SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Öğretmenlerin Tasarım Temelli Bütünleşik STEM Etkinlikleri Sırasında Disiplinler Arası İşbirliğinin Söylem Analizi
EGITIM VE BILIM
, cilt.47, sa.212, ss.17-54, 2022 (SSCI)
Looking at the Mirror: A Self-Study of Science Teacher Educators' PCK for Teaching Teachers
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.2, ss.189-205, 2015 (SSCI)



Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Teaching nature of science through the use of media reports on COVID-19
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.58, sa.3, ss.98-115, 2021 (ESCI)


KİMYA ÖĞRETMENLERİNİN FETEMM’E YÖNELİK ZİHİNSEL MODELLERİNDEKİ DEĞİŞİMİN HİZMET-İÇİ ÖĞRETMEN EĞİTİMİ BOYUNCA İNCELENMESİ
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.22-42, 2019 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de Gerçekleştirilen STEM Araştırmalarının İçerik Analizi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.1, ss.1054-1083, 2019 (Hakemli Dergi)
Comparison of Learners' Problem Solving Approaches and Success in Stoichiometry
Science Education International
, cilt.30, sa.3, ss.169-180, 2019 (Hakemli Dergi)
ELMANIN KARARMASININ ENGELLENMESİ: BİR FeTeMM ETKİNLİĞİ
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.8, ss.99-110, 2018 (Hakemli Dergi)
Kimya Öğretmen Adaylarının FeTeMM Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.1624-1656, 2017 (Hakemli Dergi)
A Closer Examination of TPACK-Self-efficacy Construct: Modeling Elementary Pre-service Science Teachers’ TPACK-Self efficacy
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.16, sa.3, ss.917-934, 2017 (Scopus)
Learning to Teach: Graduate Assistants’ Expedition into Teaching Teachers
Yüksekögretim Dergisi (Journal of Higher Education)
, cilt.3, sa.3, ss.129-141, 2013 (Hakemli Dergi)
Secret in the Margins: Rutherford’s Gold Foil Experiment
The Science Teacher
, cilt.78, sa.7, ss.56-60, 2011 (Hakemli Dergi)
Teachers’ views related to the new science and technology curriculum: Ankara case.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.9, sa.1, ss.301-315, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Pre-Service Teachers’ Learning to Infuse Engineering Into STEM Lesson Plans
NARST 95th Annual International Conference, Vancouver, Kanada, 27 - 30 Mart 2022, ss.182, (Özet Bildiri)
The Examination of Experienced Chemistry Teachers’ Science Process Skills’ Development through Professional Development
INTE-2019, Prag, Çek Cumhuriyeti, 3 - 05 Temmuz 2019, ss.724-729, (Tam Metin Bildiri)
Evaluation of a professional development program: STEM education and applications for chemistry teachers
The 28th International Conference on Educational Sciences, Ankara, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1255-1262, (Tam Metin Bildiri)
Kimya Öğretmenlerinin Sorgulayıcı Araştırmaya Dayalı Etkinliklere Yönelik Görüşleri
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
Effectiveness of STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Content Knowledge
European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.35-36, (Özet Bildiri)
Examining Pre-service Chemistry Teachers’ Development of Lesson Planning through Topic-specific Chemistry Teaching Method Course
European Conference On educational Research, Bolzano, İtalya, 3 - 04 Eylül 2018, ss.25-26, (Özet Bildiri)
Pre-service Chemistry Teachers’ Science-Technology-Engineering-Mathematics (STEM) Conceptions and Views on Implementation of STEM
Educational Researches and Publications Associations(ERPA), İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
Preservice Chemistry Teachers'Views on STEM Activities
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3441-3442, (Özet Bildiri)
Providing Science, Technology, Engineering, And Mathematics (stem) Applications For Pre-service Chemistry Teachers: An Example Of A Stem Application Course
27th ICES, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.199, (Özet Bildiri)
Investigating the Effect of a STEM Course on Pre-service Chemistry Teachers’ Views on Engineering
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3295-3296, (Özet Bildiri)
How Should PCK for STEM be developed in Pre-service Teacher Education? Lessons Learned from an Elective STEM Course
27th International Conferences on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.3346-3347, (Özet Bildiri)
Pre-Service Chemistry Teachers’ Views About Topic- and Domain-Specific Teaching Method Course
26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1984-1985, (Özet Bildiri)
Exploring Preservice Teachers Use of Self-Regulatory Processs in their Instructions
EARLI SIG 11 Conference 2016:Diiversity and Inclusion as a Challenge for Teacher Education, Zürih, İsviçre, 20 - 22 Haziran 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
Examination of problem solving skills of learners from different level of education in chemistry
12th International Congress of Qualitative Inquiry (ICQI), Urbana, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Mayıs 2016, ss.1, (Özet Bildiri)
Examination of elemantary science teacher guidebooks by the use of PCK framework
Budapeşte, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
Modeling Relations of Attitudes towards Technology Use, Technology Competencies, Ownership, and Experiences to TPACK-Self Efficacy.
88th NARST Annual International Conference,, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.2, (Özet Bildiri)
Modeling Elementary Science Teachers' TPACK
88th NARST Annual International Conference,, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.1, (Özet Bildiri)
The relationship between preservice teacher self-regulation and PCK
NARST, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, ss.469, (Özet Bildiri)
Bir kimya profesörünün Bilimin doğası ile ilgili bilgisi ve deneylerini yüksek lisans kimya dersine yansıtması
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.30, (Özet Bildiri)
The examination of high school students' achievement in daily-life chemistry and attitudes toward daily-life chemistry.
European Conference on Educational Research (ECER), Porto, Portekiz, 1 - 05 Eylül 2014, ss.102, (Özet Bildiri)
The Examination of Hands-on Activities in High School Chemistry Textbooks by the Use of Features of Inquiry. International Congress of Educational Research.
VI. International Congress of Educational Research, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.36, (Özet Bildiri)
Nature and Development of Interplay among Pre-service teachers' PCK components in Mentoring-enriched PCK-based Practicum
National Association For Research in Science Teaching, Pittsburg, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.88, (Özet Bildiri)
Growing a garden with water: Enriching the teaching practice course with mentoring and explicit PCK use
European Conference on Educational Research, İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 2013, ss.12, (Özet Bildiri)
A Closer Look at the Influence of Context on Experienced Teachers’Pedagogical Content Knowledge
European Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 2013, ss.51, (Özet Bildiri)
Development of Pre-Service Chemistry Teachers’ Science Teaching Orientations in Practice Teaching Course
European Conference on Educational Research (ECER), İstanbul, Türkiye, 9 - 13 Eylül 2013, ss.78, (Özet Bildiri)
Looking at the mirror: a self-study of prospective science teacher educators’ pck for teaching teachers
86th NARST, Rio Grande, Porto Riko, 6 - 09 Nisan 2013, ss.45, (Özet Bildiri)
A closer look at topic-specific nature of pedagogical content knowledge in secondary chemistry
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.54, (Özet Bildiri)
Graduate assistants’ journey toward learning to teach
World Conference on New Trends in Science Education, Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.76, (Özet Bildiri)
Needs Assessment for Teaching Assistants: What Do They Need to Develop Teaching Skills.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Temmuz 2011, ss.47, (Özet Bildiri)
İyi Bir Kimya Eğitimcisi Ne Tür Bilgilere Sahip Olmalıdır?
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Öğretmen adaylarının mikro öğretim ile zenginleştirilmiş öğretmenlik uygulaması dersi hakkındaki görüşleri.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kimya öğretmen adaylarının özyeterlik inançları.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
Kimya öğretmen adaylarının öğretmen yeterlikleri hakkındaki görüşleri.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Examination on Pre-Service and In-Service Teachers’ Sense of Efficacy Beliefs.
ESERA, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.71-75, (Tam Metin Bildiri)
Effectiveness of a Course on Pre-Service Chemistry Teachers’ Pedagogical Content Knowledge and Subject Matter Knowledge.
ESERA, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, ss.59-69, (Tam Metin Bildiri)
What are the Pre-service Chemistry Teachers’ misconceptions on acid-base concepts?.
ECRICE, İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, ss.38, (Özet Bildiri)
Kitaplar
Öğretmenlik Mesleği ve Öğretmen Yetiştirmede Güncel Gelişmeler
EĞİTİME GİRİŞ, Doç. Dr. Mehmet ŞAHİN - Doç. Dr. Tufan AYTAÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.277-291, 2019
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) Yaklaşımı ve FeTeMM’e Uygun Etkinlik Hazırlama Rehberi
Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri, Artun H. & Aydın-Günbatar, S., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.2-23, 2019
Kimya Öğretiminde Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Uygulamaları
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları için İyi Uygulama Örnekleri, Ayas A., Sözbilir M., Editör, Pegem A, Ankara, ss.469-490, 2017
Olgu Bilim Araştırması
Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Metin M., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.287-311, 2016
Using Pedagogical Content Knowledge in Teacher Education
A Guidebook of Good Practice for the Pre-Service
Training of Chemistry Teachers, Iwona Maciejowska & Bill Byers, Editör, Drukarnia Scriptor, Krakow, ss.151-174, 2015