Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler 37

35. Dil ve Dil Bilinci

Yeni Türkiye , sa.104, ss.125-136, 2018 (Hakemli Dergi)

36. Dil ve Dil Bilinci Sorunu

Yeni Türkiye , cilt.3, sa.104, ss.125-136, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 29

1. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DEĞER EDİNME SÜRECİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Türkçe ve Dil Eğitiminde İyi Uygulamalar Konferansı, Ankara, Türkiye, 20 Mayıs 2025, cilt.2, ss.137-146, (Tam Metin Bildiri)

2. DAHA DA KÜÇÜKLER İÇİN ALLAH’I MERAK EDİYORUM SERİ KİTAPLARININ ÇOCUK EDEBİYATI TEMEL İLKELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

ULUSLARARASI 6. BURSA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2024, ss.311-322, (Tam Metin Bildiri)

3. MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK TEMASINDAKİ METİNLERİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

ULUSLARARASI 6. BURSA BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Bursa, Türkiye, 24 - 26 Aralık 2024, ss.323-331, (Tam Metin Bildiri)

4. ESKİCİ HİKAYESİNDEN HAREKETLE GÖÇ VE EMPATİ

AL FARABI 13th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, Tekirdağ, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, ss.506-513, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

5. GÖÇ TEMALI BİR ÇOCUK DERGİSİ: MUYU

AL FARABI 13th INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS , Tekirdağ, Türkiye, 17 - 19 Ekim 2024, ss.514-522, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

6. İNŞÂD TEKNİĞİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA TUTUMU VE ÖZ YETERLİĞİNE ETKİSİ

TÜRKÇE VE DİL EĞİTİMİNDE İYİ UYGULAMALAR KONFERANSI, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Mayıs 2024, ss.141-148, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

7. Türkçe Dersi Öğretim Programlarının Medya Okuryazarlığı Kazanımları Açısından Değerlendirilmesi

ULUSAL DİL VE EDEBİYAT ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2021, ss.203-214, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

8. Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Yer Alan Metinlerdeki Dil Bilgisi Yanlışları Üzerine Bir İnceleme

ULUSAL DİL VE EDEBİYAT ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2021, ss.165-172, (Tam Metin Bildiri)

9. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metin-Görsel Uyumu Üzerine Bir İnceleme

ULUSAL DİL VE EDEBİYAT ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU, Van, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2021, ss.157-164, (Tam Metin Bildiri)

10. Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğrenci Ödevleri Hakkında Veli Görüşlerinin İncelenmesi

6. ANADOLU ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Van, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.16-17, (Özet Bildiri)

12. 5. SINIF DERS KİTAPLARINDA YER ALAN METİNLERİN 2019 TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ METİNLERDE BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER BAKIMINDAN İNCELENMESİ

USBİLİM 1. Uluslararası Eğitim, Ekonomi, İdari ve Sosyal Bilimler Kongresi, Mardin, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2021, ss.31-32, (Özet Bildiri)

13. ORTAOKUL 6. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABINDAKİ METİNLERİN METİNRESİM UYUMU AÇISINDAN İNCELENMESİ

USBİLİM 1. Uluslararası Eğitim, Ekonomi, İdari ve Sosyal Bilimler Kongresi, Mardin, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2021, ss.29-30, (Özet Bildiri)

14. Şimdiki Çocuklar Harika Eserinden Hareketle Aziz Nesin’in Çocuğa Yönelik Algısı

ULUSLARARASI PEGEM EGITIM KONGRESI, Diyarbakır, Türkiye, 16 - 19 Eylül 2020, ss.1226-1227, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

15. Metin Uzunluklarının Öğrenci Başarısına Etkisi ve Öğrencilerin Metin Uzunluklarıyla İlgili Görüşleri

7. ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 24 - 26 Ocak 2020, ss.418-430, (Tam Metin Bildiri)

16. Türkçe Dersi Öğretim Programlarında Görsel Okuma Ve Sunum Kazanımlarının Değerlendirilmesi

7. ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Şanlıurfa, Türkiye, 24 - 26 Ocak 2020, ss.410-417, (Tam Metin Bildiri)

17. TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMINA İLİŞKİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

3. ULUSLARARASI MARDİN ARTUKLU BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 18 - 19 Ocak 2020, ss.22-23, (Özet Bildiri)

18. KOCAMAN KÜÇÜK DENİZ ÖYKÜSÜNDEKİ KARAKTERLERİN SORUN ODAKLI BİR DURUMDAN ÇÖZÜM ODAKLI KARAKTERLERE YÖNELİŞİ

3. ULUSLARARASI MARDİN ARTUKLU BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 18 - 19 Ocak 2020, ss.8-9, (Özet Bildiri)

19. Görsel Okuryazarlık Farkındalık Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Konuşma Becerisi Üzerine Etkisi

VI. ULUSLARARASI YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 13 Aralık 2019, ss.1283-1287, (Tam Metin Bildiri)

20. Görsel Okuryazarlık Farkındalık Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Becerisi Üzerine Etkisi

VI. ULUSLARARASI YILDIZ SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.1274-1278, (Tam Metin Bildiri)

21. “ŞİRİNLER” ÇİZGİ FİLMİNE DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ

4.ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2018, ss.27-35, (Tam Metin Bildiri)

22. “RAFADAN TAYFA” ÇİZGİ FİLMİNE DEĞERLER EĞİTİMİ AÇISINDAN BİR BAKIŞ

4.ULUSLARARASI KÜLTÜR VE MEDENİYET KONGRESİ, Mardin, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2018, ss.35-45, (Tam Metin Bildiri)

23. Kül Prensi Öyküsünün Çocuğa Görelik İlkesi Açısından İncelenmesi

V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

24. Benim Babam Sihirbaz Öyküsünün Çocuğa Görelik Açısından İncelenmesi

V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

26. Türkçe Ders Kitaplarındaki Dinleme Metinlerinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.104, (Tam Metin Bildiri)

27. Ortaokul 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Masalların Niteliğinin Duygusal Yön Analizine Göre Değerlendirilmesi

Ders Kitabı Uluslararası Sempozyumu (DEKUS), İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2018, ss.103, (Özet Bildiri)

28. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN KONUŞMA BECERİLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 2 - 05 Kasım 2017, (Tam Metin Bildiri)

29. İLKÖĞRETİM II. KADEME ÖĞRENCİLERİ İÇİN FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA'NIN YAPMA DESTANINDAKİ (NENE HATUN GÖRÜNTÜSÜ) ROL-MODELİN EĞİTSEL AÇIDAN İNCELENMESİ

IV. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2017, ss.265-281, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma
Kitaplar 21

1. Türkçe Eğitiminde Geleneksel Ölçme ve Değerlendirme Araçları III: Kısa Yanıtlı ve Çoktan Seçmeli Testler

Türkçe Eğitiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi, TÜRKBEN, Tuncay AYDIN Erkan, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.91-117, 2023

2. Yazma Yöntem ve Teknikleri

Yazma Eğitimi, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.181-214, 2021 Creative Commons License

3. Türkçe Ders Kitapları için Karma Metin Önerisi ve Metin Örnekleri

TÜRKÇE EĞİTİMİNDE YENİ YÖNELİMLER, Erdem,İlhan; Erol,Sedat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.271-291, 2021

4. Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

HAMZA ZÜLFİKAR ARMAĞANI, , Editör, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, ss.423-437, 2021

6. OKUMANIN UNSURLARI

OKUMA EĞİTİMİ, DR. MUSTAFA KAYA,DOÇ. DR. MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.21-41, 2020

7. Akademik Metin Yazmanın Basamakları- VI Bulgular Bölümü Hazırlama

Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Mehmet Nuri KARDAŞ, Raşit KOÇ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.189-220, 2020

9. 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı

Türkçe Dersi Öğretim Programları, Akçay, A.; Kardaş, M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.119-146, 2019

10. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Tarihçesi

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.1-25, 2019

11. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı -1- 2016, 2017 Türkçe Öğretim Programları (MEB)

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.79-101, 2019

12. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı -2- Türkiye Maarif Vakfı’nın Hazırladığı Program (TMV, 2019)

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.103-132, 2019

13. Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı -2- Türkiye Maarif Vakfı’nın Hazırladığı Program (TMV, 2019)

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.103-132, 2019

14. Geçmişten Günümüze Türkçe Dersi Öğretim Programları -4-

Türkçe Dersi Öğretim Programları, Akçay, A.; Kardaş, M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.91-118, 2019

15. Türkçe Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri

Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Bulut K., Kardaş M.N., , Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.87-112, 2019

16. İngiliz Edebiyatı

Dünya Edebiyatı Araştırmaları, Sevim, O.; Söylemez, Y., Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.79-104, 2019

17. Akademik Metin Yazmanın Basamakları-VI Bulgular Bölümü Hazırlama

Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş M.N., Koç R., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.189-220, 2019

18. Akademik Metin Yazmanın Basamakları–VI: Bulgular Bölümü Hazırlama

Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri ve Koç, Raşit, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.189-220, 2019

19. Akademik Metin Yazmanın Basamakları-VI: Bulgular Bölümü Hazırlama

Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri, Koç, Raşit, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.189-220, 2019

20. Bilimsel Araştırma Yöntemleri Eğitiminin Temel Kavramları

DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI, Kardaş, M.N., Koç, R. , Editör, Pegem Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.233-253, 2018

21. Osmanlı Türkçesi Eğitiminin Temel Kavramları

Dil ve Edebiyat Eğitiminin Temel Kavramları, Doç. Dr. Raşit KOÇ, Doç. Dr. Mehmet Nuri KARDAŞ, Editör, Pegem Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.175-186, 2018
Metrikler

Yayın

101

Atıf (WoS)

36

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scholar)

28

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

55

Proje

3

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları