Metrikler
Eğitim Bilgileri
2004 - 2008
2004 - 2008Doktora
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik, Türkiye
2000 - 1999
2000 - 1999Lisans
Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Fizik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Lise Öğrencilerinin Fizik Dersindeki Başarılarını Etkileyen Etmenler Arasındaki İlişkilerin Path Analizi Tekniği İle İncelenmesi
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik
2004
2004Yüksek Lisans
LN300C Sealed Nitrogen/Dye Lazerin E.Coli ATCC 25922 Kültürüne Uygulanması ve Canlı Kalan Hücrelerin Tespiti
Dicle Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorUygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen, Teknoloji, Mühendislik Ve Matematik Eğitimi Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2006
2000 - 2006Öğretmeni
Milii Eğitim Bakanlığı, Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
ÖĞRETMEN ADAYLARININ FeTeMM EĞİTİMİ VE FeTeMM ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Kocakaya S.
Ö.ENSARİ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
FARKLI TÜR OKULLARDA GÖREV YAPAN FİZİK ÖĞRETMENLERİNİN SINAVLARINDA SORDUKLARI SORULARIN YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE SINIFLANDIRILMASI -(VAN İLİ ÖRNEĞİ)
Kocakaya S.
M.ÇİFTÇİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
ORTAÖĞRETİM 9.10. VE 11. SINIF FİZİK DERS KİTAPLARININ, GÖRÜNÜŞ VE İÇERİK AÇISINDAN İNCELENMESİ, ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN ALINMASI
Kocakaya S.
N.KOTLUK(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İSTASYONLARDA ÖĞRENME TEKNİĞİNİN İLKÖĞRETİM 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ
Kocakaya S.
İ.BENEK(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018
20181. Türkiye için Alternatif Bir Anlayış: Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim
KOTLUK N., Kocakaya S.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.749-789, 2018 (SSCI)
2018
20182. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etki Eden Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
Kocakaya S., OKUYUCU M. A., ÖNER M., UZUNYOL B.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.495-524, 2018 (SSCI)
2010
20103. The effects of computer-assisted instruction designed according to 7E model of constructivist learning on physics student teachers' achievement, concept learning, self-efficacy perceptions and attitudes
Kocakaya S., Gonen S.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.11, sa.3, ss.206-224, 2010 (SCI-Expanded)
2010
20104. A physics lesson designed according to 7E model with the help of instructional technology (Lesson Plan)
Gonen S., Kocakaya S.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.11, sa.1, ss.98-113, 2010 (SCI-Expanded)
2006
20065. Fizik Öğretmenlerinin Öğretim Etkinliklerine ve Fizik Ders Kitaplarının İçeriğine Yönelik Düşünceleri
GÖNEN S., Kocakaya S.
Türk Fen Eğitimi Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.86-96, 2006 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018
20181. Physics pre-service teachers’ views on STEM activities
Kocakaya S., Ensari Ö.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching , cilt.19, sa.1, ss.1-15, 2018 (Scopus)
2017
20172. The Effect of Creating Digital Storytelling on Secondary School Students' Academic Achievement, Self Efficacy Perceptions and Attitudes Toward Physics
KOTLUK N., Kocakaya S.
International Journal of Research in Education and Science (IJRES) , cilt.3, sa.1, ss.218-227, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Pre-service Physics Teachers' Views on Designing and Developing Physics Digital Stories
Kocakaya S., Kotluk N., Karakoyun F.
DIGITAL EDUCATION REVIEW
, sa.30, ss.106-122, 2016 (ESCI)
2016
20164. Classifying the standards via revised Bloom’s taxonomy: A comparison of pre-service and in- service teachers
Kocakaya S., KOTLUK N.
International Journal of Environmental and Science Education
, cilt.11, sa.18, ss.11297-11318, 2016 (Scopus)
2016
20165. Researching and evaluating digital storytelling as a distance education tool in physics instruction: An application with pre-service physics teachers
KOTLUK N., Kocakaya S.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.17, sa.1, ss.87-99, 2016 (ESCI)
2015
20156. 21.Yüzyıl Becerilerinin Gelişiminde Dijital Öykülemeler: Ortaöğretim Öğrencilerinin Görüşlerinin İncelenmesi
KOTLUK N., Kocakaya S.
EĞİTİM VE ÖĞRETİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ , cilt.4, sa.2, ss.354-363, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20147. A Structural Equation Modeling on Factors of How Experienced Teachers Affect the Students’ Science and Mathematics Achievements
Kocakaya S., KOCAKAYA F.
Hindawi Publishing Corporation Education Research International , ss.1-8, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20138. Effects of demographic and affective characteristics on physics achievement: A structural equation modeling approach
Kocakaya S., Gönen S.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.10, sa.1, ss.28-43, 2013 (Scopus)
2013
20139. A Path Analytic Study: Effect of Affective Characteristics on Learning Outcomes
Kocakaya S., GÖNEN S.
Eurasian Journal of Physisc and Chemistry Education , cilt.5, sa.1, ss.11-38, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201210. Effect of the Demographic Characteristics on Students’ Achievement-A Path Analytic Study
Kocakaya S., GÖNEN S.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.3, sa.4, ss.202-231, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201211. Deneysel Çalışmalar Ne Kadar Güvenilir?
Kocakaya S.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.225-231, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201212. İstasyonlarda Öğrenme Tekniğine Yönelik Öğrenci Görüşleri
BENEK İ., Kocakaya S.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.8-18, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Dinamik Konusunda Geçerliliği Ve Güvenilirliği Sağlanmış Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması
GÖNEN S., Kocakaya S., KOCAKAYA F.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.8, sa.1, ss.40-57, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201114. An educational dilemma: Are educational experiments working?
Kocakaya S.
Educational Research and Reviews
, cilt.6, sa.1, ss.110-123, 2011 (Scopus)
2010
201015. Analysis of Turkish high-school physics-examination questions according to Bloom's taxonomy
Kocakaya S., Gönen S.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.11, sa.1, ss.1-14, 2010 (Scopus)
2010
201016. A Cross-Age Study on the Understanding of Heat and Temperature
GÖNEN S., Kocakaya S.
Eurasian Journal of Physisc and Chemistry Education , cilt.2, sa.1, ss.1-15, 2010 (Hakemli Dergi)
2006
200617. The Effect of The Computer Assisted Teachıng and 7E Model of The Constructivist Learning Methods on The Achievements and Attitudes of High School Students
GÖNEN S., Kocakaya S., İNAN C.
The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET , cilt.5, sa.4, ss.82-88, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200618. Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi
GÖNEN S., Kocakaya S.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.19, sa.1, ss.37-44, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200519. Lise-1 Öğrencilerinin Farklı İki Öğretim Yöntemine Göre Fizik Başarı ve Bilgisayar Tutumlarının Karşılaştırılması
GÖNEN S., Kocakaya S.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, sa.1, ss.14-22, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. ORTAK YAZILI SINAVLARDA KULLANILAN AÇIK UÇLU SORULARIN BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE ANALİZİ
Arsen S., Yıldız D.
TRB2 INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL SCIENCES-2024, Van, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2024, ss.40, (Özet Bildiri)
2023
20232. STEM, 21.YÜZYIL BECERİLERİ, EĞİTİM 4. 0 ve ENDÜSTRİ 4. 0 KAVRAMLARINA POSTMODERN BİR BAKIŞ
Arsen S., Birgül D.
TRB2 EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ 2023 ÖZET KİTAPÇIĞI, Van, Türkiye, 20 Ekim 2023 - 23 Ekim 2024, ss.49, (Özet Bildiri)
2023
20233. FEN BİLİMLERİ 7. SINIF GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ ÜNİTESİNDE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK KULLANIMININ KAVRAM YANILGILARI ÜZERİNE ETKİSİ
Arsen S., Soyalp F., Akbolat E.
TRB2-ICES 2023 ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 Ekim 2023 - 23 Ekim 2024, ss.135, (Özet Bildiri)
2023
20234. STEM ALAN ÖĞRETMENLERİN STEM FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN TPAB BECERİLERİ VE BAZI DEMOGRAFİK DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ: BİR YAPISAL EŞİTLİK MODELLEME ÇALIŞMASI
:Arsen S., Soyalp F., Bozkurt A.
TRB2-ICES 2023 ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2023, ss.13, (Özet Bildiri)
2023
20235. GİRİŞİMCİLİK BECERİLERİ ÜZERİNDE STEM UYGULAMALARININ ETKİLİLİĞİ: BİR META – ANALİZ ÇALIŞMASI
Arsen S., Soyalp F., Şahin H.
TRB2-ICES 2023 ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2023, ss.12, (Özet Bildiri)
2018
20186. Türkiye'de Öğretmenlerin Karşılaştığı Kültürel Zorluklar: Yeterlik Algıları ve Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim İhtiyacı
KOTLUK N., Kocakaya S.
27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3429-3432, (Özet Bildiri)
2018
20187. Investigating The Effects Of Certain Factors To Science Teacher Candidates’ Evaluations Of The Instructor
Kocakaya S., Durukan A.
27th International Conference on Educational Science, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3303-3308, (Özet Bildiri)
2017
20178. Analysis of Middle School Students Attitudes towards Mathematics According to Some Variables
Kocakaya S., OKUYUCU M. A., UZUNYOL B., ÖNER M.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.129, (Özet Bildiri)
2017
20179. Turkish Teachers’ Culturally Relevant Teachıng Self-Efficacy Beliefs: A Scale Development Study
Kocakaya S., KOTLUK N.
EURASİAN CONFERENCE ON LANGUAGE & SOCİAL SCİENCE, Antalya, Türkiye, 29 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.65, (Özet Bildiri)
2017
201710. A Content Analysis Of Graduate Dissertations Conducted In The Field Of Multiculturalism Education In Turkey (2001-2016)
Kocakaya S., KOTLUK N.
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.291-293, (Özet Bildiri)
2016
201611. Kültürel değerlere duyarlı pedagoji: Öğretmen yeterlikleri, öğretim ve sınıf yönetimi
KOTLUK N., Kocakaya S.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.89, (Özet Bildiri)
2016
201612. İstasyon Tekniği’nin Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Etkisi
BENEK İ., Kocakaya S.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.97, (Özet Bildiri)
2016
201613. ANALYZING OF THE SECONDARY EDUCATION CURRICULUM IN TURKEY IN TERMS OF STEM EDUCATION: 7TH GRADE CURRICULUM
Kocakaya S., KOTLUK N., ENSARİ Ö.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION IN MATHEMATICS, SCIENCE & TECHNOLOGY, Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.25-26, (Özet Bildiri)
2015
201514. USING DIGITAL STORYTELLING IN PHYSICS INSTRUCTION
Kocakaya S., KOTLUK N., KARAKOYUN F.
VII. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Bükreş, Romanya, 11 - 13 Haziran 2015, ss.10, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. İSTASYONLARDA ÖĞRENME TEKNİĞİ
Kocakaya S., BENEK İ.
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ALANINDAKİ ÖĞRETME VE ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI, DOÇ.DR. BEHİYE AKÇAY, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.75-87, 2017
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen Adayları Üzerinde Uygulamalı FeTeMM (STEM) Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kocakaya S. (Yürütücü), Tüysüz M., Topal S.
2011 - 2012
2011 - 2012İstasyonlarda Öğrenme Tekniğinin İlköğretim 7.Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersindeki Başarılarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kocakaya S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2017
Haziran 2017YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017