Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2008 - 2011
2008 - 2011Yüksek Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Ana Dili Farklı İlkokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma ve Okuduğunu Anlama Becerilerinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi, Temel Eğitimi Bölümü
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmeni Adaylarının ve Sınıf Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2020
2007 - 2020Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Sınıf Öğretmeni
2013 - 2019
2013 - 2019Okul Müdürü
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı (Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü), Okul Müdürü
2013 - 2019
2013 - 2019Okul Müdürü
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Okul Müdürü
2010 - 2013
2010 - 2013Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı (Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü), Öğretmen
2007 - 2010
2007 - 2010Müdür Yetkili Öğretmen
Milli Eğitim Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı (Van İl Milli Eğitim Müdürlüğü), Müdür Yetkili Öğretmen
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025The Effect of Web 2.0 Tools on Primary School Students’ Writing Motivation and Their Role in Developing Creative Writing Skills.
Kızıltaş Y., Kultas E.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.1, sa.1, ss.1-30, 2025 (SSCI)
2024
2024Investigation of early school leaving risk in disadvantaged girl students at primary education level in rural regions by CHAID analysis
Kızıltaş Y., Gönülal H.
Children and Youth Services Review
, cilt.163, 2024 (SSCI)
2024
2024An important problem we need to face in schools: Inflated grades and grade inflation
Kızıltaş Y.
EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION , cilt.59, sa.4, ss.1-17, 2024 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Learning losses experienced by disadvantaged primary school students in rural areas during school closure
KIZILTAŞ Y., GÖNÜLAL H.
RURAL SOCIETY , cilt.0, sa.1, 2025 (ESCI)
2023
2023A modern problem faced by primary school students in disadvantaged regions: Teacher influencer
KIZILTAŞ Y.
International Online Journal of Primary Education
, cilt.12, sa.2, ss.152-167, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri: Okuma Tutumu Doğrultusunda Bir Değerlendirme
KIZILTAŞ Y.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.37, sa.1, ss.388-404, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Destruction Seen in Disadvantaged Bilingual Students in Rural Regions of Turkey: A Theoretical Study of Sad Portraits
KIZILTAŞ Y.
International Journal of Progressive Education , cilt.19, sa.2, ss.54-73, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Öğrenciler Tarafından Yazılan Hikâye Edici Metinlerin Hikâye Unsurlarını Anlama Üzerindeki Etkisi
Kultas E., KIZILTAŞ Y.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.183-192, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Classroom Teachers' Bias in Assessing Disadvantaged Primary School Students' Reading Comprehension Skills
KIZILTAŞ Y., ELKONCA F., ŞATA M.
Mimbar Sekolah Dasar (Elementary School Forum) , cilt.10, sa.1, ss.106-121, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Reading motivation levels of bilingual primary school students: Suggestions for increasing reading motivation
Kızıltaş Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.14, sa.3, ss.2459-2489, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Written Expression Skills of Both Monoliterate, and Emergent Bilingual Primary School Students: A Comparison with Monolingual Students
Kızıltaş Y.
Educational Policy Analysis and Strategic Research (EPASR) , cilt.17, sa.3, ss.57-81, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Language Conflict, Language and Culture Shock in The Context of Bilingual Primary School Students
Kızıltaş Y.
Journal of Theoretical Educational Science
, cilt.15, sa.1, ss.191-215, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021İki dilli öğrencilere yönelik sınıf öğretmeni adaylarının öğretim kaygıları ve çözüm önerileri
Çetinkaya E., Kızıltaş Y.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.2210-2231, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Orantısız öğretmen hareketliliği: İki dilli öğrencilerin ağırlıkta olduğu kırsal bölgelerdeki okullarda yaşanan bir sorunun anatomisi
Kızıltaş Y.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi |
, cilt.4, sa.2, ss.440-475, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sınıf Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Görüşleri
Kızıltaş Y., Çetinkaya E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.20, sa.80, ss.1896-1914, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020İki dilli öğrencilerin okuduğunu anlamada yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri: Bir durum çalışması
Kızıltaş Y., Kozikoğlu İ.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.1568-1584, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İki Dilli Öğrencilerin İkinci Dil Ediniminde Etkili Olan Faktörler ve Dezavantajlı Gruplara Dönüşmeleri: Kuramsal ve Derleme Bir Çalışma
Kızıltaş Y.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.1012-1036, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İki Dilli Öğrencilerin Okuma Kaygılarının İncelenmesi
Kızıltaş Y.
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.13, sa.79, ss.55-66, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The study of reading fluency and reading comprehension skills of primary school students whose mother tongue is different
Kızıltaş Y., Yildiz M.
Waikato Journal of Education
, cilt.25, sa.1, ss.43-55, 2020 (Scopus)
2018
2018İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Tutumları: Farklı Okul Düzeylerine Dayalı Bir Değerlendirme
Kızıltaş Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.27, ss.1767-1783, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The Attitudes of Secondary School Students Toward School And Reading: A Comparison In Terms of Mother Tongue, Gender And Class Level
Yıldız M., Kızıltaş Y.
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.6, sa.1, ss.27-37, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Sosyal Medya Platformlarında İlkokul Öğrencilerinin İstismar Edilmesi: Sınıf İçi Dijital Paylaşımların Akademik Sonuçlarına Yönelik Eleştirel Bir Değerlendirme
KIZILTAŞ Y.
TRB2 ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2022
2022Okulların Organik Olmayan Sorunu: Hormonlu Not/Not Enflasyonu
KIZILTAŞ Y.
20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu / 14-17 Kasım 2022 / Türkiye, Antalya, Türkiye, 20 Aralık 2022, ss.407, (Özet Bildiri)
2021
2021İki Dilli İlkokul Öğrencilerinin Okuma Motivasyonu Düzeyleri: Okuma Motivasyonunu Artırmaya Yönelik Çözüm Önerileri
KIZILTAŞ Y.
USOS (Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumunu) -2021, Şanlıurfa, Türkiye, 12 - 16 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Dezavantajlı ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesi sürecinde puanlayıcı yanlılığının incelenmesi
KIZILTAŞ Y., ŞATA M., ELKONCA F.
7th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP-2020), Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.61-65, (Özet Bildiri)
2021
2021Evaluation of End of Year Distance Inservice Training Courses According to Teachers’opinions
KIZILTAŞ Y.
2nd INTERNATIONAL 5 OCAK CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES and HUMANITIES, Adana, Türkiye, 3 - 05 Ocak 2021, (Özet Bildiri)
2020
2020İkinci Dil Edinimindeki İlkokul Öğrencileri: Stephen Krashen’in Monitör Hipotezi Perspektifinden Kuramsal Bir Değerlendirme
KIZILTAŞ Y.
İPCEDU, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.537-551, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Eleştirel Okumaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı: Sınıf Öğretmenleri Üzerinde Bir Çalışma
KIZILTAŞ Y.
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ SEMPOZYUMU 2019, Van, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Ana Dili Eğitim Dilinden Farklı İlkokul İkinci Sınıf Öğrencileri İçin Tasarlanan Bir Kitabın Değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA ÖZDEMİR E., KIZILTAŞ Y.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2019), Hatay, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019İlkokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KIZILTAŞ Y.
ULUSLARARASI TÜRKOLOJİ SEMPOZYUMU 2019, Van, Türkiye, 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018İki dilli öğrencilerin okuma kaygılarının incelenmesi
KIZILTAŞ Y.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMASI KONGRESİ (UNESAK 2018), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Ana dili Türkçe olan ve olmayan ilkokul öğrencilerinin yazılı anlatım becerilerinin incelenmesi
KIZILTAŞ Y.
2.Uluslarası Sosyal Bilimler ve Eğitim Araştırmaları Sempozyumu” (ISCER, 2018), Konya, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul öğrencilerinin okumaya ve okula yönelik tutumları: Cinsiyet, sınıf seviyesi ve ana dili bağlamında bir karşılaştırma
YILDIZ M., KIZILTAŞ Y.
UEBK 2016 (25. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRES), Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.753-755, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları ve Köy Okullarında Öğretmenlik (Öğretmen Adayları ve Öğretmenler için)
Kultas E., Kızıltaş Y.
Pegem Akademi, Ankara, 2024
2023
2023Okul Yöneticilerinin Çocuk Hakları İhlalleri ve İstismarları Konusunda Yüzleştikleri Risk Faktörleri
KIZILTAŞ Y.
Türkiye'de Okul Yöneticiliği, Eranıl, Anıl Kadir; Saracaloğlu, Asuman Seda, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.212-226, 2023
2023
2023Ana Dili Türkçe Olmayan Öğrencilere Türkçe Öğretiminde Dijital Etkileşimli Platformların Kullanım
KIZILTAŞ Y.
Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Aslan,Serkan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.421-450, 2023
2022
2022ANA HABER BÜLTENİ - Öğretmenlere ve Öğretmen Adaylarına Yönelik
Kızıltaş Y.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2022
2021
2021Osmanlı İmparatorluğu’nda İlkokul Kurumları ve Eğitimi
KIZILTAŞ Y.
Türk Kültürü Araştırmaları Serisi-1, Doç. Dr. Alev Azra DURAN, Dr. Öğr. Üyesi Gökçen ÇATLI ÖZEN, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.133-147, 2021
2021
2021Türkçenin Yabancı ve İkinci Dil Olarak Öğretimi
KIZILTAŞ Y.
İlkokul Öğrencileri İçin Etkinliklerle Türkçe Öğretimi, Doç. Dr. Mustafa KOCAARSLAN, Editör, VİZETEK YAYINEVİ, Ankara, ss.385-425, 2021
2021
2021Türkçeyi İkinci Dil Olarak Edinen İki Dilli Öğrencilerin Perspektifinde İletişimsel Dil Öğretimi Yaklaşımı,
Kızıltaş Y., Taşkın Ekici F. (Editör), Beykal Orhun F. (Editör)
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslarası Araştırmalar, Doç. Dr. Fatma TAŞKIN EKİCİ,Doç. Dr. Feryal BEYKAL ORHUN, Editör, Eğitim Kitabevi, Ankara, ss.74-106, 2021
2020
2020Jean Jacques Rousseau
KIZILTAŞ Y.
Farklı Perspektiflerde Çocuk Eğitimi, Prof. Dr. Zihni MEREY, Editör, NOBEL, Ankara, ss.341-366, 2020
Ödüller
Kasım 2017
Kasım 20172017 Van İli Yılın Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı
Davetli Konuşmalar
Eylül 2023
Eylül 2023Sınavlar kalktı, testler bitti: Uzmanlar Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliğinde yapılan değişiklikleri nasıl yorumluyor? (İstanbul Gazetesi)
Konferans
Sınavlar kalktı, testler bitti: Uzmanlar Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliğinde yapılan değişiklikleri nasıl yorumluyor? (İstanbul Gazetesi)-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Eğitimin Güncel Sorunları (Şahin AYBEK ile)
Konferans
Eğitimin Güncel Sorunları (Şahin AYBEK ile) (23DERECE TV)-Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023Kızıltaş, Van’ın eğitim sorunlarına özelden bakmamız lazım! (Şehrivan Gazetesi)
Konferans
Kızıltaş, Van’ın eğitim sorunlarına özelden bakmamız lazım! (Şehrivan Gazetesi)-Türkiye
Ağustos 2023
Ağustos 2023Van’ın eğitim göçü büyüyor: Başarılı öğrenciler Van’da kalmıyor! (Şehrivan Gazetesi)
Konferans
Van’ın eğitim göçü büyüyor: Başarılı öğrenciler Van’da kalmıyor! (Şehrivan Gazetesi)-Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023Öğretmenlikten Akademisyenliğe Yolculuk (Üniversite TV)
Konferans
Öğretmenlikten Akademisyenliğe Yolculuk (Üniversite TV)-Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023Öğretmenin fenomeni olmaz! (Türkiye Gazetesi)
Konferans
Öğretmenin fenomeni olmaz! (Türkiye Gazetesi)-Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023Sosyal medyada çocuk istismarı (Psikoloji Meclisi Konuğu)
Konferans
Sosyal medyada çocuk istismarı (Psikoloji Meclisi Konuğu)-Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023Eğitime dair (Radyo 1)
Konferans
Eğitime dair (Radyo 1)-Türkiye
Temmuz 2023
Temmuz 2023Fenomen öğretmenler (Kanal D-Röportaj)
Konferans
Fenomen öğretmenler (Kanal D-Röportaj)-Türkiye
Nisan 2023
Nisan 2023Kapsayıcı Türkçe Öğretimi Uygulamaları (Çaldıran İlçe MEM)
Konferans
Kapsayıcı Türkçe Öğretimi Uygulamaları (Çaldıran İlçe MEM)-Türkiye
Nisan 2023
Nisan 2023Kapsayıcı Türkçe Öğretimi Uygulamaları (Muradiye İlçe MEM)
Konferans
Kapsayıcı Türkçe Öğretimi Uygulamaları (Muradiye İlçe MEM)-Türkiye
Kasım 2022
Kasım 2022Ruhun Sanatkarı Olarak Öğretmen
Konferans
Hasan Kalyoncu Üniversitesi-Türkiye
Kasım 2022
Kasım 2022Öğretmenlerin Yaşadıkları Sorunlar (World Turk Tv)
Konferans
Öğretmenlerin Yaşadıkları Sorunlar (World Turk Tv)-Türkiye
Eylül 2022
Eylül 2022Okula Başlarken (Kon TV)
Konferans
Okula Başlarken (Kon TV)-Türkiye
Eylül 2022
Eylül 2022Eğitimin Güncel Sorunları (Şahin AYBEK ile)
Konferans
Cumhuriyet Gazetesi-Türkiye
Temmuz 2022
Temmuz 2022Fenomen Öğretmenlik Sorunsalı
Konferans
Hürriyet Gazetesi-Türkiye
Temmuz 2022
Temmuz 2022Öğretmenlik Kariyer Sistemi (Aydınlık Gazetesi)
Çalıştay
Aydınlık Gazetesi-Türkiye
Temmuz 2022
Temmuz 2022Van'ın Geleceği
Çalıştay
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Okuldaki Öğretim Uygulamaları (Aday Öğretmenlere Yönelik)
Konferans
Edremit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Haziran 2022
Haziran 2022Sosyal Medyada Öğretmenlerin Öğrencilere Yönelik Paylaşımları, Etkileri ve Sonuçları
Konferans
Çevrimiçi Konferans-Türkiye
Mayıs 2022
Mayıs 2022Nasıl Bir Eğitim?
Konferans
Çevrimiçi Konferans-Türkiye
Mart 2022
Mart 2022Okuldaki Öğretim Uygulamaları (Aday Öğretmenlere Yönelik)
Konferans
Erciş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Ocak 2022
Ocak 2022Öğretmenler
Konferans
Şehrivan TV-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021Orantısız Öğretmen Hareketliliği Engellenmelidir…
Çalıştay
En Politik Gazetesi, İttifak Gazetesi-Türkiye
Aralık 2021
Aralık 2021