Doç. Dr. Ercan Öpengin


Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Özel Eğitim, Zihin Engelliler Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Biyografi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Özel yeteneklilerin Eğitimi Anabilim Dalında  öğretim üyesi olarak görev yapmaktayım. Boğaziçi Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde lisans eğitimimi 2004 yılında tamamladıktan sonra farklı okullarda Rehber öğretmen olarak çalıştım. 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üstün Zekâlıların Eğitimi alanında yüksek lisansımı tamamladım. Yüksek lisans tezinde üstün zeka etiketi konusunu çalıştım. Aynı bölümde doktora eğitimimi 2018 yılında tamamladım. Doktora Tez çalışması olarak üstün yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulaması üzerine bir eylem araştırması gerçekleştirdim. Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren ÜYEP’te 10 yıl boyunca üstün yetenekli öğrencilerin akademik, sosyal ve kariyer gelişimi üzerine çalışmalar gerçekleştirdim. Ayrıca Anadolu Üniversitesi BAP birimi tarafından desteklenen 1504E151 no’lu “Proje IQ: Türkiye’nin İlk Yerli Zekâ Ölçeği- Anadolu-Sak Zeka Ölçeği’nin (ASİS) Geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması ” projesinde araştırmacı olarak yer aldım. Özel çalışma alanlarım üstün yetenekli öğrencilerin psiko-sosyal gelişimi, kariyer gelişimi, karakter eğitimi ve bu öğrencilere yönelik eğitim uygulamalarının düzenlenmesidir. Üstün yetenekliler alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitap ve dergilerde çeşitli yayınlar ve kongrelerde çeşitli sözlü bildirimler yaptım.

Eğitim Bilgileri

2012 - 2018

2012 - 2018

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalıların Eğitimi, Türkiye

2008 - 2011

2008 - 2011

Yüksek Lisans

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Türkiye

1999 - 2004

1999 - 2004

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

İLKOKUL DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DESTEK EĞİTİM ODASININ YÜRÜTÜLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE SORUNLARA YÖNELİK ÇÖZÜM MÜDAHALELERİ

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalıların Eğitimi

2011

2011

Yüksek Lisans

Üstün zekâlı öğrencilerin bakış açısıyla üstün zekâ etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Üstün Zekalılar Öğretmenliği

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Özel Eğitim

Zihin Engelliler Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2018 - 2024

2018 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2018

2012 - 2018

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalıların Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Akademi Dışı Deneyim

2004 - 2011

2004 - 2011

Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Özel Yeteneklilerde Sosyal, Duygusal ve Akademik Gelişim

Lisans

Lisans

Öğrenme Güçlüğü

Özel Eğitim Sürdürülebilir Kalkınma

İlköğretimde Kaynaştırma

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

Kırsal Kesimde Özel Eğitime Gereksinimi Olan Kardeşi Olan Çocukların Gözünde Özel Gereksinimli Çocuklar veya Özel Gereksinimli Olma

ÖPENGİN E., Elmas İ., Can M.

HERKARI INTERNATIONAL SCIENCE ART LITERATURE CONGRESS, Hakkari, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)

2021

2021

Metaphoric Perception of Prospective Music Teachers Related to Students with Special Needs

Öpengin E.

International Congress of Pedagogical Research, Alor-Setar, Malezya, 15 - 16 Mayıs 2021, ss.112, (Özet Bildiri)

2019

2019

Şemdinli İlçesinde Bulunan Özel Gereksinimli Bireyler ve Aldıkları Eğitim Hizmetlerinin Belirlenmesi

Can M., Aşçıoğlu S., Öpengin E.

29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.34, (Özet Bildiri)

2017

2017

Çocukları özel yeteneklilere sunulan bir destek eğitim odası Programına devam eden velilerin destek eğitim odası Uygulamasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi

Öpengin E.

, ERTE CONGRESS I. Uluslararası eğitim araştırmaları ve öğretmen eğitimi kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Temmuz 2017, ss.664-665, (Özet Bildiri)

2016

2016

Sayısal Alanda Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tarih Okuryazarlığı Düzeyinin İncelenmesi

Öpengin E., Eryılmaz Ö.

IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.33, (Özet Bildiri)

2016

2016

Relationship of Perfectionism and Life Satisfaction among Gifted Adults

Öpengin E.

14thAsia-Pacific Conference on Giftedness, Macao, Çin, 12 - 15 Temmuz 2016, ss.91, (Özet Bildiri)

2016

2016

Teachers Views with regard to Gifted Students Educationand Resource Room Program

Öpengin E., Taşdemir İ.

13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Danimarka, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.85, (Özet Bildiri)

2016

2016

Relationship of Academic Self Concept and Life Satisfaction among Gifted Children,

Öpengin E., Tokmak F.

13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Hırvatistan, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.85, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Comparison of the World s Top 100 University Rectors with Turkey’s Top 100 University Rectors In Terms Of Several Variables

Öpengin E., Tokmak F.

13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Danimarka, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.99, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Characteristics of Leaders of Top 100 Universities in the World

Tokmak F., Öpengin E., Ayas M. B.

The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.81, (Özet Bildiri)

2015

2015

Blind variation view of creativity Scientific creativity of 6th graders

Ayas M. B., Öpengin E., Tokmak F.

The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.133, (Özet Bildiri)

2015

2015

Evaluation of EPTS Identification Model According to Some Socio Demographic Variables

Öpengin E., Tokmak F., Ayas M. B.

The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.46, (Özet Bildiri)

2015

2015

A Historical View to Giftedness Educations in Turkey With Policies Theories and Psychological Basis

Demirel Ş., Öpengin E.

The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.126, (Özet Bildiri)

2014

2014

Using Short Film as a Method in Gifted Character Education

Öpengin E.

1th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, ICIE, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.69, (Özet Bildiri)

2014

2014

Stereotypes of Giftedness in Prospective Teachers

Öpengin E., Demirel Ş.

11th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, ICIE, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.68, (Özet Bildiri)

2014

2014

Erken Çocuklukta Üstün Zeka Etiketinin Etkileri

Öpengin E.

International Congress on Early Childhood Intervention/ICECI, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.25, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

The Impact of Labeling on Gifted Students Self Perception Parents attitudes and Friendships Relations from Gifted Perspectives

Öpengin E.

Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.74-75, (Özet Bildiri)

2011

2011

A Class Wide Example of Positive Behaviour Support PBS in Education Programs for Talented Students EPTS Excellence in Education

Avcı T., Öpengin E., Vuran S., Bal Sezerel B., Ayas M. B., Demirel Ş., et al.

Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.112-113, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

Teaching English as A Second Language to Gifted Students

ÖPENGİN E.

THE ESSENTIALS OF TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS, KASAP SÜLEYMAN, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.9-25, 2024

2023

2023

Kariyer Planlama

ÖPENGİN E.

Özel Yetenekli Bireyler ve Aileleri: Roller, İhtiyaçlar, Öneriler, Demirel Dingeç Şule, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-188, 2023

2022

2022

Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri

ÖPENGİN E.

Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar, Kurnaz Ahmet, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Erzurum, ss.34-52, 2022

2022

2022

Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim ve Aile Yapısı

ÖPENGİN E.

Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocuklar, Kurnaz Ahmet, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Erzurum, ss.309-327, 2022

2021

2021

Özel Yetenekli Öğrencilerde Etiketlenme Olgusu

Öpengin E., Sak U.

Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Duygusal ve Akademik Gelişimi, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.87-105, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Pandemi Sürecinde Özel Gereksinimli Çocuklar

ÖPENGİN E.

Pandemi ve Eğitim, Tanhan Fuat, Özok Halil İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.241-254, 2020

2020

2020

Türkiye’de Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitim Modelleri

ÖPENGİN E.

Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, UGUR SAK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.180-200, 2020

2020

2020

Pandemi Sürecinde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi

ÖPENGİN E.

pandemi ve Eğitim, Tanhan Fuat, Özok Halil İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-239, 2020

2019

2019

özel eğitimde formel değerlendirme

Öpengin E., Ayas M. B.

Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitiminde Değerlendirme, Aksoy V., Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.130-150, 2019

2019

2019

Development of Gifted Education in Turkey

SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş.

The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019

2018

2018

Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri

Öpengin E.

Özel Yetenekli Öğrenciler Ve Eğitimleri, Şahin F., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.211-235, 2018

2018

2018

Zeka Testleri

Öpengin E.

Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Sak U., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.33-54, 2018

2017

2017

Türkiye’de Özel Yeteneklilerin Eğitimi

Öpengin E., Demirel Ş.

ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK, Sak U.,Melekoğlu M.A., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-285, 2017

2017

2017

Özel yeteneklilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimi

Öpengin E., Tokmak F.

Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek, Sak U.,Melekoğlu M.A., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-234, 2017

2016

2016

A critical assessment of the education for gifted and talented students in Turkey

Sak U., Ayas M. B., Sezerel B. B., Öpengin E., Özdemir N. N., Demirel Ş.

Gifted Education in Asia: Problems and Prospects, David Yun Dai,Ching Chih Kuo, Editör, Information Age Publishing (IAP), North Carolina, ss.167-190, 2016

2015

2015

Yaratıcı Genç: Çocuğuma Ne Oldu?

Öpengin E.

Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek/Raising Creative Kids, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.101-114, 2015

2015

2015

21. Yüzyıl Temel Becerileri: Çocuğunuzu Geleceğe Hazırlamak

Öpengin E.

Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek/Raising Creative Kids, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-178, 2015

2015

2015

Yaratıcı Çocuğunuza Ebeveynlik Yapmak

Öpengin E.

Raising Creative Kids/Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.115-136, 2015

2014

2014

Kariyer Eğitimi

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.207-215, 2014

2014

2014

Tarih Dersinde Birincil Kaynakları Kullanma

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.139-145, 2014

2014

2014

Mentörler ve Mentörlükler

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-69, 2014

2014

2014

Öğretim Teknolojileri

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.129-138, 2014

2014

2014

Dil Sanatları Eğitimi

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.145-155, 2014

2014

2014

Üniversite Tabanlı Programlar

Öpengin E.

ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.69-77, 2014

2014

2014

Üstün Zekâlılar, Üstün Yetenekliler Ve Eğitimleri

Öpengin E.

Özel Gereksinimi Olan Engelli Bireyler ve Eğitimi, DEMİREL GÜRBÜZ ŞULE,ÖPENGİN ERCAN, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.159-181, 2014

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiSürdürülebilir Kalkınma

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ekim 2019

Ekim 2019

TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2019

Eylül 2019

Journal of Qualitative Research in Education

SCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2019

Temmuz 2019

Journal of Education and Future

SCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2019

Şubat 2019

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2019

Şubat 2019

TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

Elementary Education Online

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi



Jüri Üyelikleri

Mayıs-2021

Mayıs 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

- Anadolu Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

- Anadolu Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

- Anadolu Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

- Anadolu Üniversitesi

Ağustos-2019

Ağustos 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi

Ağustos-2019

Ağustos 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi

Ağustos-2019

Ağustos 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi

Ağustos-2019

Ağustos 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi

Ağustos-2019

Ağustos 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Anadolu Üniversitesi