Eğitim Bilgileri
2008 - 2015
2008 - 2015Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi, Türkiye
2000 - 2005
2000 - 2005Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
THE EFFECT OF 5E LEARNING CYCLE AND MULTIPLE INTELLIGENCE APPROACH ON 9th GRADE STUDENTS’ ACHIEVEMENT ON UNIT OF CHEMICAL PROPERTIES, ATTITUDE, AND MOTIVATION TOWARD CHEMISTRY
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2020
2020STEM Eğitici Eğitimi Sertifika Kursu
Mesleki Eğitim
VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Özel Eğitim
Üstün Zekalılar Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2022
2018 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Araştırma Görevlisi Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2007 - 2016
2007 - 2016Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Bölümü
2005 - 2006
2005 - 2006Ücr.Öğretim Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorMerkez Müdür Yardımcısı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorYönetim Kurulu Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
2019 - 2022
2019 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2020
2019 - 2020Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2019 - 2020
2019 - 2020Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2018 - 2020
2018 - 2020Rektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Akademi Dışı Deneyim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorVAN TÜBİTAK BÖLGE KOORDİNATÖR YARDIMCILIĞI
TÜBİTAK, VAN TÜBİTAK BÖLGE KOORDİNATÖR YARDIMCILIĞI
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDiğer Kamu Kurumu, T.C. Türkiye Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Kurumu Başkanlığı Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı
2014 - 2014
2014 - 2014Visitor Scholar
The Department of Teaching, Learning and Culture, Texas A & M University, College Station / Texas / USA, Visitor Scholar
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Türkiye’de Fen Eğitiminde STEM ve Girişimcilik Üzerine Yapılmış Çalışmaların İçerik Analizi: Bir Betimsel İçerik Analizi Çalışması
Tüysüz M. (Danışman)
B.ERDOĞAN(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Türkiye’de Fen Eğitimine Entegre Edilmiş STEM Uygulamalarında Kullanılan Öğretim Yöntem ve Stratejileri ile Öğrencilerin Bilişsel ve Duyuşsal ve Devinişsel Gelişimlerinin Değerlendirilmesi
Tüysüz M. (Danışman)
S.ERPEK(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
ARGÜMANTASYON TEMELLİ STEM ETKİNLİKLERİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRİK KONUSU ÜZERİNE ARGÜMANTASYON VE YARATICI DÜŞÜNME SEVİYELERİ GELİŞİMLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Tüysüz M. (Danışman)
V.PARLAK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE 21.YY BECERİLERİNİ ODAK ALAN STEM EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
Tüysüz M. (Danışman)
F.RÜMEYSA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ DERSİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI İLE İLGİLİ FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Tüysüz M. (Danışman)
F.DAĞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen Bilimleri Öğretmenelerinin Fen Bilimleri Dersinde Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi.
Tüysüz M. (Danışman)
C.YAVUZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Hikayelendirme Yöntemi ile Desteklenen Argümantasyon Temelli Eğitim Kapsamında Öğretilen Sosyo Bilimsel Konuların 8. Sınıf Öğrencilerinin, Eleştirel Düşünme Becerilerine, Fene Karşı Tutumlarına ve Argümentasyon Seviyelerinin Gelişimlerine Olan Etkisinin İncelenmesi.
Tüysüz M. (Danışman)
G.ARSLAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri ders kitabında yer alan etkinliklerin çoklu zekâ türlerine göre incelenmesi
Tüysüz M. (Danışman)
E.TANRIKULU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Argümantasyon temelli Fetemm eğitiminin 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve argümantasyon seviyelerine etkisi
Tozlu İ., Tüysüz M. (Eş Danışman)
E.GÜLSEVEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN FETEMM VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Tüysüz M. (Eş Danışman)
A.Nur(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Yaklaşımına Uygunluğunun İncelenmesi ve Öğretmen Görüşleri
Tüysüz M. (Eş Danışman)
G.TEZCAN(Öğrenci)
Tanıtım ve Temsil Faaliyetleri
Van'ın Geleceği Çalıştay
Kurumsal Temsil, vAN vALİLİĞİ, Türkiye, Van, 2022 - 2022
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021The role of the argumentation-based laboratory on the development of pre-service chemistry teachers’ argumentation skills
Kondakçı E., Tüysüz M., Sarıcı E., Soysal C., Kılınç S.
International Journal Of Science Education , cilt.43, sa.1, ss.30-55, 2021 (SSCI)
2016
2016Pre-Service Physics and Chemistry Teachers' Conceptual Integration of Physics and Chemistry Concepts
Tuysuz M., BEKTAŞ O., GEBAN Ö., ÖZTÜRK G., YALVAC B.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.6, ss.1549-1568, 2016 (SSCI)
2013
2013Providing a Set of Research-Based Practices to Support Preservice Teachers' Long-Term Professional Development as Learners of Science Teaching
Aydın S., Demirdogen B., Tarkin A., Kutucu S., Ekiz B., Akin F. N., et al.
SCIENCE EDUCATION
, cilt.97, sa.6, ss.903-935, 2013 (SSCI)
2013
2013Pre-service chemistry teachers' pedagogical content knowledge of the nature of science in the particle nature of matter
BEKTAŞ O., Ekiz B., Tuysuz M., Kutucu E. S., Tarkin A., Uzuntiryaki-Kondakci E.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.14, sa.2, ss.201-213, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşleri: Van Örneği
Yavuz C., Tüysüz M.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.27, sa.2, ss.165-182, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
2024ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTABINDA YER ALAN ETKİNLİKLERİN ÇOKLU ZEKÂ TÜRLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
Tanrıkulu E., Tüysüz M.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.14, sa.3, ss.1588-1604, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024FLIPPED LEARNING STUDIES IN SCIENCE-RELATED DISCIPLINES: A META-SYNTHESIS
Kızkapan O., Nacaroğlu O., Tüysüz M., Bektaş O.
Cappadocia Journal of Education , cilt.5, sa.1, ss.112-134, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Examining of STEM Motivations and Entrepreneurship Levels of Pre-Service Teachers
Tüysüz M., Tüzün Ü. N., Öztay E. S., Eyceyurt Türk G.
Journal of Teacher Education and Lifelong Learning , cilt.5, sa.2, ss.858-874, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Hikayelendirme Yöntemi ile Desteklenen Argümantasyon Temelli Eğitim Kapsamında Öğretilen Sosyo Bilimsel Konuların 8. Sınıf Öğrencilerinin, Eleştirel Düşünme Becerilerine, Fene Karşı Tutumlarına ve Argümantasyon Seviyelerinin Gelişimlerine Olan Etkisinin İncelenmesi
Arslan G., Tüysüz M.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.104-118, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Examining the Emotional Semantic Orientation of Gifted Students Towards the Flipped Learning Model
Nacaroglu O., BEKTAŞ O., Tüysüz M.
TECHNOLOGY KNOWLEDGE AND LEARNING
, cilt.28, sa.1, ss.117-142, 2023 (ESCI)
2023
2023Designing Authentic Science Assessment for Pre-Service Science Teachers
Tüysüz M., Tüzün Ü. N., Çavuş H.
journal of education - journal pendidikan , cilt.23, sa.2, ss.261-276, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ÖĞRETMENLERİNİN ARGÜMAN YAPILARI VE DÜŞÜNCE DENEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Tüzün Ü. N., Tüysüz M., Şardağ M.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.1234-1250, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin STEM Etkinliklerine Uygunluğuna Dair Öğretmen Görüşleri
Tezcan Şirin G., Tüysüz M., Kaval Oğuz E.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, ss.354-386, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Investigation of Appropriateness of Activities in Elementary School Science Textbooks to the Science, Technology, Engineering, and Mathematics Approach
Tezcan Şirin G., Kaval Oğuz E., Tüysüz M.
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences , cilt.55, sa.1, ss.37-76, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021EXAMINATION OF SCIENCE SELFREGULATION SKILLS OF GIFTED AND NON-GIFTED STUDENTS
Nacaroğlu O., Bektaş O., Tüysüz M.
The Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science , cilt.14, sa.4, ss.230-246, 2021 (ESCI)
2021
2021An Examination of the Relationships Between Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs and Types of Multiple Intelligence
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A., Gök M.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.4, ss.155-170, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Effect of Argumentation Based Stem Education on 7th Grade Students’ Academic Achievement, Attitude, and Argumentation Levels on Unit of the Force and Energy
Gülseven E., Tüysüz M., Tozlu İ.
Başkent University Journal of Education , cilt.8, sa.2, ss.315-333, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Effect of Argumentation-Based Organic Chemistry Teaching on Students’ Argument Construction Skills
Tüzün Ü. N., Tüysüz M., Eyceyurt Türk G.
International Journal of Contemporary Educational Research , cilt.8, sa.2, ss.46-56, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021AN ENRICHMENT IMPLEMENTATION IN THE EDUCATION OF GIFTED STUDENTS: BIOMIMICRY WITH THE MACRO, MICRO, AND SUB-MICRO NATURE OF FRESHWATER CREATURES
Mirici S., Tanalp T. D., Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.8, sa.2, ss.604-621, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Astronomi-Kimya Düşünce Deneyleri Temelli Argümantasyonun Özel Yetenekli Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
Erzincan Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.818-836, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020AN ENRICHMENT WORKSHOP USING ARGUMENTATION-BASED FORENSIC CHEMISTRY ACTIVITIES TO IMPROVE THE CRITICAL THINKING OF GIFTED STUDENTS
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
Journal of Science Learning , cilt.4, sa.1, ss.91-100, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of 5E Learning Cycle and Multiple Intelligence Approach on 9th Grade Students’ Achievement, Attitude, and Motivation toward Chemistry on Unit of Chemical Properties
Tüysüz M., Geban Ö.
Bartın University Journal of Faculty of Education , cilt.9, sa.3, ss.612-644, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Fen Bilimleri Öğretmenlerinin FeTeMM ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Boynukara Z., Deniz A. N., Tüysüz M.
VAN YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ , cilt.17, sa.1, ss.1204-1241, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Mobil Argümantasyon ile Özel Yetenekli Bireylere Adli Bilimler Öğretimi
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
Bilim Armonisi
, cilt.2, sa.2, ss.25-34, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019KARA KUTU DENEYLERİNİN ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNMELERİNE ETKİSİ
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
JOTCS-C (Türkiye Kimya Derneği Dergisi, Kısım C: Kimya Eğitimi) , cilt.4, sa.2, ss.81-94, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019FeTeMM Eğitimine Yönelik Etkinlik Uygulaması: Kuvvet ve Enerji Örneği
Tozlu İ., Gülseven E., Tüysüz M.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, sa.1, ss.869-896, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Özel Yetenekli Bireylerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesi-Farklılaştırılmasında Kimya Biyoloji-Astronomi-Toksikoloji-Teknoloji-Sanat Bilim Felsefesi Entegresi Örneği
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
BİLİM ARMONİSİ , cilt.1, sa.2, ss.9-18, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Özel Yetenekli Öğrenciler için Adlî Kimya Eğitimi
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
BAŞKENT JOURNAL OF EDUCATION , cilt.6, sa.2, ss.213-224, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Organik Kimya Kavramlarının Öğretiminde Düşünce Deneyleri Temelli Argümantasyonun Lise Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
Eyceyurt Türk G., Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.26, sa.6, ss.2021-2032, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye İlişkin Zihinsel Modelleri
Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A., Tüysüz M.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.1081-1115, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018STEAM Education for Teachers of Gifted Students Özel Yetenekli Bireylerin Öğretmenleri için STEAM Eğitimi
TÜZÜN Ü. N., Tüysüz M.
Turkish Journal of Giftedness and Education , cilt.8, sa.1, ss.16-32, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018In-service and Pre-service Science Teachers’ Views regarding Conceptual Integration of Physics, Chemistry, and Biology Disciplines
Tüysüz M., Öztürk G., Geban Ö., Bektaş O.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.10, sa.2, ss.130-145, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi
Tüysüz M., Şardağ M., Durukan A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.1, ss.1657-1696, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024PERCEPTION OF TECHNOLOGY USE IN STEM ACTIVITIES SCALE: VALIDITY AND RELIABILITY STUDY
Eroğlu S., Gökçe H., Karaca M., Bektaş O., Tüysüz M.
VIII. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 28 - 30 Kasım 2024, ss.102-124, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Fen Eğitimcilerinin Birlikte Öğretim Yolu ile STEM Öğretimi Deneyim ve Yansıtmaları
Tüysüz M., Tarkın Çelikkıran A., Kondakçı E.
16. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1025-1026, (Özet Bildiri)
2024
2024Özel Yetenekli Öğrenciler için Olay Yeri İnceleme ve Adli Kimya Deneyleri: Bir Zenginleştirme Çalışması
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.913-914, (Özet Bildiri)
2024
2024ARGUMENTATION BASED PHARMACEUTICAL CHEMISTRY EDUCATION
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
VII. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Haziran 2024, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2023
2023SCIENTIST THROUGH THE EYES OF PRE-SERVICE TEACHERS
Öztay E. S., Tüysüz M.
ASES VII. INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Kasım 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2023
20232F ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEVRE KİRLİLİĞİ FARKINDALIĞINA YÖNELİK ÖRNEK UYGULAMA
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
8. ULUSAL ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Fen Bilimleri Dersinde Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
YAVUZ C., TÜYSÜZ M.
TRB2 International Congress on Educational Sciences-II (TRB2-ICES-2023), Van, Türkiye, 20 Ekim 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersinde Sanal Laboratuvar Kullanımına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Tüysüz M., Yavuz C.
15. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, ss.57, (Özet Bildiri)
2023
2023INVESTIGATION OF SCIENCE TEACHERS ON DISTANCE EDUCATION APLICATIONS IN SCIENCE LESSON
Dağ F., Tüysüz M.
ASES INTERNATIONAL VAN SCIENTIFIC RESEARCH CONFERENCE, Van, Türkiye, 22 - 24 Eylül 2023, ss.86-87, (Özet Bildiri)
2023
2023The Role of Co-Teaching in the Development of Science Teachers’ STEM Teaching Efficacy Beliefs
Tarkın Çelikkıran A., Tüysüz M., Kondakçı E., Dinç D.
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA 2023), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.605, (Özet Bildiri)
2022
20222204-A Lise ve 2204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimleri Hakkındaki Öğretmen Görüşleri: Van Bölgesi Örneği
ÇAVUŞ H., TÜYSÜZ M.
Van'ın Geleceği Sempozyumu, Van, Türkiye, 01 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022TEACHERS' VIEWS ON THE HYBRID LEARNING MODEL IN SCIENCE EDUCATION
Tekdemir M., Tüysüz M.
TRB2 ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Van, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2022, ss.213, (Özet Bildiri)
2021
2021Ortaokul Fen bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin STEM Yaklaşımına Uygunluğu Hakkında Öğretmen Görüşleri
TEZCAN G., TÜYSÜZ M., KAVAL OĞUZ E.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Bir Mobil Fen Öğretim Etkinliği
TEZCAN G., TÜYSÜZ M., TÜZÜN Ü. N.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
2019FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARI VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM İNSANI İMAJLARI: VAN ÖRNEĞİ
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
5.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, ss.182-190, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN KİMYA ÖĞRETMENLERİ İÇİN MOBİL ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
III. International Teacher Education and Accreditation Congress, Ankara, Türkiye, 30 Kasım - 01 Aralık 2019, ss.325-331, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019MULTIDISCIPLINARY FORENSIC ENRICHMENT FOR GIFTED TEACHERS’ PROGRAMMING OPTIONS
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
7th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK 2019), Ankara, Türkiye, 9 - 12 Ekim 2019, ss.229-230, (Özet Bildiri)
2019
2019Özel Yetenekli Bireyler için Multidisipliner Bir Zenginleştirme Çalışması: Adli Kimya-Adli Linguistik Entegresi
ZORLU N., TÜZÜN Ü. N., TÜYSÜZ M.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERE ADLİ KİMYA ÖĞRETİMİNİN YANSIMALARI
TÜZÜN Ü. N., TÜYSÜZ M.
6. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Evaluation of Science, Engineering and Entrepreneurship Activities in Elementary School Science Teexbooks Regarding The Framework of STEM Activities
TEZCAN G., TÜYSÜZ M., KAVAL OĞUZ E.
INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE, MATHEMATATICS, ENTREPRENEURSHIP AND TECHNOLOGY EDUCATION, İzmir, Türkiye, 12 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018INTEGRATING SCIENCE TO ART: TEACHING SCIENCE CONCEPTS TO GİFTED BY PASSING FROM MACRO TO SUBMICRO LEVEL IN THEIR MENTAL IMAGES
Coşkun Armutcu Z. E., Kılıç M., Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
5 th INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.166, (Özet Bildiri)
2018
2018Mobil Argümentasyon ile Özel Yetenekli Bireylere Adli Bilimler Öğretimi”, , ANKARA, TÜRKIYE, 2-3 Kasım 2018, ss.0-0
TÜZÜN Ü. N., TÜYSÜZ M.
Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Kara Kutu Deneyleriyle Özel Yetenekli Bireylerin Eleştirel Düşünmelerinin Geliştirilmesi
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Adli Kimya Eğitimi
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
4th International Contemporary Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 4 - 07 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018The relationships between pre-service teachers’ epistemological beliefs and types of multiple intelligence
Gök M., Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
Educational Researches and Publications Association (ERPA 2018), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.176, (Özet Bildiri)
2018
2018A Mentoring Process for Professional Development of Pre-Service Science Teachers
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3404, (Özet Bildiri)
2018
2018Inconsistencies, Challenges, and Solution Proposals Referring Corecourse Plans: A Self and Peer Assessment Study
Durukan A., Tüysüz M., Şardağ M., Boynukara Z.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3436, (Özet Bildiri)
2018
2018The Effect of Chemistry Enrichments Via Astronomy Integrated Chemistry Thought Experiments Based on Argumentation Learning Approach on Critical Thinking Skills of Gifted Students
Tüysüz M., TÜZÜN Ü. N.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3562, (Özet Bildiri)
2018
2018Reflections from the Virtual Reality Assisted Laboratory Applications in the Education of Pre-Service Science Teachers
Durukan A., Temür A., Artun H., Tüysüz M., Şardağ M.
27th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.1861, (Özet Bildiri)
2018
2018Lesson and workshop enrichments for the education of the gifted via argumentation based forensic chemistry activities for enhancing gifteds’ critical thinking
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
Educatiom, Society & Reform Research (EDUSREF), Ankara, Türkiye, 6 - 07 Nisan 2018, ss.43-45, (Özet Bildiri)
2017
2017THE EFFECT OF INQUIRY-BASED LEARNING APPROACH ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ ANALYTICAL CHEMISTRY LEARNING
Şardağ M., Tüysüz M., Durukan A.
2nd International Contemporary Education Research Congress, Muğla, Türkiye, 28 Eylül - 01 Ekim 2017, ss.25, (Özet Bildiri)
2017
2017Development Pre-service Chemistry Teachers' Argumentation Skills in Implementing Science Writing Heuristic at Chemistry Laboratory Subject/Problem
Soysal C., Sarıcı E., Tüysüz M., Kılıç S., Uzuntiryaki-Kondakçı E.
NARST 90th Annual International Conference, San Antonio, Tx, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.154, (Özet Bildiri)
2017
2017Contribution of the Argumentation-Based Laboratory to Pre-Service Chemistry Teachers' Microscopic Explanations of Chemistry Concepts
KILIÇ Ş., Tüysüz M., SARICI E., SOYSAL C., UZUNTİRYAKİ-KONDAKÇI E.
NARST 90th Annual International Conference, San Antonio, Tx, Amerika Birleşik Devletleri, 22 - 25 Nisan 2017, ss.149-150, (Özet Bildiri)
2016
2016LİSE ÖĞRETMENLERİNİN KİMYA VE BİYOLOJİ DİSİPLİNLERİNİN ENTEGRASYONUNA İLİŞKİN BİLGİLERİ
ARSLAN H. Ö., TÜYSÜZ M., GEBAN Ö.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.310, (Özet Bildiri)
2016
2016Views of Pre-service Science Teachers regarding Conceptual Integration.
Ozturk G., Tüysüz M., Bektas O., Geban Ö.
ERPA International Congresses on Education., Sarajevo, Bosna-Hersek, 2 - 04 Haziran 2016, ss.166, (Özet Bildiri)
2015
2015“Views of Science Teachers regarding Conceptual Integration among Physics, Chemistry, and Biology Concepts”.
Bektaş O., Tüysüz M., Öztürk G., Geban Ö.
ECER 2015 "Education and Transition. Contributions from Educational Research", Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye Etki Eden Faktörlere İlişkin Zihinsel Modelleri
Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Bektaş O.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
2014Investigating Pre-service Physics and Chemistry Teachers’ Conceptual Integration between Physics and Chemistry
Tüysüz M., Bektaş O., Geban Ö.
87th NARST Annual International Conference, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.257, (Özet Bildiri)
2013
2013Providing Meaningful Experience to Pre-Service Teachers: Mentoring Enriched PCK Based Practicum Course.
Tarkın A., Demirdöğen B., Aydın S., Ekiz Kıran B., Kutucu E. S., Akın F. N., et al.
86th NARST Annual International Conference, Puerto Rico, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 09 Nisan 2013, ss.72, (Özet Bildiri)
2012
2012Development of Pre-Service Chemistry Teachers’ Science Teaching Orientations in Practice Teaching Course
DEMİRDÖĞEN B., AYDIN S., ÖZTAY E. S., TÜYSÜZ M., EKİZ KIRAN B., TARKIN ÇELİKKIRAN A., et al.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Conceptual Understandings on Factors Affecting Chemical Equilibrium: A Case Study
TARKIN ÇELİKKIRAN A., BEKTAŞ O., ÖZTAY E. S., EKİZ KIRAN B., TÜYSÜZ M., KONDAKÇI E.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5E Learning Cycle Model on Intermolecular Force.
TÜYSÜZ M., BEKTAŞ O., TARKIN ÇELİKKIRAN A., EKİZ KIRAN B., ÖZTAY E. S., KONDAKÇI E.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), ROMA, İtalya, 15 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
2012How Do Pre-Service Chemistry Teachers Connect Solubility of Gases in Liquids to Daily Life Events?
Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Tarkın A., Kutucu E. S., Uzuntiryaki Kondakci E.
European Conference on Research in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
2012Pre-Service Chemistry Teachers’ Instructional Designs of 5e Learning Cycle Model on Intermolecular Forces.
Kutucu E. S., Tüysüz M., Bektaş O., Ekiz Kıran B., Uzuntiryaki E., Tarkın A.
11th European Conference on Research in Chemical Education (ECRICE), Rome, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.512, (Özet Bildiri)
2012
2012Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Eğitimine Yönelik Sorunlara Bakışı ve Çözüm Önerileri
Tüysüz M., Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Aydın S., Demirdöğen B., et al.
10. Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongres, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.303, (Özet Bildiri)
2011
2011Pre-service Chemistry Teachers' Pedagogical Content Knowledge for Nature of Science on Matter
Kutucu E. S., Tarkın A., Bektaş O., Ekiz Kıran B., Tüysüz M., UZUNTIRYAKI-KONDAKCI E.
European Science Education Research Association, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
2011Views On Teachıng Of Partıculate Nature Of Matter At Macroscopıc, Symbolıc And Mıcroscopıc Levels
Tarkın A., Kutucu E. S., Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Bektas O., Uzuntiryaki E.
European Science Education Research Association Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service chemistry teachers' knowledge regarding laboratory equipment and their functions
BEKTAŞ O., Tüysüz M., Kirbulut Z. D., Cetin-Dindar A.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.510-514, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Adaptation of an epistemological belief instrument towards chemistry and chemistry lessons
Yildiran D., Demirci N., Tüysüz M., BEKTAŞ O., GEBAN Ö.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.3718-3722, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service chemistry teachers' understanding of ionization and dissolution
Ekiz Kıran B., BEKTAŞ O., Tüysüz M., Uzuntiryaki E., Kutucu E. S., Tarkın Çelikkıran A.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.447-451, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Pre-service chemistry teachers' understanding of phase changes and dissolution at macroscopic, symbolic, and microscopic levels
Tüysüz M., Ekiz B., BEKTAŞ O., Uzuntiryaki E., Tarkin A., Kutucu E. S.
3rd World Conference on Educational Sciences (WCES), İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Şubat 2011, cilt.15, ss.452-455, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Kimya Öğretmen Adaylarının Makroskopik, Sembolik Ve Mikroskobik Seviyeleri Kullanabilme Düzeyleri
Bektaş O., Tüysüz M., Ekiz Kıran B., Uzuntiryaki E.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Pre-service Chemistry Teachers’ Conceptions of the Nature of Science.
BEKTAŞ O., ÇETİN-DİNDAR A., KIRBULUT Z. D., Tüysüz M.
II. International Congress of Educational Research Conference, Antalya, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, ss.39, (Özet Bildiri)
2010
2010What is the motivation difference between university students and high school students?
Tüysüz M., Yildiran D., Demirci N.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1543-1548, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024PROJELERDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
TÜYSÜZ M., ÇAVUŞ H., TÜZÜN Ü. N.
FELSEFEDEN UYGULAMAYA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, BEKTAŞ OKTAY, EROĞLU SEYİDE, Editör, ASOS YAYINLARI, Elazığ, ss.451-480, 2024
2024
2024Kapsayıcı Eğitim Yaklaşımı
TÜZÜN Ü. N., TÜYSÜZ M.
Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-VI, EKİCİ GÜLAY, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.176-199, 2024
2023
2023MANCOVA
Tüysüz M., Çavuş H.
NİCEL ARAŞTIRMALARDA İSTATİSTİK (SPSS) UYGULAMALARI, Prof. Dr. Oktay Bektaş; Doç. Dr. Oktay Kızkapan, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.245-286, 2023
2022
2022DİSİPLİNLERARASI ETKİLEŞİMDE ÇOKLU ZEKA KURAMI
Sarıcı E., Tüysüz M.
DİSİPLİNLER ARASI FEN ÖĞRETİMİ, ESRA KIZILAY,MUSTAFA ÇEVİK, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.305-336, 2022
2022
2022DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM VE EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ENTEGRASYONU
Çavuş H., Tüysüz M.
EĞİTİMDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, EMRE ÜNAL, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.195-232, 2022
2021
2021ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN İNOVATİF BİR MULTİDİSİPLİNER UYGULAMA: VAN MİKROBİYALİTLERİ MİNİ HABİTAT ÇALIŞMASI
Temizhan S., Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
Özel Yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Araştırmalar, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.173-188, 2021
2021
2021Bölüm 10: ERKEN ÇOCUKLUKTA DÜŞÜNME BECERİLERİ, FEN VE TEKNOLOJİ
ÖZTAY E. S., TÜYSÜZ M.
ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN VE TEKNOLOJİ, ARTUN, Hüseyin; RAKAP PARLAK, Asiye, Editör, HEDEF CS YAYINCILIK VE MÜHENDİSLİK, Ankara, ss.167-184, 2021
2020
2020Fen Bilimleri Eğitiminde Sanal Laboratuvarlar
Şardağ M., Tüysüz M.
Fen Öğretiminde Teknoloji Eğilimleri, Doç. Dr. Hüseyin ARTUN- Doç. Dr. Sevgi AYDIN GÜNBATAR- Doç. Dr. Mustafa Serkan GÜNBATAR, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.330-350, 2020
2020
2020Fen Zenginleştirme Eğitiminde Rol Oynamanın Kullanılması
Tüysüz M.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.69-90, 2020
2020
2020Adli Antropoloji ve Adli Odontoloji: Argümantasyon Temelli Bir STEAM Etkinliği Geliştirme
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.101-108, 2020
2020
2020Prof. Dr. Fuat Sezgin Prototipleri Modelleme: STEAM Etkinliğinde Farklı Bir Argüman Modeli Kullanımı
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.59-68, 2020
2020
2020Özel Yetenekli Öğrencilerin Öğretim Ortamlarının Zenginleştirilmesinde Bir Öğretim Stratejisi: Argümantasyon
Tüysüz M.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.1-16, 2020
2020
2020Adli Bilimler Temelinde Multidisipliner Öğretmen Eğitimi: “Bir Parmak İzi Alma Etkinliği Ne Kadar Multidisiplinerleştirilebilir?”
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
ÖZELYETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.17-42, 2020
2020
2020Sürrealist Sanatla Bilim Eğitimi
Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERRİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.131-144, 2020
2020
2020Olay Yeri İnceleme ve Adli Analiz
Tüzün Ü. N., Tüysüz M.
ÖZEL YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİNE YÖNELİK ZENGİNLEŞTİRME ÇALIŞMALARI, ÖZKAN APAYDIN, Editör, Ekin Yayınevi, Ankara, ss.42-58, 2020
2018
2018Integrating Science To Art: Teaching Science Concepts To Gifted By Passing From Macro To Submicro Level In Their Mental Images
Coskun Armutçu Z. E., Kılıç M., Tüysüz M., Tüzün Ü. N.
CURRENT ACADEMIC STUDIES IN EDUCATION SCIENCES-2018, Harun ŞAHİN, Abidin TEMİZER, Fatma ERDOĞAN, Editör, Stamparıja Ivpe, Cetinje-Montenegro, ss.759-774, 2018
2017
2017ÇOKLU ZEKA KURAMI VE KİMYA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
Tüysüz M.
KİMYA ÖĞRETİMİ ÖĞRETMEN EĞİTİCİLERİ, ÖĞRETMENELER VE ÖĞRETMEN ADAYLARI İÇİN İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ, PROF. DR. ALİPAŞA AYAS- PROF.DR. MUSTAFA SÖZBİLİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.531-568, 2017
2015
2015Bölüm 25: Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı Olarak Kimyasal ve Fiziksel Değişimler Konusunun Öğretimi
Tüysüz M.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri, Ayas A,, Sözbilir M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.541-562, 2015
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (HAKKARİ)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (ŞIRNAK)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (SİİRT)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (BİTLİS)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (VAN)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (MUŞ)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (AĞRI)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2024 - 2024
2024 - 20242204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (BATMAN)))
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024Birlikte Öğretim Yoluyla Öğretmenlerin STEM Pedagojik Alan Bilgilerini Geliştirme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
Tarkın Çelikkıran A. (Yürütücü), Tüysüz M., Kondakçı E., Dinç D.
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (VAN))
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (HAKKARİ))
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (MUŞ))
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (BİTLİS))
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Batman)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (ŞIırnak)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Siirt)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 20232204-B Ortacıkul Öğrencileri Araştırma Projeleri yarışmasına Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Ağrı)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 20222204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Batman)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 20222204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Bitlis)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 20222204-B Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması'na Yönelik Proje Yazma Eğitimi (Van)
TÜBİTAK Projesi
Tüysüz M. (Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Uzaktan Eğitimi Etkileşimli Uygulamalarla Yapılandırıyor
TÜBİTAK Projesi
Kızkapan O.(Yürütücü), Tüysüz M.
2021 - 2021
2021 - 2021Disiplinler Arası Etkinliklerle Fen ve Matematik Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi
Kızılay E.(Yürütücü), Tüysüz M.
2019 - 2021
2019 - 2021Argümentasyon temelli Mühendislik Tasarım sürecinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının FeTeMM Eğitimine Yönelik Materyal/Etkinlik hazırlama Becerileri Gelişimine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Tüysüz M. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019
Özel yetenekli öğrenciler için adli kimya eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Tüysüz M. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Öğretmen Adayları Üzerinde Uygulamalı FeTeMM (STEM) Eğitimi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kocakaya S. (Yürütücü), Tüysüz M., Topal S.
2017 - 2018
2017 - 2018Kimya Öğretmenlerine Yönelik Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Öğretim Etkinlikleri Ve Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi
Ekiz Kıran B., Tüysüz M., Tarkın Çelikkıran A., Öztay E. S., Aydın S. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Eğitim Fakültelerinin Stem Eğitiminde Hazır Olma Durumlarının Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Geban Ö.(Yürütücü), Tüysüz M., Öztürk G., Kılınç S.
2016 - 2016
2016 - 2016FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN FİZİK KİMYA VE BİYOLOJİ DİSİPLİNLERİNİN ENTEGRASYONUNA İLİŞKİN BİLGİ VE TUTUMLARININ BELİRLENMESİ VE BUNUN ÖĞRENCİLERİN FENE OLAN TUTUM VE ANLAYIŞLARINA ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Geban Ö.(Yürütücü), Tüysüz M., Öztürk G.
2015 - 2015
2015 - 2015ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ VE ÖĞRENCİLERİN KİMYA VE BİYOLOJİ DİSİPLİNLERİNİN ENTEGRASYONUNA İLİŞKİN BİLGİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Geban Ö.(Yürütücü), Tüysüz M., Arslan H. Ö.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorFEAD
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2019
Ağustos 2019Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018VAN YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2018
Temmuz 2018Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 53
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Eylül-2018
Eylül 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- VAN YÜZÜNCÜ YIL EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ağustos-2018
Ağustos 2018