Eğitim Bilgileri
2015 - 2019
2015 - 2019Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2012 - 2017
2012 - 2017Doktora
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Gazi Üniversitesi, Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Performans değerlendirme sürecinde puanlayıcı eğitiminin puanlayıcı davranışları üzerindeki etkisinin incelenmesi
Gazi Üniversitesi
2017
2017Doktora
GaTe ve GaTe:Cd yarı iletkenlerin büyütülmesi, yapısal ve optiksel özelliklerinin incelenmesi ve Schottky diyod uygulaması
Atatürk Üniversitesi
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2022 - 2023
2022 - 2023Doç. Dr.
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2020
2018 - 2020Araştırma Görevlisi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2018
2014 - 2018Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2019 - 2019
2019 - 2019SPSS ile Temel İstatistik
Sürekli Eğitim Merkezi - Sertifika Programı
Şata M.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Analysis of temperature dependent current-voltage characteristics of Sn/p-GaTe/In Schottky diode
Duman S., GÜRBULAK B., Şata M.
Optical Materials , cilt.125, 2022 (SCI-Expanded)
2014
2014Structural characterizations and optical properties of InSe and InSe:Ag semiconductors grown by Bridgman/Stockbarger technique
GÜRBULAK B., Şata M., Dogan S., Duman S., Ashkhasi A., KESKENLER E. F.
Physica E: Low-Dimensional Systems and Nanostructures , cilt.64, ss.106-111, 2014 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Investigation of Pre-Service Teachers’ Statistical Literacy Levels
URAS M. C., ŞATA M., SOYLU Y.
International journal of educational studies and policy (Online) , cilt.5, sa.2, ss.174-185, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Bibliometric Analysis of Studies on Academic Burnout in Students
Bali O., Kaya A., Şata M., Allen K.
Journal of University Teaching and Learning Practice , cilt.21, sa.10, 2024 (ESCI)
2024
2024Reliability and Validity of Short-Form Generic Scale of Being Phubbed and Phubbing Among Turkish Adolescents and Young Adults
Kaya A., Şata M., Türk N., Özok H. İ., Yıldırım M.
Journal of Technology in Behavioral Science , 2024 (Scopus)
2023
2023The Role of Time on Performance Assessment (Self, Peer, And Teacher) in Higher Education: Rater Drift
Şevgin H., Şata M.
Participatory Educational Research , cilt.10, sa.5, ss.1, 2023 (Scopus)
2023
2023Partiality in Correlational Research
Şata M., Elkonca F.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.22, ss.1314-1323, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Rubrics in terms of development processes and misconceptions
Elkonca F., Ceyhan G., Şata M.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.14, sa.3, ss.222-233, 2023 (ESCI)
2023
2023Using ACER ConQuest program to examine multidimensional and many-facet models
Koyuncu M. S., Şata M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.10, sa.2, ss.279-302, 2023 (ESCI)
2023
2023Investigation of achievement test development competencies of primary mathematics teacher candidates
ŞATA M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.1, ss.42-56, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Examining the rater drift in the assessment of presentation skills in secondary school context
ERMAN ASLANOĞLU A., ŞATA M.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.14, sa.1, ss.1-2, 2023 (Scopus)
2023
2023Classroom Teachers' Bias in Assessing Disadvantaged Primary School Students' Reading Comprehension Skills
KIZILTAŞ Y., ELKONCA F., ŞATA M.
Mimbar Sekolah Dasar (Elementary School Forum) , cilt.10, sa.1, ss.106-121, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Using Rasch analysis to examine raters’ expertise Turkish teacher candidates’ competency levels in writing different types of test items
SAYIN A., ŞATA M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.9, sa.4, ss.998-1012, 2022 (ESCI)
2022
2022Yükseköğretimdeki sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının değerlendirilmesi
Şata M.
İstanbul Ölçme Dergisi , sa.3, ss.31-35, 2022 (Hakemsiz Dergi)
2022
2022Moderation and mediation role of teaching image in the relationship between preferring teaching and attitude
ŞATA M., ÇORBACI E. C., KOYUNCU M. S.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.35, sa.2, ss.292-313, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Investigating the impact of rater training on rater errors in the process of assessing writing skill
ŞATA M., KARAKAYA İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.9, sa.2, ss.492-514, 2022 (ESCI)
2022
2022Standard setting in academic writing assessment through objective standard setting method
FİŞNE F. N., ŞATA M., KARAKAYA İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION , cilt.9, sa.1, ss.80-97, 2022 (ESCI)
2021
2021Examining the differential rater functioning in the process of assessing writing skills of middle school 7th grade students
ERMAN ASLANOĞLU A., ŞATA M.
Participatory Educational Research , cilt.8, sa.4, ss.239-252, 2021 (Scopus)
2021
2021Sınıf içi ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini değerlendirme ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ŞATA M., ELKONCA F.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.41, sa.3, ss.1409-1436, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Examining rater biases of peer assessors in different assessment environments
YEŞİLÇINAR S., ŞATA M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.8, sa.4, ss.136-151, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Temperature Dependence of the Optical Characterizations of GaTe Single Crystal
GÜRBULAK B., ŞATA M., Ashkhasi A., AKÇA B., DUMAN S.
Journal of Anatolian Physics and Astronomy , cilt.1, sa.1, ss.7-12, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigating the effect of rater training on differential rater function in assessing academic writing skills of higher education students
ŞATA M., KARAKAYA İ.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.12, sa.2, ss.163-181, 2021 (Scopus)
2020
2020A comparison of classification performances between the methods of logistics regression and CHAID analysis in accordance with sample size
ŞATA M., ELKONCA F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.7, sa.2, ss.15-26, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Doğrulayıcı faktör analizinde kodeğişken(lerin) model veri uyumu üzerindeki etkisi
ŞATA M.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ , cilt.0, sa.84, ss.475-490, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Investigation of the use of electronic portfolios in the determination of student achievement in higher education using the many-facet Rasch measurement model
ŞATA M., KARAKAYA İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.1, ss.7-21, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Evaluation of University Students’ Rating Behaviors in Self and Peer Rating Process Via Many Facet Rasch Model
ERMAN ASLANOĞLU A., KARAKAYA İ., ŞATA M.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.2020, sa.89, ss.25-46, 2020 (ESCI)
2019
2019Mobil öğrenmeye hazırbulunuşluk ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ŞATA M., ÇORBACI E. C., KOYUNCU M. S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.3, ss.1513-1533, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Eğitimde ölçme ve değerlendirme kongrelerinde sunulan bildirilerin doküman analizi yöntemi ile incelenmesi
KOYUNCU M. S., ŞATA M., KARAKAYA İ.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.9, sa.2, ss.216-238, 2018 (Scopus)
2018
2018Farklılaştırılmış görsel sanatlar öğretiminin 7.sınıf öğrencilerinin çalışmalarına ve derse yönelik tutumlarına etkisi
KARİP F., ŞATA M.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.11, ss.841-864, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018CHAID analizi ve lojistik regresyon analizi sonuçlarının karşılaştırılması
ŞATA M., ÇAKAN M.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.33, ss.48-56, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018The investigation of the factors that affect high school students’ attitudes towards social media by CHAID analysis
KARAKAYA İ., ŞATA M., ÇORBACI E. C., ÇETİN B.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.2018, sa.76, ss.21-40, 2018 (Scopus)
2017
2017Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği-kısa versiyonunun ergenler için Türk kültürüne uyarlanması
ŞATA M., KARİP F.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.426-440, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Lise öğrencilerinin dikkat kontrolleri üzerinde etkili olan değişkenlerin CHAID analizi ile incelenmesi
ŞATA M.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.30, ss.465-475, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Investigation of growth and optical properties of GaSe:Cd semiconductor
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ŞATA M., TURGUT G., DUMAN S., ALEYEVA M.
Journal of Baku Engineering University physics , cilt.1, sa.1, ss.17-23, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Structural characterizations of GaSe semiconductor grown by Bridgman-Stockbarger technique
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ŞATA M., TURGUT G., EKİNCİ N., YANIK Z., et al.
Journal of Baku Engineering University physics , cilt.1, sa.1, ss.47-55, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği'nin (ATBÖ) Türk Lise Öğrencileri İçin Uyarlama Çalışması
ŞATA M., ÇELİK İ., ERTÜRK Z., TAŞ U. E.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.156-169, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Structural and Electrical Properties of Cd Implanted GaTe Single Crystals Grown by Bridgman Technique
GÜRBULAK B., ŞATA M., ASHKHASİ A., DUMAN S., TURGUT G.
International Journal of Thales Engineering Sciences , cilt.2, sa.2, ss.12-21, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Akıllı telefon bağımlılığı ölçeği’nin (ATBÖ) Türk lise öğrencileri için uyarlama çalışması
ŞATA M., ÇELİK İ., ERTÜRK Z., TAŞ U. E.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology , cilt.7, sa.1, ss.156-169, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016The Structure Characterization of n-InSe Single Crystal
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ERZENEOĞLU S. Z., ŞATA M., DUMAN S., MAVİ A.
International Journal of Thales Natural Sciences , cilt.1, sa.1, ss.29-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Structural Characterization of InSe:Zn Binary Semiconductor Grown by Bridgman Stockbarger Technique
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ŞATA M., ÖZÇELİK F. Ş., DUMAN S.
International Journal of Thales Natural Sciences , cilt.1, sa.1, ss.18-28, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Electrical Characterization of Sn/InSe:Mn Crystal Grown by Bridgman Stockbarger Method
GÜRBULAK B., DUMAN S., ÖZÇELİK F. Ş., ASHKHASI A., ŞATA M., YILMAZ S., et al.
International Journal of Thales Engineering Sciences , cilt.2, sa.1, ss.25-33, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Türk Eğitim Sistemi’nde sınıf içi ile geniş ölçekli ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış
ŞATA M.
Current Research in Education , cilt.2, sa.1, ss.53-60, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015InSe ve InSe:Zn yarıiletkenlerin Bridgman-Stockbarger tekniğiyle büyütülmesi ve yapısal karakterizasyonu
GÜRBULAK B., DUMAN S., ERZENEOĞLU S. Z., ŞATA M., ASHKHASİ A., KUNDAKÇİ M., et al.
Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , ss.77-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015GaSe:In ikili bileşiğinin modifiye Bridgman-Stockbarger tekniğiyle büyütülmesi ve yüzey morfolojisi
GÜRBULAK B., ŞATA M., DUMAN S., ERZENEOĞLU S. Z., ASHKHASİ A., ÖZTIRPAN Y., et al.
Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi , ss.65-76, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2024
2024The Mediating Role of Applied and 21st Century Skills-Based Mathematics Tasks in the Relationship Between Mathematical Thinking and Reasoning Among Adolescents
ŞATA M.
International Scientific Research And Innovation Congress -II, Adana, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2024
2024
2024The mediatıng role of parental support in the relationshıp between adolescents' self-regulated self-efficacy and perseverance
ŞATA M.
International Scientific Research and Innovation Congress -II, Adana, Türkiye, 16 - 18 Aralık 2024
2024
2024The mediating role of online applications in adolescents' digital self-efficacy and ICT access quality
ŞATA M.
10th International Education and Innovative Sciences Congress, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2024
2024
2024Assertiveness as a bridge between resilience to stress and cooperation in adolescents
ŞATA M.
10th International Education and Innovative Sciences Congress, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2024
2024
2024Minik zihinlerin dünyasında yapay zekâ
BİRGİN TÜTER M., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-III, Van, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2024
2024
2024Yarınların belirsizliği: Ergenlerin gelecek kaygılarını ölçen bir ölçme aracı geliştirme
KOÇ A., ŞATA M., KAYA Z.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-III, Van, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2024
2024
2024Yapay zekâ ile güzellik algısı ölçeği geliştirme çalışması
KALKAN D., MUKBA G., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-III, Van, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2024
2024
2024Gençlerde dijital akıl: Yapay zekâ farkındalık ölçeği geliştirme
ÖNER Ç., KARDAŞ F., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-III, Van, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2024
2024
2024Yapay zekâ ve eğitim: Öğretmen adaylarının yapay zekaya yönelik tutumlarını ölçen inovatif bir ölçme aracı geliştirme
CALP R., MUKBA G., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-III, Van, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2024
2024
2024Standart Belirlemede Yapay Zekâ Kullanımı
KOYUNCU M. S., ŞATA M.
Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2024
2024
2024Matematikte Derin Düşüncenin Şifreleri: PISA 2022 Türkiye Sonuçlarıyla Bir Keşif
ŞATA M., CEYHAN G., PEKTAŞ S.
International Education Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 - 21 Eylül 2024
2024
2024Öğretmen Adaylarının Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi
YAVUZ E., ŞATA M.
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024
2024
2024Öğrencilerinin Matematikte Bilişsel Aktivasyon Ve Matematiksel Görevlere Maruz Kalma Profilinin Belirlenmesi: PISA 2022 Türkiye Örneklemi
ŞATA M., KOYUNCU M. S.
9th International Conference on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Eskişehir, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2024
2024
2024Ölçme ve değerlendirme merkezlerinin işlevselliği: Van örneği
ŞATA M.
Uluslararası Vizyon Van Kongresi, Van, Türkiye, 8 - 09 Şubat 2024, ss.45-46
2023
2023Dijital okuryazarlık ile bilgi paylaşma davranışı arasındaki ilişki: Bir düzenleyici aracılık modeli
URAS M. C., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2023, ss.18
2023
2023İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı, düşünme ve dil becerileri arasındaki ilişkinin araştırılması
URAS M. C., ŞATA M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-II, Van, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2023
2022
2022Öğrencilerin açık fikirlilik ve duygu düzenleme becerilerinin profili ve görev performans becerilerinin bu profiller üzerindeki etkisi
ŞATA M.
16th Education Community Symposium, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2022
2022
2022Korelasyonel Araştırmalarda Kısmilik
ŞATA M.
16th Education Community Symposium, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2022
2022
2022Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Madde Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Öz, Akran ve Öğretmen Değerlendirmesi
YAVUZ E., ŞATA M.
8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022
2022
2022Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırma Sürecini Yürütme ve Sunma Becerilerinin Değerlendirilmesi: Çok Boyutlu Çok Yüzeyli Rasch Uygulaması
KOYUNCU M. S., ŞATA M.
8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022
2022
2022Geliştirilme Süreçleri ve Kavram Yanılgıları Açısından Dereceli Puanlama Anahtarlarının İncelenmesi
ELKONCA F., CEYHAN G., ŞATA M.
8. Uluslararası Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022
2022
2022Performans değerlendirme sürecinde kullanılan rubriklerde farklılaşan kriter (madde) fonksiyonunun belirlenmesi
ŞATA M.
15th Educational Community Symposium, İstanbul, Türkiye, 21 Mayıs 2022, ss.411-419
2022
2022Büyük Örneklemlerde t-testinin Kullanımı
ŞATA M.
4th International Conference on Education, Economy, Management and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 09 Nisan 2022, ss.71-84
2022
2022İlkokul Öğrencilerinin Yaratıcılık ve Azim Becerileri Arasındaki İlişkide Sorumluluk ve İşbirliği Becerilerinin Aracılık Rolü
ŞATA M.
4th International Conference on Education, Economy, Management and Social Sciences, Ankara, Türkiye, 09 Nisan 2022, ss.85-94
2022
2022Okullardaki nitelikli personel eksikliği ile yöneticilerin iş yükü stresi arasındaki ilişkide okullarda yaşanan şiddet sıklığının aracılık rolü
ASAL AKAY K., ŞATA M.
EGE ZİRVESİ 4. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 12 - 13 Şubat 2022, ss.5-6
2021
2021Comparison of the performance of clustering, promax and oblimin factor rotation methods by sample size
ELKONCA F., ÇORBACI E. C., PEKTAŞ S., ŞATA M.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2021), Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, ss.237-240
2021
2021Investigation of measurement invariance of the anxiety of pre-service teachers’ not to be appointed to teachership scale by gender
KOYUNCU M. S., CEYHAN G., ŞATA M.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2021), Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, ss.251-254
2021
2021Investigation of the mediation effect of professional image on the relationship between attitudes towards teaching as a profession and choosing teaching as a profession
ŞATA M., ÇORBACI E. C., KOYUNCU M. S.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2021), Antalya, Türkiye, 27 Ekim 2021, ss.243-245
2021
2021Dezavantajlı ilkokul öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin değerlendirilmesi sürecinde puanlayıcı yanlılığının incelenmesi
KIZILTAŞ Y., ŞATA M., ELKONCA F.
7th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP-2020), Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.61-65
2021
2021Türkçe öğretmen adaylarının farklı test maddesi yazma yeterliklerinin Rasch analiziyle incelenmesi
SAYIN A., ŞATA M.
7th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (CMEEP-2020), Ankara, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2021, ss.117-119
2021
2021Öğretmen adaylarının başarı testi geliştirme yeterliliklerinin incelenmesi
ŞATA M.
Eğitimde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları Ulusal Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.12-13
2020
2020Evaluation of university students’ oral presentation skills by their peers
ŞATA M.
13th International Educational Community Symposium, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2020, ss.675-684
2020
2020Effect of covariate variable(s) on model data fit in confirmatory factor analysis
ŞATA M.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2020), Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.417-418
2020
2020Rater errors arising during the assessment of student essays
ŞATA M.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2020), Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.439-440
2020
2020The role of peer assessment in assessing pre-service teachers’ teaching performance
ŞATA M., YEŞİLÇINAR S.
International Pegem Conference on Education (IPCEDU-2020), Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.443-444
2020
2020Mobil öğrenme hazırbulunuşluluğu üzerinde cinsiyete göre ölçme değişmezliğinin test edilmesi
ŞATA M.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, ss.1001-1002
2018
2018Dmf kaynaklarının belirlenmesinde örtük sınıf dmf yaklaşımının kullanılması: PISA-2015 Türkiye örneği
ELKONCA F., KARAKAYA İ., ŞATA M., CEYHAN G.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, ss.429-432
2018
2018Standard setting in EFL writing assessment with many-facet Rasch measurement model
ŞATA M., FİŞNE F. N., KARAKAYA İ.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 5 - 08 Eylül 2018, ss.355-360
2018
2018Karar ağaçlarının sınıflandırma performanslarının bağımsız değişken türüne göre karşılaştırılması
CEYHAN G., ERDEMİR A., ŞATA M., ELKONCA F., KOYUNCU M. S.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Rrizren, Karadağ, 5 - 08 Eylül 2018
2018
2018Investigation of Surface Topography of GaTe and GaTe:CdSemiconductors using Atomic Force Microscopy
ŞATA M., kARATAŞ S., ERZENEOĞLU S. Z., TURGUT G., GÜRBULAK B.
International Conference onPhysical Chemistry and Functional Materials, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2018
2018
2018Investigation of Optical Properties of GaTe and GaTe:Cd Single Crystals Depending on Temperature
ŞATA M., ASHKHASI A., DUMAN S., EKİNCİ N., GÜRBULAK B.
International Conference on Physical Chemistry and Functional Materials, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2018
2018
2018Yapısal eşitlik modellemede kovaryent değişken(lerin) etkisi
ŞATA M.
10. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Nevşehir, Türkiye, 27 Nisan 2018
2018
2018Gruplar Arası Karşılaştırmalarda Ölçme Değişmezliğinin Cinsiyete Göre İncelenmesi : Akıllı Telefon Bağımlılığı Ölçeği Üzerine Bir Çalışma
ŞATA M.
10. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Nevşehir, Türkiye, 27 Nisan 2018
2018
2018The investigation of rater behavior via many-facet Rasch measurement model: An electronic portfolio application
ELKONCA F., CEYHAN G., ŞATA M., KARAKAYA İ., ÇORBACI E. C.
27th International Congress on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.629-631
2018
2018Mobil Öğrenme İsteklilik Ölçeği’nin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
ŞATA M., KOYUNCU M. S., ÇORBACI E. C.
International congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.475
2018
2018PISA 2015 sonuçlarına göre işbirlikli problem çözme performansının öğrenci özellikleri açısından incelenmesi: Türkiye örneklemi
ŞATA M., KARADUMAN B., KARAKAYA İ.
International Congress on Science and Education, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.476-477
2017
2017Çok kategorili veri kümelerinde sınıflamalı tepki modelinin kategori sayısına göre madde bilgi fonksiyonun değişiminin incelenmesi
ŞATA M., CEYHAN G., ELKONCA F., KARAKAYA İ.
EYFOR -8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.549-550
2017
2017Matematiğe yönelik tutum üzerinde cinsiyete göre ölçme değişmezliğinin test edilmesi
ŞATA M., ERTÜRK Z., KOYUNCU M. S., ŞEVGİN H.
IVth International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017
2017
2017Investigation of Growth, Optical Properties of GaSe:Cd Semiconductor
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ŞATA M., DUMAN S., ALEYEVA M.
I. INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE OFYOUNG RESEARCHERS, Baku, Azerbaycan, 5 - 06 Mayıs 2017
2017
2017Öğrenci ve öğretmen arasındaki iletişimde anadilin rolünün öğretmen görüşleri bağlamında değerlendirilmesi
ŞATA M., ÇORBACI E. C.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1376-1379
2017
2017İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin İngilizce başarısını etkileyen değişkenlerin CHAID, lojistik regresyon ve ayırma analizleri ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ÇORBACI E. C., ŞATA M., CEYHAN G., ELKONCA F.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1346-1348
2017
2017Lojistik regresyon ve CHAID analizi yöntemlerinin örneklem büyüklüğüne bağlı olarak sınıflandırma performanslarının karşılaştırılması
ŞATA M., ÇETİN B., ŞEVGİN H., ELKONCA F., CEYHAN G.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1182-1185
2016
2016Growth and structural characterizations of GaSe and GaSe:Cd single crystals
ASHKHASİ A., GÜRBULAK B., ŞATA M., TURGUT G., DUMAN S.
TÜRK FİZİK DERNEĞİ 32. ULUSLARARASI FİZİK KONGRESİ, Bodrum, Turkey, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2016, cilt.1815
2016
2016Electrical characterization of In/p-GaSe:Cd/Au–Ge single crystal grown by Bridgman/Stockbarger method
GÜRBULAK B., ŞATA M., ASHKHASİ A., ÖZÇELİK F. Ş., DUMAN S.
TÜRK FİZİK DERNEĞİ 32. ULUSLARARASI FİZİK KONGRESİ, Bodrum, Turkey, Türkiye, 6 - 09 Eylül 2016, cilt.1815
2016
2016Eğitimde ölçme ve değerlendirme kongrelerinde (EPOD) sunulan bildirilerin doküman analizi yöntemi ile incelenmesi
KOYUNCU M. S., ŞATA M., KARAKAYA İ.
V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016
2016
2016Lise öğrencilerinin fizik dersi tutumlarının CHAID analizi ve lojistik regresyon analizi ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ŞATA M., ÇAKAN M.
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1565-1566
2016
2016Lise öğrencilerinin sosyal medyaya yönelik tutumlarını etkileyen faktörlerin CHAID analizi ile incelenmesi
ŞATA M.
3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016
2016
2016Lise öğrencilerinin dikkat kontrolleri üzerinde etkili olan değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesi
ŞATA M.
25.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
2016
2016Türkiye’de uygulanan geniş ölçekli ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinde geçerlik üzerine genel bir bakış
ŞATA M.
25.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016
2016
2016Electiricial Characterization of Sn/InSe:Mn Crystal Grown by Bridgman Stockbarger Method
YILMAZ S., GÜRBULAK B., DUMAN S., ÖZÇELİK F. Ş., ASHKHASI A., ŞATA M.
INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2016
2016
2016The Characterization of n-InSe Single Crystal
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ERZENEOĞLU S. Z., ŞATA M., DUMAN S., MAVİ A.
INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2016
2016
2016Structural and Electrical Properties of Cd Implanted GaTe Single Crystals Grown by Bridgman Technique
ŞATA M., GÜRBULAK B., ASHKHASI A., DUMAN S., KUNDAKÇİ M., TURGUT G.
INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2016
2016
2016Structural Characterization of InSe:Zn Binary Semiconductor Grown by Bridgman Stockbarger Technique
GÜRBULAK B., ASHKHASI A., ŞATA M., ÖZÇELİK F. Ş., DUMAN S.
INTERNATIONAL PHYSICS CONFERENCE AT THE ANATOLIAN PEAK, Erzurum, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2016
2015
2015GaTe ve GaTe:Cd İkili Yarıiletken Kristallerinin Bridgman Stockbarger Tekniğiyle Büyütülmesi ve Yapısal Özelikleri
ŞATA M., GÜRBULAK B., AFSOUN A., FİKRİYE ŞEYMA Ö., DUMAN S.
21. Yoğun Madde Fiziği Ankara Toplantısı, Ankara, Türkiye, 25 Aralık 2015
2015
2015Cd/InSe:Mn Schottky Diyodunun Sıcaklığa Bağlı Akım Gerilim Karakteristikleri
TUBA T., GÜRBULAK B., DUMAN S., FİKRİYE ŞEYMA Ö., AFSOUN A., ŞATA M., et al.
21. Yoğun Madde Fiziği Ankara Toplantısı, Ankara, Türkiye, 25 Aralık 2015
2015
2015GaSe ve GaSe:Cd İkili Yarıiletken Kristallerinin Bridgman Stockbarger Tekniğiyle Büyütülmesi ve Yapısal Özellikleri
ASHKHASİ A., GÜRBULAK B., DUMAN S., ŞATA M., SEVDA S., KUNDAKÇİ M., et al.
21. Yoğun Madde Fiziği Ankara Toplantısı, Ankara, Türkiye, 25 Aralık 2015
2015
2015InSe ve InSe:Zn Yarıiletkenlerin Brİdgman Stockbarger Tekniğiyle Büyütülmesi ve Yapısal Karakterizasyonu
GÜRBULAK B., DUMAN S., ERZENEOĞLU S. Z., ŞATA M., AFSOUN A., KUNDAKÇİ M., et al.
ADIM Fizik Günleri IV Kütahya, Kütahya, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2015
2015
2015GaSe:In İkili Bileşiğinin Modifiye Bridgman Stockbarger Tekniğiyle Büyütülmesi ve Yüzey Morfolojisi
GÜRBULAK B., ŞATA M., DUMAN S., ERZENEOĞLU S. Z., ASHKHASİ A., ÖZTIRPAN Y., et al.
ADIM Fizik Günleri IV, Kütahya, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2015
2015
2015Fen lisesi öğrencilerinin fizik dersine yönelik tutumlarının lojistik regresyon analizi ile incelenmesi
ŞATA M., ERTÜRK Z., ÇAKAN M.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015
2015
2015Fen edebiyat fakültesi öğrencilerin akademik güdülenme düzeylerinin ward kümeleme yöntemi ile incelenmesi
ERTÜRK Z., ŞATA M., ÇAKAN M.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, ss.230-231
Kitap & Kitap Bölümleri
2024
2024Ortaöğretim Fizik 9 Ders Kitabı
ŞATA M., CİVELEK A., KAYA B., DİDİKOĞLU C., BACAK H., ÖZCAN M., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2024
2024
202421. Yüzyıl becerilerinin ölçülmesinde ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
ŞATA M.
Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanında uluslararası araştırmalar-I, ŞATA MEHMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.1-16, 2024
2024
2024Değerlendirme sürecinde öğrenci katılımı ve puanlama araçları
ŞATA M.
Sınıf İçi Öğrenme ve Becerilerin Değerlendirilmesi, KOÇAK DUYGU, PEKTAŞ SAMİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.191-211, 2024
2023
2023Özel eğitimde araştırma yöntemleri
ŞATA M., ŞEVGİN H.
Farklılıkları Birleştir: Özel eğitime multidisipliner yaklaşım, ŞATA Mehmet, EKER Abdullah, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-235, 2023
2023
2023Lojistik Regresyon Analizi
ŞATA M., SAYIN A.
Eğitimde veri madenciliği ve bilgisayar uygulamaları, Kayri Murat, Şevgin Hikmet, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.65-100, 2023
2023
2023Standartlara Dayalı Not Verme için Yeterlilik Temelli Dereceli Puanlama Anahtarları
ŞATA M.
Dereceli Puanlama Anahtarlarının Geliştirilmesi ve Kullanımı, Karakaya İsmail, Fişne Fatıma Nur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11, 2023
2023
2023Temel Beceriler için Genel Dereceli Puanlama Anahtarları
ŞATA M.
Dereceli Puanlama Anahtarlarının Geliştirilmesi ve Kullanımı, Karakaya İsmail, Fişne Fatıma Nur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11-10, 2023
2023
2023Özel Amaçlar için Göreve Özgü Dereceli Puanlama Anahtarları ve Puanlama Semaları
ŞATA M.
Dereceli Puanlama Anahtarlarının Geliştirilmesi ve Kullanımı, Karakaya İsmail, Fişne Fatıma Nur, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.11-10, 2023
2022
2022Bilim ve Sanat Merkezleri Biyoloji Alanı Yardımcı Ders Materyali
ŞATA M.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2022
2022
2022Bilim ve Sanat Merkezleri Fizik Alanı Yardımcı Ders Materyali
ŞATA M.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2022
2022
2022Bilim ve Sanat Merkezleri Kimya Alanı Yardımcı Ders Materyali
ŞATA M.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2022
2022
2022Açık uçlu maddelerin analizi
ŞATA M., KARAKAYA İ.
Açık uçlu soruların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, KARAKAYA, İSMAİL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.103-141, 2022
2022
2022Açık uçlu maddeler
KARAKAYA İ., ŞATA M.
Açık uçlu soruların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, KARAKAYA, İSMAİL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.27-37, 2022
2022
2022Açık uçlu maddelerin puanlanması
ŞATA M.
Açık uçlu soruların hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, KARAKAYA, İSMAİL, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-101, 2022
2021
2021Performans etnografyası
ŞATA M.
SAGE nitel araştırmalar kılavuz kitabı, Ekici Gülay, Yeşilçınar Sabahattin, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.367-386, 2021
2020
2020Nitel araştırma yaklaşımları
ŞATA M.
Eğitimde araştırma yöntemleri, Ebru Oğuz, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.99-117, 2020
2020
2020Nicel araştırma yaklaşımları
ŞATA M.
Eğitimde araştırma yöntemleri, Ebru Oğuz, Editör, Eğiten Kitap Yayıncılık, Ankara, ss.77-98, 2020
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Uzaktan Koçlukla Yürütülecek İlişki Temelli Ebeveyn Çocuk Etkileşim Müdahale Programinin Görme Ve Ek Yetersizliği Olan Çocuklar Ve Annelerinin Etkileşimsel Davranişlari Üzerindeki Etkilerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
Şata M.
2023 - 2023
2023 - 2023Okul öncesi dönemdeki zihinsel engelli çocukların erken çocukluk dönemi sayı becerilerinin sayı hissi bağlamında incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2022 - 2023
2022 - 2023Tapu ve Kadastro Modernizasyon Projesi Ek Finansmanı (TKMP-EF) Sosyal Etki Değerlendirme Çalışması TKMP-EF/CQS/SIA 2022
Dünya Bankası Destekli Proje
Şata M.
2017 - 2018
2017 - 201816 yaş lise öğrencilerinde sigara, alkol, madde ve teknoloji kullanımı araştırması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şata M.
2016 - 2017
2016 - 2017GaSe ve GaSe Cd tabakalı kristalinin Yapısal Krakterizasyonu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2016 - 2016
2016 - 2016GaTe ve GaTe:Cd TEK KİSTALLERİNİN YAPISAL KARAKTERİZASYONU
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2013 - 2016
2013 - 2016GaTe(1-x)Se(x) Tek kristallarının büyültmesi ve yapısal Analizi, Proje No: 2012/458 (01.01.2013,15.000 Tl) Yönetici: Bekir GÜRBULAK.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2013 - 2015
2013 - 2015Katkılı ve Katkısız AIIIBVI Yarıiletken Bileşiklerin Yapısal Özelliklerinin İncelenmesi, Proje no: 2013/311 (Toplam 30.00010000 Tl Başlangıcı 31.12.2013-31.12. 2015), Yönetici: Songül DUMAN.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2013 - 2015
2013 - 2015GaTe, GaSe, GaTe(1-x)Se(x) Tabakalı Yariletkenlerinin Büyütülmesi Ve Araştırma Laboratuvarının Optik Karakterizasyon Açısından Donatılması, Güdümlü Araştırma Projeleri proje No: 2013/286 (Toplam 35.00012000 Tl Başlangıcı 31.12.2013-25.12. 2015) Yönetici: Bekir GÜRBULAK.
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Şata M.
2011 - 2012
2011 - 2012