Duyurular & Dokümanlar
Dosya şifre ile korunmaktadır. Şifre "Fen Eğitiminde Argümantasyon" dersinde sizlerle paylaşılacaktır.
Dosya şifre ile korunmaktadır. Şifre "Fen Eğitiminde Argümantasyon" dersinde sizlerle paylaşılacaktır.
Dosya şifre ile korunmaktadır. Şifre "Fen Eğitiminde Argümantasyon" dersinde sizlerle paylaşılacaktır.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi (BİDOMEG) Projesi, Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi. Bu kitabın üretildiği proje TÜBİTAK tarafından desteklenmiş olup, Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Hacettepe Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi ortaklığında yürütülmüştür. Kitaptaki her bölümün telif hakkı bölümün yazarına aittir. Kitabın herhangi bir kısmı veya tümü yazarların yazılı izni alınmaksızın kullanılamaz. Kitap editörü ve yazarları kitapta yer alan tüm fikir, görüş ve metotları paylaşmayabilir.
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2014 - 2019
2014 - 2019Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü/ İlköğretim Abd, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü/ İlköğretim Abd, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, İlköğretim/ Fen Bilgisi Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Argümantasyon Tabanlı Bİlim Eğitiminde Biçimlendirici Değerlendirme: Bir Konuşma Çözümlemesi Araştırması
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim/Fen Bilgisi Eğitimi
2013
2013Yüksek Lisans
SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİ ÖLÇMEYE YÖNELİK BİR TEST GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Bölümü/ İlköğretim Anabilim Dalı
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorDoç. Dr.
--Seçiniz--
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Lisans
Özel Öğretim Yöntemleri I
Genel Kimya III (Analitik)
Fen Öğretimi Lab. Uyg. II
Özel Öğretim Yöntemleri II
Fen Öğretimi Lab. Uyg. I
Genel Kimya Laboratuvarı II
Genel Biyoloji Lab I (2B Şubesi)
Genel Kimya Labı I (1A Şubesi)
Genel Biyoloji Lab I (2A Şubesi)
Genel Kimya III Lab (Analitik) (2A Şubesi)
Genel Kimya Lab I (1B Şubesi)
Genel Kimya III Lab (Analitik) (2B Şubesi)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Informal Formative Assessment in Argumentation-Based Science Education: A Micro-Analytic Investigation of Teachers’ Pedagogical Practices
Şardağ M., ÇAKMAKCI G.
Argumentation
, 2025 (AHCI)
2022
20222. Öğretmenlerin Tasarım Temelli Bütünleşik STEM Etkinlikleri Sırasında Disiplinler Arası İşbirliğinin Söylem Analizi
Aydın Günbatar S., Şardağ M.
EGITIM VE BILIM , cilt.47, sa.212, ss.17-54, 2022 (SSCI)
2016
20163. Discourse Patterns and Communicative Approaches for Teaching Nature of Science
Kaya G., Şardağ M., ÇAKMAKCI G., Dogan N., Irez S., YALAKİ Y.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.41, sa.185, ss.83-99, 2016 (SSCI)
2014
20144. The Integration of Nature of Science in the New Secondary Physics, Chemistry, and Biology Curricula
Şardağ M., Aydın S., KALENDER N., TORTUMLU S., CIFTCI M., PERIHANOGLU S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.39, sa.174, ss.233-248, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
20241. Classroom Interaction Management in Achievement-Related Diversity: A Conversation Analytic Examination
ŞARDAĞ M., KAYA G., ÇAKMAKCI G.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.21, ss.976-1004, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. School Community Project and Integrated STEM Education Practice: Smart Classroom Design
ŞARDAĞ M., Söğüt M., CURAOĞLU O.
Journal of Multimedia Enriched STEM Education , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. CERN Teacher’s Program Review in the Context of Interactive Learning Environments
ÖZCAN H., ŞARDAĞ M., Bostan Sarıoğlan A.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.56, sa.1, ss.158-194, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİNİN ARGÜMAN YAPILARI VE DÜŞÜNCE DENEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Tüzün Ü. N., Tüysüz M., Şardağ M.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.1234-1250, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Argümantasyon Tabanlı Bilim Eğitiminde Etkileşimsel Kaynaklar ve Öğretmen Soruları
ŞARDAĞ M., ÇAKMAKCI G.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.494-523, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Understanding and Assessing STEM Teachers’ Use of IBL to Address Achievement-Related Diversity: A Case Study from Turkey
Kaya G., Şardağ M.
Journal of Education in Science, Environment and Health , cilt.7, sa.4, ss.283-295, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. An Examination of the Relationships Between Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs and Types of Multiple Intelligence
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A., Gök M.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.155-170, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Exploring Prospective Science Teachers' Pedagogical Reasoning Skills Through Analyses of Student Written Responses
Şardağ M., İZCİ K.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.53, ss.495-520, 2021 (ESCI)
2020
20209. STEM Eğitiminde Etkileşimsel Süreçler
ŞARDAĞ M.
STEM Eğitim Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi
Tüysüz M., Şardağ M., Durukan A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.1657-1696, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Sekizinci Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bir Bilimsel Süreç Becerileri Testi Geliştirme Çalışması
Şardağ M., Kocakülah A.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.31, ss.1-32, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Sınıf İçi Ölçme Değerlendirme Algıları
İzci K., Şardağ M.
E-NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ (ELEKTRONİK) , cilt.10, sa.1, ss.439-471, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201413. İlköğretim Öğrencilerinin Fen Tutumları ve Özyeterliliklerinin İncelenmesi
Sinan O., Şardağ M., Salifoğlu A., Çakır C., Karabacak Ü.
E-NECATİBEY EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK FEN VE MATEMATİK EĞİTİMİ DERGİSİ (ELEKTRONİK) , cilt.8, sa.1, ss.68-100, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Görüntü Oluşumu Hakkındaki Kavramsal Anlamaları
Kocakülah A., Şardağ M.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.2, sa.4, ss.1-14, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. The relationships between pre-service teachers’ epistemological beliefs and types of multiple intelligence
Gök M., Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.176, (Özet Bildiri)
2018
20182. A Mentoring Process for Professional Development of Pre-Service Science Teachers
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3404, (Özet Bildiri)
2018
20183. Reflections from the Virtual Reality Assisted Laboratory Applications in the Education of Pre-Service Science Teachers
Durukan A., Temür A., Artun H., Tüysüz M., Şardağ M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1861, (Özet Bildiri)
2018
20184. Inconsistencies, Challenges, and Solution Proposals Referring Corecourse Plans: A Self and Peer Assessment Study
Durukan A., Tüysüz M., Şardağ M., Boynukara Z.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3436, (Özet Bildiri)
2017
20175. THE EFFECT OF INQUIRY-BASED LEARNING APPROACH ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ ANALYTICAL CHEMISTRY LEARNING
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
2nd International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.25, (Özet Bildiri)
2017
20176. STEM Uygulamalarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi: Atölye Çalışması
Şardağ M., Özsoy Şardağ C.
STEM & Makers Fest/Expo 2017 Türkiye ve 3. STEM Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 9 - 10 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. Review of Studies Related To Science Teachers' Assessment Liretacy: Turkish Case
İzci K., Şardağ M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.85, (Özet Bildiri)
2016
20168. A Micro-Analytic Investigation of Inquiry Process in Science Classroom
Şardağ M., Kaya G., Çakmakçı G.
ICASE 2016 - World Science and Technology Education Conferance, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Kasım 2016, ss.88, (Özet Bildiri)
2016
20169. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERSİ KAPSAMINDA YAPTIKLARI UYGULAMALARIN ARAŞTIRILMASI
Bakırcı H., Şardağ M., Durukan A.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.248, (Özet Bildiri)
2016
201610. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENCİ CEVAPLARINI ANALİZ ETME VE YORUMLAMA KABİLİYETLERİ
İzci K., Şardağ M.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.179, (Özet Bildiri)
2016
201611. BİLİMİN DOĞASI ÖĞRETİMİ İÇİN “İÇERİĞE ÖZGÜ” ETKİNLİK GELİŞTİRİLMESİ
Erdaş Kartal E., Han Tosunoğlu Ç., Kaya G., Özer F., Bala V. G., Şardağ M., et al.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)
2016
201612. Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilirlik Davranışları ve Çevre Okuryazarlığı
Şardağ M., Kıngır S.
III rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.957-958, (Özet Bildiri)
2016
201613. STEM & Makers Fest/Expo for Public Engagement
Kaya G., Şardağ M., Çakmakçı G.
PCST 2016 Public Communication of Science and Technology, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2016, ss.241, (Tam Metin Bildiri)
2015
201514. 2011-2014 Yılları Arasında Fen Egˆitimi Alanında Hazırlanan Yu¨ksek Lisans Tezlerin I·ncelenmesi
Şardağ M., Yüzüak A. V., Kaptan F.
II nd International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2015
201515. Tu¨rkiye’de Fen Egˆitimi Alanında Yapılmıs¸ Olan Doktora Tezlerin C¸es¸itli Degˆis¸kenler Ac¸ısından I·ncelenmesi
Yüzüak A. V., Şardağ M., Kaptan F.
II nd International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, ss.292-293, (Özet Bildiri)
2015
201516. Strategies For Assessment In Inquiry Learning In Science (SAILS)
Çakmakçı G., Akkoyunlu B., Şardağ M.
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.112-113, (Özet Bildiri)
2015
201517. A Case Study from SAILS (Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science) project: The Trace of Acids, Bases, and Salts
Boyraz U., Şardağ M.
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.102, (Tam Metin Bildiri)
2015
201518. A Case Study from SAILS (Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science) project: Identification of Gas
Obalı B., Şardağ M.
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.102-103, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) Proceedings Book Series-V
Kaya G. (Editör), Şardağ M. (Editör), Dönmez I. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20242. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) Proceedings Book Series-III
Kaya G. (Editör), Şardağ M. (Editör), Gül K. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20243. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) Proceedings Book Series-IV
Curaoğlu O. (Editör), Kaya G. (Editör), Şardağ M. (Editör), Altıntaş B. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20244. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) Proceedings Book Series-I
Şardağ M. (Editör), Kaya G. (Editör), Söğüt M. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2024
20245. The 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) Proceedings Book Series-II
Şardağ M. (Editör), Kaya G. (Editör), Ecevit T. (Editör)
Nobel Yayınevi, Ankara, 2024
2023
20236. Language in science and technology education
ŞARDAĞ M., KAYA G., ÇAKMAKCI G.
Contemporary Trends and Issues in Science Education, Akpan Ben, Cavas Bulent, Kennedy Teresa, Editör, Springer, ss.101-111, 2023
2023
20237. Okul Toplum Proje Uygulamaları
ŞARDAĞ M., İlkyaz O. C., Arar N., ÇAKMAKCI G.
STEM Eğitimi Uygulamları III, Özcan Hasan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.313-332, 2023
2022
20228. Kanada'da Fen Eğitimi
Şardağ M.
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Günkurt Mesci,Eda Erdaş Kartal, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.163-180, 2022
2021
20219. Erken Çocukluk Yıllarında Fen Okuryazarlığı ve Dijital Kültür
ŞARDAĞ M.
Erken Çocuklukta Fen ve Teknoloji, Artun Hüseyin, Parlak Rakap Asiye, Editör, Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara, ss.142-154, 2021
2020
202010. Matematik ve Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Kapsayıcı Bir Eğitim Açısından Desteklenmesi: Çeşitliliğin Ele Alınması ve Temel Değerlerin Teşvik Edilmesi
ŞARDAĞ M., KAYA G., ÖZCAN H., ÇAKMAKCI G.
Pusula Yayıncılık, İstanbul, 2020
2020
202011. Fen Bilimleri Eğitiminde Sanal Laboratuvarlar
Şardağ M., Tüysüz M.
Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Doç. Dr. Hüseyin ARTUN- Doç. Dr. Sevgi AYDIN GÜNBATAR- Doç. Dr. Mustafa Serkan GÜNBATAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.330-350, 2020
2020
202012. Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar
Şardağ M.
Fen öğretim programları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2020
2018
201813. Fen ve Mühendislik Uygulamaları
Şardağ M., Ecevit T., Top G., Kaya G., Çakmakcı G.
Güncel Öğretim Programlarına Uygun ve STEM Destekli Fen Bilimleri Öğretimi, Ahmet Tekbıyık,Gültekin Çakmakcı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.239-264, 2018
2018
201814. Fen ve Yaratıcılık
ŞARDAĞ M., BAŞTEMUR Ş.
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi, Parlak Rakap Asiye, Editör, Eğiten Kitap, ss.379-426, 2018
2018
201815. Dönüt Verme ve Akran Değerlendirmesi
ŞARDAĞ M.
STEM Öğretimi için 20 Strateji, Durmuş Soner, İpek Ali Sabri, Yıldız Bahadır, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, ss.221-227, 2018
2016
201616. Etkinliklerle Bilimin Doğasının Öğretimi
DOĞAN N., ÇAKMAKCI G., İREZ O. S., YALAKİ Y., ERDAŞ KARTAL E., KAYA G., et al.
Pegem Akademi, Ankara, 2016
2015
201517. SAILS SORGULAMA VE DEĞERLENDİRME ÜNİTELERİ
Çakmakçı G., Kaya G., Şardağ M., Yalaki Y., Akkoyunlu B.
Eğiten Kitap Yayıncılık Org. Ltd. Şti, Ankara, 2015
Desteklenen Projeler
2021 - 2024
2021 - 2024Perspectives for Lifelong STEM Teaching -Career Guidance, Collaborative Practice and Competence Development
Erasmus Projesi
Çakmakcı G.(Yürütücü), Akkoyunlu B., Kaya G., Şardağ M., Kızılkaya M., Bozkurt A., et al.
2020 - 2023
2020 - 2023MEANINGFUL OPEN SCHOOLING CONNECTS SCHOOLS TO COMMUNITIES
UFUK 2020 Projesi
Çakmakcı G.(Yürütücü), Akkoyunlu B., Çolakoğlu M. H., Kaya G., Şardağ M., Kızılkaya M., et al.
2012 - 2015
2012 - 2015Bilimin Doğasının Öğretimi Konusunda Öğretmenin Mesleki Gelişiminin Süreç Boyunca Desteklenmesi Bidomeg
TÜBİTAK Projesi
Doğan N.(Yürütücü), Çakmakcı G., İrez O. S., Yalaki Y.
2012 - 2015
2012 - 2015Strategies for Assessment of Inquiry Learning in Science (SAILS)
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
Şardağ M.
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 201612. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016STEM & Makers Fest/Expo 2016 ve 2. STEM Öğretmenler Konferansı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016III nd International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 201614th Public Communication of Science and Technology (PCST) Conference: The Global Conference on Science Communication
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 20151. stem öğretmenler konferansı (SAILS - araştırmaya dayalı bilim öğretiminde değerlendirme stratejileri)
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015II nd International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014I. Eurasian Educational Research Congress (I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi)
Katılımcı
-Türkiye
01 Şubat 2013 - 01 Şubat 2013
01 Şubat 2013 - 01 Şubat 20135th World Conference On Educational Science
Katılımcı
Roma-İtalya
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Niğde-Türkiye
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018