Biyografi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü Özel yeteneklilerin Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak görev yapmaktayım. Boğaziçi Üniversitesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde lisans eğitimimi 2004 yılında tamamladıktan sonra farklı okullarda Rehber öğretmen olarak çalıştım. 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Üstün Zekâlıların Eğitimi alanında yüksek lisansımı tamamladım. Yüksek lisans tezinde üstün zeka etiketi konusunu çalıştım. Aynı bölümde doktora eğitimimi 2018 yılında tamamladım. Doktora Tez çalışması olarak üstün yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odası uygulaması üzerine bir eylem araştırması gerçekleştirdim. Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde faaliyet gösteren ÜYEP’te 10 yıl boyunca üstün yetenekli öğrencilerin akademik, sosyal ve kariyer gelişimi üzerine çalışmalar gerçekleştirdim. Ayrıca Anadolu Üniversitesi BAP birimi tarafından desteklenen 1504E151 no’lu “Proje IQ: Türkiye’nin İlk Yerli Zekâ Ölçeği- Anadolu-Sak Zeka Ölçeği’nin (ASİS) Geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması ” projesinde araştırmacı olarak yer aldım. Özel çalışma alanlarım üstün yetenekli öğrencilerin psiko-sosyal gelişimi, kariyer gelişimi, karakter eğitimi ve bu öğrencilere yönelik eğitim uygulamalarının düzenlenmesidir. Üstün yetenekliler alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası kitap ve dergilerde çeşitli yayınlar ve kongrelerde çeşitli sözlü bildirimler yaptım.
Eğitim Bilgileri
2012 - 2018
2012 - 2018Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalıların Eğitimi, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
İLKOKUL DÜZEYİNDEKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE YÖNELİK DESTEK EĞİTİM ODASININ YÜRÜTÜLMESİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE SORUNLARA YÖNELİK ÇÖZÜM MÜDAHALELERİ
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalıların Eğitimi
2011
2011Yüksek Lisans
Üstün zekâlı öğrencilerin bakış açısıyla üstün zekâ etiketinin öğrencilerin çeşitli algıları üzerindeki etkileri
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2024
2018 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2012 - 2018
2012 - 2018Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Üstün Zekalıların Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2004 - 2011
2004 - 2011Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Özel öğrenme güçlüğü tanısının aile yaşamına etkisine ilişkin ebeveyn görüşlerinin incelenmesi
Öpengin E. (Danışman)
F.ERAY(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. ASIS Cognitive Profiles of Children with Learning Disabilities Perfiles cognitivos de ASIS en niños con problemas de aprendizaje
CIRIK M., SAK U., ARSLAN D., Karaduman E., Öpengin E.
Anales de Psicologia
, cilt.39, sa.1, ss.72-80, 2023 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. Özel Yetenekli Öğrencilerin Zorbalık Deneyimleri
Bayar S., Sak U., Öpengin E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.13, sa.1, ss.148-159, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Investigating Parent Perspectives on How the Diagnosis of Special Learning Disability Impacts Family Dynamics
Eray F., Öpengin E.
International Journal of Educational Research Review , cilt.8, sa.4, ss.981-990, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Özyeterlilik Düzeyleri ile 21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Öpengin E., Elmas İ.
Anadolu Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi , cilt.7, sa.4, ss.804-818, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. The cognitive profiles of gifted children: A latent profile analysis using the ASIS
Öpengin E., Bal Sezerel B.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.7, sa.4, ss.400-413, 2023 (Scopus)
2021
20215. Destek Eğitim Odası Hizmetine İlişkin Görüşlere Odaklanan Lisansüstü Tezlerin Sistematik İncelemesi
Öpengin E.
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.633-663, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Üstün yetenekli öğrencilere yönelik bir destek eğitim odası programı okul sistemine nasıl entegre edilebilir?
Opengin E., Gurgur H.
Journal of Qualitative Research in Education
, cilt.27, ss.346-373, 2021 (ESCI)
2021
20217. Üstün Yeteneklilere Yönelik Destek Eğitim Odası Programına İlişkin Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi
Öpengin E.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.29, sa.2, ss.334-347, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Özel Eğitim Hizmetlerine Genel Bir Bakış: Van İli Örneği
MENGİ A., ÖPENGİN E.
THE JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE
, cilt.0, ss.855-882, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. An Investigation of Cognitive Profiles of Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder through Anadolu-Sak Intelligence Scale
Cirik M., Sak U., Öpengin E.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.21, sa.4, ss.663-685, 2020 (ESCI)
2018
201810. Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASİS) Özel Eğitim Grupları İçin Ayırtedicilik Geçerliği
Sözel H. K., Öpengin E., sak u., Karabacak F.
Turkish Journal of Giftedness and Education
, cilt.8, sa.2, ss.160-180, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Üstün Zekâlı Ergenlerde Yalnızlık ve Yaşam Doyumu İlişkisi
Oğurlu Ü., Yavuz Birben F., Öpengin E., Yalın H. S.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ (KOSBED) , sa.31, ss.161-184, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Türkiye'de Üstün Yeteneklilerin Eğitiminin Eleştirel Bir Değerlendirmesi
Sak U., Öpengin E., Bal Sezerel B., Ayas M. B., Özdemir N. N., Demirel Ş.
TÜRK ÜSTÜN ZEKA VE EĞİTİM DERGİSİ , cilt.5, sa.2, ss.110-132, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN OKUL VE ÖĞRETMENE İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
Oğurlu Ü., Öpengin E., Hızlı E.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , sa.46, ss.67-83, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201214. Üstün Zekâlı Öğrencilerin Bakış Açısıyla Üstün Zekâ Etiketinin Öğrencilerin Çeşitli Algıları Üzerindeki Etkileri
Öpengin E., Sak U.
Türk Üstün Zeka Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.37-59, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201215. Dikkat Sınıfta Üstün Zekalı Var
Öpengin E.
Eğitimci Öğretmen Dergisi , sa.12, ss.34-35, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Kırsal Kesimde Özel Eğitime Gereksinimi Olan Kardeşi Olan Çocukların Gözünde Özel Gereksinimli Çocuklar veya Özel Gereksinimli Olma
ÖPENGİN E., Elmas İ., Can M.
HERKARI INTERNATIONAL SCIENCE ART LITERATURE CONGRESS, Hakkari, Türkiye, 21 - 23 Temmuz 2023, (Özet Bildiri)
2021
20212. Metaphoric Perception of Prospective Music Teachers Related to Students with Special Needs
Öpengin E.
International Congress of Pedagogical Research, Alor-Setar, Malezya, 15 - 16 Mayıs 2021, ss.112, (Özet Bildiri)
2019
20193. Şemdinli İlçesinde Bulunan Özel Gereksinimli Bireyler ve Aldıkları Eğitim Hizmetlerinin Belirlenmesi
Can M., Aşçıoğlu S., Öpengin E.
29. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Aydın, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2019, ss.34, (Özet Bildiri)
2017
20174. Çocukları özel yeteneklilere sunulan bir destek eğitim odası Programına devam eden velilerin destek eğitim odası Uygulamasına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
Öpengin E.
, ERTE CONGRESS I. Uluslararası eğitim araştırmaları ve öğretmen eğitimi kongresi, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Temmuz 2017, ss.664-665, (Özet Bildiri)
2016
20165. Sayısal Alanda Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tarih Okuryazarlığı Düzeyinin İncelenmesi
Öpengin E., Eryılmaz Ö.
IV. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumuna (UTES IV), Muğla, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.33, (Özet Bildiri)
2016
20166. Relationship of Perfectionism and Life Satisfaction among Gifted Adults
Öpengin E.
14thAsia-Pacific Conference on Giftedness, Macao, Çin, 12 - 15 Temmuz 2016, ss.91, (Özet Bildiri)
2016
20167. Teachers Views with regard to Gifted Students Educationand Resource Room Program
Öpengin E., Taşdemir İ.
13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Danimarka, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.85, (Özet Bildiri)
2016
20168. Relationship of Academic Self Concept and Life Satisfaction among Gifted Children,
Öpengin E., Tokmak F.
13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Hırvatistan, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.85, (Özet Bildiri)
2016
20169. The Comparison of the World s Top 100 University Rectors with Turkey’s Top 100 University Rectors In Terms Of Several Variables
Öpengin E., Tokmak F.
13th InternationalConference on Excellence & Innovation in Basic-Higher Education &Psychology, Rijeka, Danimarka, 18 Mayıs 2016 - 21 Mayıs 2106, ss.99, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Characteristics of Leaders of Top 100 Universities in the World
Tokmak F., Öpengin E., Ayas M. B.
The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.81, (Özet Bildiri)
2015
201511. Blind variation view of creativity Scientific creativity of 6th graders
Ayas M. B., Öpengin E., Tokmak F.
The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.133, (Özet Bildiri)
2015
201512. Evaluation of EPTS Identification Model According to Some Socio Demographic Variables
Öpengin E., Tokmak F., Ayas M. B.
The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.46, (Özet Bildiri)
2015
201513. A Historical View to Giftedness Educations in Turkey With Policies Theories and Psychological Basis
Demirel Ş., Öpengin E.
The 21st Beienial World Confence of The World Council for Gifted and Talented Children, Odense, Danimarka, 10 - 14 Eylül 2015, ss.126, (Özet Bildiri)
2014
201414. Using Short Film as a Method in Gifted Character Education
Öpengin E.
1th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, ICIE, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.69, (Özet Bildiri)
2014
201415. Stereotypes of Giftedness in Prospective Teachers
Öpengin E., Demirel Ş.
11th International Conference on Excellence in Education: The Creativity –Innovation Challenge, ICIE, Paris, Fransa, 7 - 10 Temmuz 2014, ss.68, (Özet Bildiri)
2014
201416. Erken Çocuklukta Üstün Zeka Etiketinin Etkileri
Öpengin E.
International Congress on Early Childhood Intervention/ICECI, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.25, (Tam Metin Bildiri)
2011
201117. The Impact of Labeling on Gifted Students Self Perception Parents attitudes and Friendships Relations from Gifted Perspectives
Öpengin E.
Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.74-75, (Özet Bildiri)
2011
201118. A Class Wide Example of Positive Behaviour Support PBS in Education Programs for Talented Students EPTS Excellence in Education
Avcı T., Öpengin E., Vuran S., Bal Sezerel B., Ayas M. B., Demirel Ş., et al.
Excellence in Education 2011: Giftedness-Creativity-Development, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.112-113, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Teaching English as A Second Language to Gifted Students
ÖPENGİN E.
THE ESSENTIALS OF TEACHING ENGLISH TO YOUNG LEARNERS, KASAP SÜLEYMAN, Editör, Akademisyen Kitabevi A.Ş., Ankara, ss.9-25, 2024
2023
20232. Kariyer Planlama
ÖPENGİN E.
Özel Yetenekli Bireyler ve Aileleri: Roller, İhtiyaçlar, Öneriler, Demirel Dingeç Şule, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.165-188, 2023
2022
20223. Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocukların Özellikleri
ÖPENGİN E.
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar, Kurnaz Ahmet, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Erzurum, ss.34-52, 2022
2022
20224. Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim ve Aile Yapısı
ÖPENGİN E.
Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocuklar, Kurnaz Ahmet, Editör, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ, Erzurum, ss.309-327, 2022
2021
20215. Özel Yetenekli Öğrencilerde Etiketlenme Olgusu
Öpengin E., Sak U.
Özel Yetenekli Öğrencilerin Sosyal Duygusal ve Akademik Gelişimi, Uğur Sak, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.87-105, 2021
2020
20206. Pandemi Sürecinde Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖPENGİN E.
Pandemi ve Eğitim, Tanhan Fuat, Özok Halil İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.241-254, 2020
2020
20207. Türkiye’de Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitim Modelleri
ÖPENGİN E.
Üstün Yeteneklilerin Eğitiminde Modeller ve Stratejiler, UGUR SAK, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.180-200, 2020
2020
20208. Pandemi Sürecinde Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi
ÖPENGİN E.
pandemi ve Eğitim, Tanhan Fuat, Özok Halil İbrahim, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-239, 2020
2019
20199. özel eğitimde formel değerlendirme
Öpengin E., Ayas M. B.
Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitiminde Değerlendirme, Aksoy V., Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.130-150, 2019
2019
201910. Development of Gifted Education in Turkey
SAK U., AYAS M. B., BAL SEZEREL B., ÖPENGİN E., ÖZDEMİR N. N., DEMİREL Ş.
The SAGE Handbook of Gifted and Talented Education, Wallace, B., Dorothy, A.S., Senior, J, Editör, Sage Publishing, London, ss.492-507, 2019
2018
201811. Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri
Öpengin E.
Özel Yetenekli Öğrenciler Ve Eğitimleri, Şahin F., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.211-235, 2018
2018
201812. Zeka Testleri
Öpengin E.
Üstün Yeteneklilerin Tanılanması, Sak U., Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.33-54, 2018
2017
201713. Türkiye’de Özel Yeteneklilerin Eğitimi
Öpengin E., Demirel Ş.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ VE ÖZEL YETENEK, Sak U.,Melekoğlu M.A., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.235-285, 2017
2017
201714. Özel yeteneklilerin sosyal, duygusal ve akademik gelişimi
Öpengin E., Tokmak F.
Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek, Sak U.,Melekoğlu M.A., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-234, 2017
2016
201615. ASİS Anadolu Sak Zeka Ölçeği Uygulayıcı Kitabı
Sak U., Öpengin E., Bal Sezerel B., Ayas M. B., Özdemir N. N., Demirel Ş.
Alf Kitap Yayınevi, Eskişehir, 2016
2016
201616. A critical assessment of the education for gifted and talented students in Turkey
Sak U., Ayas M. B., Sezerel B. B., Öpengin E., Özdemir N. N., Demirel Ş.
Gifted Education in Asia: Problems and Prospects, David Yun Dai,Ching Chih Kuo, Editör, Information Age Publishing (IAP), North Carolina, ss.167-190, 2016
2015
201517. Yaratıcı Genç: Çocuğuma Ne Oldu?
Öpengin E.
Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek/Raising Creative Kids, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.101-114, 2015
2015
201518. 21. Yüzyıl Temel Becerileri: Çocuğunuzu Geleceğe Hazırlamak
Öpengin E.
Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek/Raising Creative Kids, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.167-178, 2015
2015
201519. Yaratıcı Çocuğunuza Ebeveynlik Yapmak
Öpengin E.
Raising Creative Kids/Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Eğiten Kitap Yayınevi, Ankara, ss.115-136, 2015
2014
201420. Kariyer Eğitimi
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.207-215, 2014
2014
201421. Tarih Dersinde Birincil Kaynakları Kullanma
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.139-145, 2014
2014
201422. Mentörler ve Mentörlükler
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.59-69, 2014
2014
201423. Öğretim Teknolojileri
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.129-138, 2014
2014
201424. Dil Sanatları Eğitimi
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.145-155, 2014
2014
201425. Üniversite Tabanlı Programlar
Öpengin E.
ÜSTÜN ZEKÂLILAR EĞİTİMİNDE EN İYİ UYGULAMALAR / Kanıt Temelli Bir Kılavuz - Best Practices in Gifted Education / An Evidence-Based Guide, Oğurlu Ü., Kaya F., Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.69-77, 2014
2014
201426. Üstün Zekâlılar, Üstün Yetenekliler Ve Eğitimleri
Öpengin E.
Özel Gereksinimi Olan Engelli Bireyler ve Eğitimi, DEMİREL GÜRBÜZ ŞULE,ÖPENGİN ERCAN, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.159-181, 2014
Desteklenen Projeler
2016 - 2018
2016 - 2018Üstün Zekâlı Öğrencilere Sunulan Destek Eğitim Odası Hizmetlerinin Planlanması Bir Eylem Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Öpengin E.
2015 - 2017
2015 - 2017Proje IQ: Türkiyenin İlk yerli Zeka Ölçeğini geliştirme, Standardizasyon ve Norm Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Öpengin E.
2007 - 2010
2007 - 2010Proje MBE3: Üstün Zekalı ÖğrencilerinTanılanmasında ve Eğitimlerinde Üçlü Matematiksel ve Bilimsel Tanılama ve Öğretim Yetenek Modeli
TÜBİTAK Projesi
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2019
Ekim 2019TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2019
Eylül 2019Journal of Qualitative Research in Education
SCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Journal of Education and Future
SCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019TURKISH JOURNAL OF GIFTEDNESS AND EDUCATION
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019Elementary Education Online
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2021
Mayıs 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Anadolu Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Anadolu Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Anadolu Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Anadolu Üniversitesi
Ağustos-2019
Ağustos 2019