SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİYLE İLGİLİ BİR KAYNAKÇA DENEMESİ
TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.28, ss.265-339, 2018 (SSCI)
Milli Eğitim Şuralarında Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi ile ilgili Görüş ve Kararlar
Milli Eğitim
, sa.179, ss.28-35, 2007 (SCI-Expanded)
İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Tür ve Tema Açısından İncelenmesi
Milli Eğitim
, sa.173, ss.39-49, 2007 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Masalların Duygusal Yön Analizine Göre Degerlendirilmesi
YYÜ Egitim Fakültesi Dergisi (YYU Journal of Education Faculty),
, cilt.17, sa.1, ss.799-822, 2020 (Hakemli Dergi)
Teachers and Students’ Evaluation of Listening Texts in Turkish Textbooks
International Journal of Education & Literacy Studies
, cilt.8, sa.1, ss.84-94, 2020 (Hakemli Dergi)

Ana Dili Olarak Arapça Konuşan Öğrencilere Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Yalancı Eşdeğer Kelimelerin Rolü
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.628-644, 2019 (Hakemli Dergi)
TÜRKÇE ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZMA KAYGISI DÜZEYLERİ VE NEDENLERİ
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
, cilt.8, sa.4, ss.2215-2239, 2019 (Hakemli Dergi)
Alfabe Farklılıklarının Yabancılara Türkçe Öğretimindeki Etkisi
TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi
, sa.19, ss.96-127, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Problemlerin Kaynakları
ANA DİLİ EĞİTİMİ DERGİSİ
, cilt.7, sa.4, ss.825-840, 2019 (Hakemli Dergi)
Investigation of Tales in Turkish Textbooks in Terms of Conveying Values
International Journal of Progressive Education
, cilt.15, sa.3, ss.156-168, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre Dil Eğitiminin Yapısal Sorunlarının Tespiti ve Çözüm Önerileri (Van İli Örneği)
Yeni Türkiye Hasan Celal Güzel Özel Sayısı-III
, sa.104, ss.323-334, 2018 (Hakemli Dergi)
Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre Dil Eğitiminin Yapısal Sorunlarının Tespiti ve Çözüm Önerileri (Van İli Örneği)
Yeni Türkiye
, sa.104, ss.323-334, 2018 (Hakemli Dergi)
ANADOLU SAHASINDA TÜRKÇENİN EDEBİ DİL OLMA SÜRECİ
Yeni Türkiye
, sa.99, ss.133-140, 2018 (Hakemli Dergi)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenlerinin Soru Sorma Becerileri Üzerine Bir Araştırma
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, sa.13, ss.19-43, 2017 (Hakemli Dergi)
Analyzing of the Sufficiency of Turkish Language Teachers Within the Scope of Undergraduate Program
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, cilt.V, sa.3, ss.683-700, 2017 (Hakemli Dergi)
Yabancılara Türkçe Öğretimi Alanında Yapılan Çalışmaların Farklı Değişkenlere Göre Tasnifi
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY
, cilt.5, sa.4, ss.205-214, 2017 (Hakemli Dergi)
Analysis of the Levels of Teacher Candidates’ Reading Comprehension and Use of Reading Strategies (Example of Van)
Journal of Education and Practice (JEP)
, cilt.8, sa.18, ss.95-101, 2017 (Hakemli Dergi)
Instructors' Problems and Solution Suggestions in the Process of Teaching Turkish Language to Foreign Students
JOURNAL OF EDUCATION AND PRACTICE
, cilt.8, sa.21, ss.66-73, 2017 (Hakemli Dergi)
THE EFFECT OF MICROTEACHING ON PRE-SERVICE TURKISH LANGUAGE TEACHERS’ SPEAKING ANXIETIES
European Journal of Education Studies
, cilt.2, sa.11, ss.89-105, 2016 (Hakemli Dergi)
MİKRO ÖĞRETİM TEKNİĞİ İLE İŞLENEN KONUŞMA EĞİTİMİ DERSİNE YÖNELİK TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
International Journal of Language Academy
, cilt.4, sa.4, ss.425-446, 2016 (Hakemli Dergi)
Mikro Öğretim Tekniğinin Türkçe Öğretmen Adaylarının Konuşma Becerilerine Etkisi
Ana Dili Eğitimi Dergisi (ADED)
, cilt.4, sa.1, ss.134-150, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Türkçe Öğretim Programında 5. Sınıfa Ait Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Bilişsel Beceriler Yönünden Değerlendirilmesi
TÜRKLÜK BİLİMİ ARAŞTIRMALARI
, sa.27, ss.185-200, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Ölçülmesi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.9, ss.109-128, 2009 (Scopus)
Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Kazanımlarıyla İlgili Bilişsel Becerilere Ulaşma Düzeylerinin İncelenmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.17, ss.637-648, 2009 (Hakemli Dergi)
Edebiyat Öğretmeni Adaylarının Soru Sorma Becerileri Üzerine Bir Araştırma (Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Örneği)
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.2, ss.103-115, 2008 (Hakemli Dergi)
Aktif Dinleme
MİLLİ EĞİTİM
, sa.176, ss.231-242, 2007 (Scopus)
Altıncı Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlik Açısından Değerlendirilmesi
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.6, sa.22, ss.206-219, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Yabancılara Türkçe Öğretimiyle İlgili Bir Kaynakça Denemesi
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı (UTEOK), Iğdır, Türkiye, 6 - 09 Kasım 2018, ss.267, (Özet Bildiri)
ORTAOKUL 5, 6, 7 VE 8. SINIF TÜRKÇE ÇALIŞMA KİTAPLARINDAKİ KELİME ETKİNLİKLERİNİN, PROGRAMDAKİ KAZANIMLARA UYGUNLUĞU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bilge Kağan 1. Uluslararası Bilim Kongresi, Amsterdam, Hollanda, 26 - 29 Ekim 2018, ss.62-72, (Tam Metin Bildiri)
TARTIŞMACI METİN YAPISI ÖĞRETİMİNİN ORTAOKUL 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TARTIŞMACI METİN YAZMA BECERİLERİNE ETKİSİ
2. Uluslararası Akdeniz Sosyal Bilimler Kongresi, Ohri, Makedonya, 10 - 13 Ekim 2017, ss.101, (Özet Bildiri)
Öğretmen Görüşlerine Göre Türkçe Öğretiminde Karşılaşılan Problemlerin Kaynakları (Van İli Örneği)
10. Uluslar arası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
Batı Düşüncesinin İnsan Anlayışı ve Bediüzzaman Said Nursi'ye Göre Kamil İnsan
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur'da İnsan Tekemmülü, Bitlis, Türkiye, 30 Haziran 2016, ss.143-154, (Tam Metin Bildiri)
A Study on Teacher Candidates in Reading Comprehension and Use of Reading Strategies
International Symposium on Education and Psychology Fall Sessions (ISEP 2014 Fall Sessions), Tokyo, Japonya, 12 - 14 Kasım 2014, ss.132, (Özet Bildiri)
Yüksek Lisans Öğretim Programları ve Yaşanan Sorunlar
Ana Dili Olarak Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Çalışma Toplantısı, Sivas, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2014, ss.75-82, (Özet Bildiri)
Yeni Yaklaşımlar Işığında Öğretmenin Rolü
IV. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Mayıs 2014, ss.103, (Özet Bildiri)
Determining Structural Problems of Language Education As a Part of Turkish Educational System and Solution Offers According to Teachers and Principals’ Opinions
5th. World Conference of Educational Sciences, Roma, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013, ss.86, (Özet Bildiri)
İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Yazılarının Tutarlılık Açısından İncelenmesi
III. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2010, ss.24, (Özet Bildiri)
İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Çalışma Kitaplarındaki Kelime Etkinliklerinin, Programdaki Kazanımlara Uygunluğu Açısından Değerlendirilmesi
III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Temmuz 2010, ss.51, (Özet Bildiri)
Türkçe Derslerinde Tematik Eğitim ve Metinlerin Temaları/Alt Temaları Üzerine Bir Araştırma
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 1 - 05 Temmuz 2009, ss.40, (Özet Bildiri)
İlköğretim 6, 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Anlamı Bilinmeyen Kelimeler Açısından Değerlendirilmesi
II. UluslararasıTürkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 1 - 05 Temmuz 2009, ss.47, (Özet Bildiri)
Anadolu’da Türkçenin Teşekkülü Tarihi
I. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2008, ss.124-128, (Tam Metin Bildiri)
Tezkirelerde Doğum ve Ölüm Kelimeleri Yerine Kullanılan Aktarmalar
Uluslararası Türk Dil Kurultayı, Ankara, Türkiye, 20 - 25 Ekim 2008, ss.433-438, (Tam Metin Bildiri)
İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Ölçülmesi
VII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.222-230, (Tam Metin Bildiri)
İlköğretim Türkçe Öğretim Programındaki 5. Sınıfa Ait Okuduğunu Anlama Kazanımlarının Bilişsel Beceriler Yönünden Değerlendirilmesi.
I. Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Sempozyumu, Gazi Magosa, Kıbrıs (Kktc), 27 - 28 Mart 2008, ss.334-339, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Çalışma Kitaplarında Yer Alan Anlama Tekniklerine Ait Etkinlikleri Anlama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma
Prof. Dr. Murat Özbay’a Armağan, Uçgun D. ve Balcı A., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.431-447, 2015
Kelime Öğretimi
Türkçe Öğretimi El Kitabı, Abdurrahman Güzel ve Halit Karatay, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.335-350, 2013
Türkçe Derslerinde Tematik Eğitim ve Metin- Tema-Alt Tema İlişkisi Üzerine Bir Araştırma
Theoretical and Applied Researches on Turkish Language Teaching (Türkçenin Eğitimi Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Araştırmalar), Uzun G. L ve Bozkurt Ü. , Editör, Die Blaue Eule, Essen, ss.445-457, 2011
İlköğretim 6-8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Anlamı Bilinmeyen Sözcükler Açısından Değerlendirilmesi
Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, Uzun G. L. ve Bozkurt Ü., Editör, Ankara Üniversitesi Tömer, Ankara, ss.122-136, 2010