities with Elementary Teacher Candidates in Course of Science and Technology Laboratory Applications: A Mixed Study)
DURUKAN A., ARTUN H., BAKIRCI H.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.8, sa.3, ss.222-241, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adayları ile Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamaları Dersinde Yapılandırmacı Mikro-Öğretim Uygulamaları: Karma Bir Çalışma
Durukan A., Artun H., Bakırcı H.
SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON , cilt.8, ss.222-241, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi
Tüysüz M., Şardağ M., Durukan A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.1657-1696, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sanal Gerçeklik Destekli Mikroöğretim Uygulamaları: Bir Akran Değerlendirme Çalışması
Durukan A., Temür A., Artun H.
2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.13, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018The relationships between pre-service teachers’ epistemological beliefs and types of multiple intelligence
Gök M., Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.176, (Özet Bildiri)
2018
2018Reflections from the Virtual Reality Assisted Laboratory Applications in the Education of Pre-Service Science Teachers
Durukan A., Temür A., Artun H., Tüysüz M., Şardağ M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1861, (Özet Bildiri)
2018
2018Investigating The Effects Of Certain Factors To Science Teacher Candidates’ Evaluations Of The Instructor
Kocakaya S., Durukan A.
27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3303-3308, (Özet Bildiri)
2018
2018Inconsistencies, Challenges, and Solution Proposals Referring Corecourse Plans: A Self and Peer Assessment Study
Durukan A., Tüysüz M., Şardağ M., Boynukara Z.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3436, (Özet Bildiri)
2018
2018A Mentoring Process for Professional Development of Pre-Service Science Teachers
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3404, (Özet Bildiri)
2017
2017THE EFFECT OF INQUIRY-BASED LEARNING APPROACH ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ ANALYTICAL CHEMISTRY LEARNING
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
2nd International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.25, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Eğitimi Kavramlarına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Farklı Türden Değişkenlerin İncelenmesi
Ötün Y., Artun H., Bakırcı H., Tozlu İ., Durukan A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.660-662, (Özet Bildiri)
2017
2017Sınıf Öğretmeni Adaylarının 5E Öğrenme Modeliyle Gerçekleştirdikleri Fen ve Teknoloji Laboratuvarı Uygulamalarından Yansımalar
Artun H., Bakırcı H., Durukan A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress (EJER 2017), Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.673-676, (Özet Bildiri)
2017
2017Investigation of the Variables Influencing Middle School Students’ Awareness of Technology Use in Courses (Ortaokul öğrencilerinin derslerde teknolojinin kullanılmasına yönelik farkındalıklarına etki eden değişkenlerin incelenmesi)
ARTUN H., NECAT D., BAKIRCI H., DURUKAN A.
26th International Conference on Educational Sciences (26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017What Does the Concept of Virtual Reality Mean for Preservice Science Teachers? (Sanal Gerçeklik Kavramı Fen Bilimleri Öğretmen Adayları İçin Neyi İfade Etmektedir? )
BAKIRCI H., ARTUN H., DURUKAN A.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Sanal Gerçeklik Kavramı Fen Bilimleri Öğretmen Adayları İçin Neyi İfade Etmektedir?
Bakırcı H., Artun H., Durukan A.
26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1731-1734, (Özet Bildiri)
2017
2017Ortaokul Öğrencilerinin Derslerde Teknolojinin Kullanılmasına Yönelik Farkındalıklarına Etki Eden Değişkenlerin İncelenmesi
Artun H., Dağtekin N., Bakırcı H., Durukan A.
26. Uluslararası Eğitim Bİlimleri Kongresi (ICES-UEBK 2017), Antalya, Türkiye, 18 - 23 Nisan 2017, ss.1738-1740, (Özet Bildiri)
2016
2016FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ KAPSAMINDA YAPTIKLARI UYGULAMALARIN ARAŞTIRILMASI
Bakırcı H., Şardağ M., Durukan A.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.248, (Özet Bildiri)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2023
Ekim 2023NATIONAL ASSOCIATION fOR RESEARCH iN SCIENCE TEACHING (NARST) 2024 ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE
Bildiri (Tam Metin)
Ağustos 2023
Ağustos 2023THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA)
Bildiri (Tam Metin)
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
27 Eylül 2023 - 30 Eylül 2023
27 Eylül 2023 - 30 Eylül 2023
UFBMEK 2023
Oturum Başkanı
Kars-Türkiye
Burslar
2023 - 2023
2023 - 2023