Eğitim Bilgileri
2009 - 2013
2009 - 2013Doktora
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi, Türkiye
2008 - 2009
2008 - 2009Yüksek Lisans-Tezsiz
Atatürk Üniversitesi, Yoncalık Eğitim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Fen Ve Edebiyat Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı , Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
İş Birlikli Öğrenme Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2008
2008Yüksek Lisans
Re'fet Mehmed Aziz'in Hayatı, Edebi Kişiliği ve Divanının Tenkitli metni
Sakarya Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2023
2023Yabancılara Türkçe Öğretimi
Mesleki Eğitim
Marmara Üniversitesi
2008
2008Pedagojik Formasyon Eğitimi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
Atatürk Üniversitesi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Türk Dili ve Edebiyatı
Eski Türk Edebiyatı
Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları
Dilbilim
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2018 - 2018
2018 - 2018Dr. Öğr. Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2009 - 2013
2009 - 2013Okutman
Artvin Çoruh Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili
Yönetimsel Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam Ediyorİntibak/Muafiyet Komisyonu Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim Dalı Akademik Kurul Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2020 - 2022
2020 - 2022Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Akademik Performans D. Kurulu Üyesi
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Merkez Müdür Yardımcısı
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorÖĞRETİM ÜYESİ YARDIMCI DOÇENT DOKTOR
ÜNİVERSİTE, ÖĞRETİM ÜYESİ YARDIMCI DOÇENT DOKTOR
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorOkutman
Üniversite, Okutman
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Akademik Yazma ve Yayın Etiği
UZMANLIK ALAN DERSİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM
PEDFOR108.14.1
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Türkçe Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme Uygulamaları
Türkçe Eğitimde Aktif Öğrenme Teknikleri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
İki Dilli Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Yeterlilikleri ve Bu Yeterliliklerinin Bazı Değişkenlerle İlişkisi
Kardaş M. N. (Danışman)
T.AYDOĞAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Türkçe eğitimi veren öğretmenlerin (sınıf ve Türkçe öğretmenleri) okuma ve yazma alışkanlıkları üzerine bir inceleme
Kardaş M. N. (Danışman)
M.SEVİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Mikro öğretim yönteminin iki dilli yedinci sınıf öğrencilerin yazma becerilerine etkisi
Kardaş M. N. (Danışman)
E.YAVUZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenlerinin aktif öğrenmeye ilişkin farkındalıkları ve derslerde aktif öğrenmeyi uygulama durumları
Kardaş M. N. (Danışman)
A.BÜYÜKİKİZ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Yabancılara Türkçe öğretimi alanında yayımlanan makalelerin eğilimleri ve akademik metin hazırlama ilkelerine uygunluğu üzerine bir inceleme
Kardaş M. N. (Danışman)
M.KARDOĞAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metin ve etkinliklerin tür ile kazanımlar açısından değerlendirilmesi
Kardaş M. N. (Danışman)
V.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki söz varlığı ögeleri üzerine bir inceleme
Kardaş M. N. (Danışman)
F.KARGIN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Aktif öğrenme yönteminin 5.sınıf öğrencilerinin sözlü iletişim becerilerine (Konuşma-dinleme) etkisi ve öğrencilerin aktif öğrenme uygulamalarına ilişkin görüşleri
Kardaş M. N. (Danışman)
İ.İL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Türkçe ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin medya okuryazarlığı eğitimi ile ilgili becerileri ve görüşleri
Kardaş M. N. (Danışman)
Ş.YILDIRIM(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Akademik Çelişki Tekniğinin 6. Sınıf Öğrencilerinin Konuşma Beceri ve Kaygılarına Etkisi
Kardaş M. N.
T.TÜZEMEN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Mustafa Kutlu Hikayelerinin Türkçe Değer İletimi Açısından Önemi
Kardaş M. N.
M.TUNAGÜR(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2018 - 2019
2018 - 2019Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi
Uygulama Araştırma Merkezi - Sertifika Programı
Kardaş M. N.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2017
2017ETKİLİ MEDYA EĞİTİMİ UYGULAMALARI İÇİN BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Görmez E., kardaş m. n.
TURKISH STUDIES , cilt.12, sa.14, ss.167-186, 2017 (SSCI)
2016
2016THE EFFECT OF JIGSAW I INSTRUCTION TECHNIQUE ONVERBAL AND WRITING SKILLS OF STUDENTS
Kardaş M. N.
European Journal of Education Studies , cilt.2, sa.5, ss.29-44, 2016 (AHCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Türkçe Dersini Okutan Öğretmenlerin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir İnceleme
Kardaş M. N., Sevin Öztürk M.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.276-291, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Türkiye’de İkidillilik Üzerine Yapılmış Akademik Çalışmaların Eğilimleri
Can F., KARDAŞ M. N.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.18, sa.38, ss.355-577, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Karma metinlerin ortaokul öğrencilerinin okuma tutumları ve okur öz algılarına etkisi
KAYA M., KARDAŞ M. N.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, sa.34, ss.525-542, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Alanında Yayımlanan Makalelerin Akademik Metin Yazma İlkelerine Uygunluğu
Kardaş M. N., Kardoğan M.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.41-62, 2023 (ESCI)
2023
2023A Review on the Tendencies of Articles Published in the Field of Teaching Turkish as a Foreign Language in Turkey
Kardaş M. N.
Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.1-12, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE ÖĞRENME YAŞANTILARI (AMAÇLARI VE SÜREÇTE YAŞADIKLARI SORUNLAR) ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Kardaş M. N., Tunagür M.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.120-136, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021The Effect of Student Centered Listening/Speaking Activities on Turkish Listening Speaking Skills of Bilingual Students
Kardaş M. N., Tunagür M., Kardaş N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, cilt.9, sa.1, ss.137-149, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020IKI DILLI ÖGRENCILERIN TÜRKÇE KONUSMA KAYGILARI ÜZERINDE ROL OYNAMA ETKINLIKLERININ ETKISI
Kaya M., Kardaş M. N.
ÇUKUROVA ARASTIRMALARI DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.126-140, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020YABANCI DIL OLARAK TÜRKÇE ÖGRETIM PROGRAMI ÜZERINE BIR INCELEME
Kaya M., Kardaş M. N.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-20, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkçe Öğretmenleri İle Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerle İlgili Görüşleri
Kaya M., Kardaş M. N.
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.21, ss.323-342, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkçe Öğretmenleri İle Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerle İlgili Görüşleri
Kaya M., Kardaş M. N.
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.11, sa.21, ss.323-342, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018BIYOGRAFIYI ÖYKÜLESTIRME YÖNTEMI VEÖGRETMEN ADAYLARININ BIYOGRAFIYIÖYKÜLESTIRME YÖNTEMI UYGULAMALARINA ILISKINGÖRÜSLERI
Öztürk M., Kardaş M. N.
Van YYÜ Sosyal Bilimler Dergisi , sa.42, ss.35-61, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİ YETERLİKLERİ VE BU YETERLİKLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
THE JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES INSTITUTE , cilt.41, sa.41, ss.165-182, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20182005-2017 YILLARI ARASINDA DİNLEME EĞİTİMİ ÜZERİNEYAPILMIŞ AKADEMİK ÇALIŞMALARIN EĞİLİMLERİ ÜZERİNEBİR ARAŞTIRMA
Kardaş M. N., Çetinkaya V., Kaya M.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi (KUSOB) , cilt.2, sa.1, ss.21-32, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20172000 YILI VE ÖNCESİNDE YAYIMLANAN MUSTAFA KUTLU’NUNHİKÂYELERİNDE DEĞER AKTARIMI
Tunagür M., Kardaş M. N.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.14, sa.40, ss.159-185, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017VIEWS OF TURKISH AND SOCIAL STUDIES TEACHERS ON MEDIA LITERACY EDUCATION/TÜRKÇE VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN MEDYA OKURYAZARLIĞI EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
JOURNAL OF SOCIAL AND HUMANITIES SCIENCES RESEARCH
, cilt.4, sa.3, ss.370-380, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20172000 YILI SONRASINDA YAYIMLANAN MUSTAFA KUTLU’NUN HİKÂYELERİNDE DEĞER AKTARIMI
Tunagür M., Kardaş M. N.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.12, sa.14, ss.431-464, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017A STUDY ON MEDIA LITERACY INSTRUCTION COMPATIBILITIES OF TURKISH LANGUAGE TEACHERS Türkçe Öğretmenlerinin Medya Okuryazarlığı Eğitimi Vermekteki Yeterlikleri Üzerine Bir Araştırma
Kardaş M. N.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.6, ss.36-56, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017ETKİLİ MEDYA EĞİTİMİ UYGULAMALARI İÇİN BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Kardaş M. N.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.12, sa.14, ss.167-186, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Views of Bilingual 7th Grade Students on Aquarium Instruction Technique Practices1
Kardaş M. N., Şahin A., Görmez E.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.5, sa.3, ss.477-501, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Views of Bilingual 7th Grade Students on Aquarium Instruction Technique Practices/İki dilli 7. Sınıf Öğrencilerinin Akvaryum Öğretim Tekniği Uygulamalarına İlişkin Görüşleriİki dilli 7. Sınıf Öğrencilerinin Akvaryum Öğretim Tekniği Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Kardaş M. N., şahin a., Görmez E.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.5, sa.3, ss.477-501, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effect of Aquarium Method on the Bilingual Learners' Turkish Speech Anxietya
Kardaş M. N., Görmez E.
Iğd Üniv Sos Bil Der / Igd Univ Jour Soc Sci , cilt.3, sa.12, ss.1-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Medya Okur Yazarlığı Alanında Yapılan Araştırmalar: Bir Kaynakça Denemesi Research On Media Literacy: A Bibliographical Essay
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi The Journal Of Social Sciences Institute
, cilt.34, sa.34, ss.91-130, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017A Bibliography of Research Scrutinizing Education of Values and Education of Values in Turkish Language Instruction
Kardaş M. N., Cemal S.
The Black Sea Journal of Social Sciences , cilt.9, sa.16, ss.383-412, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Akvaryum Tekniğinin İki Dilli 7. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N., Şahin A., Görmez E.
International Journal of Language Academy (IJLA) , cilt.5, sa.3, ss.366-390, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The Effect of Aquarium Method on the Bilingual Learners’xx Turkish Speech Anxiety
KARDAŞ M. N., GÖRMEZ E.
Iğd Üniv Sos Bil Der / Igd Univ Jour Soc Sci , cilt.12, sa.2, ss.1-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Akvaryum Tekniğinin İki Dilli 7. Sınıf Öğrencilerinin TürkçeKonuşma Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N., Şahin A., Görmez E.
International Journal of Language Academy (IJLA) , cilt.5, sa.3, ss.366-390, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017THE IMPACT OF AQUARIUM TECHNIQUEON TURKISH VERBAL SKILLS OFBILINGUAL 7TH GRADE STUDENTS
ŞAHİN A., KARDAŞ M. N., GÖRMEZ E.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.3, ss.366-390, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi
Tüzemen T., Kardaş M. N.
YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.14, ss.581-610, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Effect of Drama Instruction Method on Students’ Turkish Verbal Skills and Speech Anxiety
KARDAŞ M. N., KOÇ R.
International Journal of Progressive Education (IJPE) , cilt.13, sa.1, ss.64-78, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016AKADEMİK ÇELİŞKİ TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİNE YÖNELİKTUTUMARINA ETKİSİ VE BAZI DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ/EFFECT OF ACADEMIC CONTROVERSY TECNIQUE ON THE ATTITUDES OF STUDENTS TOWARDS TURKISH LANGUAGE COURSE AND ITS CORRELATION WITH CERTAIN VARIABLES
Kardaş M. N., Tüzemen T.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.8, sa.32, ss.127-156, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN 2006 TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMI ÇERÇEVESİNDE HAZIRLANAN DERS KİTAPLARIYLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ, PROGRAMA YÖNELİK ELEŞTİRİLERİ VE YENİ PROGRAMDAN BEKLENTİLERİ1 VIEWS AND CRITICISM OF TURKISH LANGUAGE TEACHERS ON TEXTBOOKS WHICH PREPARED 2006 TURKISH COURSE CURRICULUM AND THEİR EXPECTATIONS FROM THE NEW PROGRAM
Kardaş M. N.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.8, sa.50, ss.233-246, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMİNİN KULLANILDIĞI ÇALIŞMALARIN ÖĞRENCİ BAŞARISI, TUTUMU VE GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI/THE RELATİONSHİP BETWEEN ACTİVE LEARNİNG METHOD AND THEVİEWS OF STUDENTS ON ACHİEVEMENT; ATTİTUDEAND APPLİCATİONS: ASTUDY OF META-ANALYSİS
Kardaş M. N., UCA N.
NTERNATİONAL JOURNAL OF TURKISH EDUCATION SCIENCES , cilt.4, sa.7, ss.118-130, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016KÖŞELENME TEKNİĞİNİN 7.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİLERİNE VE TÜRKÇE KONUŞMA KAYGILARINA ETKİSİ/THE EFFECET OF DIAGONALIZATION TECHNIQUE ON TURKISH VERBAL SKILLS AND TURKISH SPEECH ANXIETY OF 7th GRADE STUDENTS
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.31, ss.91-106, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016MİKRO ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİ VE KAYGILARINA ETKİSİ/THE EFFECT OF MICROEDUCATION METHOD ON STUDENTS’ TURKISH VERBAL SKILLS AND ANXIETIES
Kardaş M. N., Şahin E.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.30, ss.263-275, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016YARATICI DRAMANIN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA KAGILARININ GİDERİLMESİNE ETKİSİ THE EFFECT OF CREATIVE DRAMA ON REMOVAL OF SPEECH ANXIETIES OF STUDENTS
Kardaş M. N.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research , cilt.9, sa.45, ss.598-604, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016MİKRO ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGILARINA VE YAZILI ANLATIM BECERİLERİNE ETKİSİ/THE IMPACT OF MICRO INSTRUCTION METHOD ON WRITING ANXIETY AND WRITTEN EXPRESSION SKILLS OF STUDENTS
Kardaş M. N.
Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.11, sa.9, ss.475-496, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Mikro Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Yaratıcı Yazarlık Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N., Tutak M.
ADED- Anadili Eğitimi Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.229-249, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015İKİ DİLLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE YAZILI ANLATIM BECERİLERİ VE YAZMA KAYGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Kardaş M. N.
International Journal of Social Science , cilt.11, sa.37, ss.239-252, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015TURKISH SPEAKING ANXIETY OF THE MULTILINGUAL TURKISH TEACHER CANDIDATES WHOSE SECOND LANGUAGE IS TURKISH AND THE RELATIONS OF THE SOME VARIABLES WITH SPEAKING ANXIETY/İKİNCİ DİLİ TÜRKÇE OLAN ÇOK DİLLİ TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRKÇE KONUŞMA KAYGILARI VE BU KAYGILARININ BAZI DEĞİŞKENLERLE İLİŞKİSİ
Kardaş M. N.
Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.7, ss.541-556, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
20156-8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİNLEME/İZLEME BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİNLİK ÖNERİLERİ
Kardaş M. N., Harre T.
The Journal of Academic Social Science , cilt.3, sa.13, ss.264-291, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME TEKNİKLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BAŞARI, TUTUM VE UYGULAMALARA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİYLE İLİŞKİSİ
Kardaş M. N., Cemal S.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.12, sa.30, ss.231-250, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The effect of academic controversy technique on Turkish teachers candidates' sucess to effective speaking skills and its relation with some variables (gender, multilingualism)
Kardaş M. N.
Educational research and Review , cilt.10, sa.7, ss.870-878, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015THE SIGNIFICANCE OF ORKHON INSCRIPTIONS IN TURKISH LANGUAGE TEACHING IN TERMS OF VALUE TRANSFER I: TUNYUQUQ MONUMENT/ORHUN ABİDELERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DEĞER AKTARIMI AÇISINDAN ÖNEMİ I: TONYUKUK ABİDESİ
Kardaş M. N., İl İ.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.3, sa.1, ss.273-287, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015THE IMPORTANCE OF ORKHON MONOLITH IN TERMS OF VALUE TRANSFER IN TURKISH LANGUAGE TEACHİNG III : BILGE KAGAN MONOLITH
Kardaş M. N.
Türk & İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi /The Journal of Turk & Islam World Social Studies , cilt.2, sa.2, ss.55-70, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015The Importance of Orkhon Inscriptions in Terms of Value Transfer in Turkish Language Teaching II: Kül Tigin Monolith/Orhun Abidelerinin Türkçe Öğretiminde Değer Aktarımı Açısından Önemi II: Kül Tigin Abidesi
Kardaş M. N.
KARADENİZ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ , cilt.7, ss.141-156, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014TÜRKÇE ÖRETMEN ADAYLARININ YAPILANDIRMACI ÖRETM YAKLAIMIYLA LGL FARKINDALIK VE YETERLKLER AWARENESS AND COMPETENCES OF THE TURKISH TEACHER CANDIDATES ABOUT CONSTRUCTIVE TEACHING APPROACH
Kardaş M. N.
Uluslararası Sosyal Aratırmalar Dergisi , cilt.7, sa.34, ss.779-791, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014İŞ BİRLİKLİ VE GELENEKSEL GRUP ÇALIŞMASININ DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNDE AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
Kardaş M. N.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.9, sa.8, ss.603-622, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING METHOD ON ATTITUDES OF TEACHER CANDIDATES TOWARDS WRITTEN EXPRESSION LESSON/ İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAZILI ANLATIM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Kardaş M. N.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.152-163, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013THE EFFECT OF LEARNING TOGETHER TECNIQUE ON THE ACHIEVEMENT OF WRITTEN EXPRESSION PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF PROSPECTIVE PRIMARY EDUCATION TEACHERS/BİRLİKTE ÖĞRENME TEKNİĞİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM ALAN BİLGİSİ BAŞARILARINA ETKİSİ
Kardaş M. N.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.10, sa.23, ss.81-96, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013PROSPECTIVE TEACHERS’ OPINIONS ON COOPERATIVE LEARNING PRACTICES/ ÖĞRETMEN ADAYLARININ İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Kardaş M. N.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.8, ss.761-777, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ON WRITTEN EXPRESSION SKILLS OF PROSPECTIVE CLASSROOM TEACHERS/İŞ BİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YAZILI ANLATIM BECERİLERİNE ETKİSİ
Kardaş M. N.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.9, ss.1781-1799, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
2011NOKTALAMA İŞARETLERİNİN ÖĞRETİMİNDE GRUP ARAŞTIRMASI TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ
Kardaş M. N., ŞAHİN E. Y., MADEN S., ŞAHİN A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.8, sa.15, ss.257-268, 2011 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022THE ANALYSIS OF COMPLIANCE OF THE ARTICLES PUBLISHED ON TEACHING TURKISH TO FOREIGNERS WITH ACADEMIC TEXT WRITING PRINCIPLES
Kardaş M. N., Kardoğan M.
11th International Conference on Social Sciences August 19-20, 2022/Ataturk University, Erzurum, Turkey, Erzurum, Türkiye, 18 - 19 Ağustos 2022, cilt.1, sa.1, ss.248-250, (Özet Bildiri)
2022
2022AN ANALYSIS ON THE TENDENCIES OF ARTICLES PUBLISHED IN THE FIELD OF TEACHING TURKISH TO FOREIGNERS
Kardaş M. N., Kardoğan M.
11th International Conference on Social Sciences, Erzurum, Türkiye, 18 - 19 Ağustos 2022, cilt.1, sa.1, ss.255-257, (Özet Bildiri)
2022
2022TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN SEZDİRME YÖNTEMİYLE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Kardaş M. N., Can F.
I. INTERNATIONAL COGRESS OF SOCIAL SCIENCES (ICSS-2022), Bitlis, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2022, cilt.1, sa.1, ss.61-64, (Tam Metin Bildiri)
2022
2022ORTAOKUL 7. SINIF TÜRKÇE DERS KİTABINDA YER ALAN METİNLERDEKİ DİL BİLGİSİ YANLIŞLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Kardaş M. N., Can F.
I. INTERNATIONAL COGRESS OF SOCIAL SCIENCES (ICSS-2022), Bitlis, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2022, cilt.1, sa.1, ss.166-169, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021The Effect Of Micro Teaching Method On The Creative Writing Skills Of Seventhing Blinging Students
Kardaş M. N., Yavuz E.
2. INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2021, cilt.1, sa.1, ss.522-523, (Özet Bildiri)
2021
2021The Effect Of Micro Teaching Method On The Writing Skills Of Seventhing Blinging Students
Kardaş M. N., Yavuz E.
INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATION CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 15 - 17 Eylül 2021, cilt.1, sa.1, ss.523-524, (Özet Bildiri)
2019
2019YAZMA EĞİTİMİ ALANINDA YAYIMLANAN MAKALELERİN ÖZET BÖLÜMLERİNİN AKADEMİK METİN YAZIM İLKELERİNE UYGUNLUĞU
Kardaş M. N., Büyükikiz A.
3. ULUSLARARASI SOSYAL ve BEŞERİ BİLİMLER KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, cilt.1, sa.100, ss.698-707, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019ARAP ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KONUŞMA KAYGILARI ÜZERİNDE ROL OYNAMA TEKNİKLERİNİN ETKİSİ
Kardaş M. N.
5TH INTERNATIONAL CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES - HUMANITIES AND EDUCATION, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, sa.21, ss.704-709, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ALANINDA YAYIMLANAN MAKALELERİN ÖZET BÖLÜMLERİNİN AKADEMİK METİN YAZIM İLKELERİNE UYGUNLUĞU
Kardaş M. N., Kardoğan M.
ISPEC INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES-III, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, cilt.1, sa.102, ss.725-738, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019ROL OYNAMA TEKNİKLERİNİN ARAP ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ
Kardaş M. N.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, cilt.1, sa.20, ss.698-703, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Dinleme Alanında Yayımlanan Makalelerin özet bölümlerinin Akademik Metin yazma İlkelerine Uygunluğu
Kardaş M. N., Alp M.
ISPEC 3. Ulsulararası Sosyal ve beşeri Bilimler Kongresi, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, cilt.1, sa.1, ss.1137-1147, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Konuşma Eğitimi Alanında Yayımlanan Makalelerin Özet Bölümlerinin Akademik Metin Yazım İlkelerine Uygunluğu
Kardaş M. N., Uysal S.
ISPEC 3. Ulsulararası Sosyal ve beşeri Bilimler Kongresi, Van, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, cilt.1, sa.1, ss.681-697, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Kurmaca Metinlerin "Çocuğa Görelik" İlkesine Uygunluğu Açısından Değerlendirilmesi
Kardaş H., Coşkun H., Kardaş M. N.
ULUSLARARASI SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER KONGRESİ, Van, Türkiye, 20 Aralık 2019, ss.708-725, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019DRAMANIN İKİ DİLLİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE ETKİSİ
Kardaş M. N.
4. ULUSLARARASI GAP SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Van, Türkiye, 29 Kasım - 01 Aralık 2019, cilt.1, sa.15, ss.602-608, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019DRAMA’NIN İKİ DİLLİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE KONUŞMA KAYGILARINI İYİLEŞTİRMEYE ETKİSİ
Kardaş M. N.
4. Uluslararası GAP Sosyal Bilimler Kongresi, Şanlıurfa, Türkiye, 29 Kasım - 01 Aralık 2019, cilt.1, sa.16, ss.609-615, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019THE EFFECT OF STUDENT CENTERED SPEAKING TECHNIQUES ON THE SPEAKING SKILLS OF BILINGUAL STUDENTS
Kardaş M. N.
6. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, cilt.1, sa.51, ss.479-483, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019THE EFFECT OF STUDENT CENTERED LISTENING / MONITORING ACTIVITIES ON THE TURKISH LISTENING / MONITORING SKILLS
Kardaş M. N.
6. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, cilt.1, sa.60, ss.474-479, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Türkçe Okuma Becerisi Çalışmalarının Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma
KARDAŞ M. N., KOÇ R., UZUNYOL M.
TES KONGRE, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.1, ss.185-196, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Türkçe Konuşma Becerisi Üzerine Yapılan Çalışmalara İlişkin Bir içerik Analizi
KARDAŞ M. N., KOÇ R., SEVİN M.
TES KONGRE, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİNLEME BECERİSİ FARKINDALIKLARI ÜZERİNE DENEYSEL BİR ARAŞTIRMA
Kardaş M. N., Esendemir N., İl İ.
1. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR ONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, cilt.3, ss.1133-1140, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018TÜRKÇE YAZMA EĞİTİMİ ÜZERİNE YAPILAN ARAŞTIRMALARIN EĞİLİMLERİNE İLİŞKİN BİR İÇERİK ANALİZİ
Kardaş M. N., Esendemir N., YAVUZ E.
1. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR ONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, cilt.3, ss.1147-1158, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018AKTİF ÖĞRENME TEKNİKLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DİNLEME BECERİSİ BAŞARILARINA ETKİSİ
Kardaş M. N., Esendemir N., İl İ.
1. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR ONGRESİ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, cilt.3, ss.1140-1147, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018AZİZ NESİN'İN "ŞİMDİKİ ÇOCUKLAR HARİKA" ROMANINDA MİZAH UNSURLARI
Koç R., Kardaş M. N.
2. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, cilt.2, ss.765-776, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018AKTİF ÖĞRENME TEKNİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİLERİNE ETKİSİ
Kardaş M. N., Koç R.
2.Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.335-348, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018TÜRKÇE KONUŞMA BECERİSİ ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARA İLİŞKİN BİR İÇERİK ANALİZİ
Kardaş M. N., Koç R., uzunyol M.
2.Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.173-183, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018TÜRKÇE OKUMA BECERİSİ ÇALIŞMALARININ EĞİLİMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Kardaş M. N., Koç R., Sevin M.
2.Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 08 Aralık 2018, ss.185-195, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018ÇOCUKLARA YAZMA BECERİSİ KAZANDIRMANIN ÖNEMİ BAĞLAMINDA “YAZARLIĞA İLK ADIM” ÇALIŞMASI
Koç R., Kardaş M. N.
V. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Ekim 2018, ss.39-43, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018A Research on the Tendency of Listening Skills in Turkish Work That Done Between the 2005-2017 Years in Turkey
Kardaş M. N., Çetinkaya V., Kaya M.
ECLSS 2018, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.115-117, (Özet Bildiri)
2018
2018The Evaluations of Teacher and Teacher Candidates on Textbooks That Given in the Course Books
Kardaş M. N., Kaya M.
ECLSS 2018 3rd Eurasian Conference on Language and Social Sciences, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Temmuz 2018, cilt.1, sa.1, ss.113-115, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretim Programlarının (1962-2015) Anlatma (Yazma) Öğrenme Alanı Bakımından Değerlendirilmesi
Kardaş M. N., İl İ.
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
2017Keloğlan Çizgi Filmlerinin Değer İletimi Bakımından Önemi
Kardaş M. N., İl İ.
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
20172000-2016 Yılları Arası Türkiyede Medya Okuryazarlığı Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların Öğrenci Başarısı, Tutumu Ve Görüşleri Açısından İncelenmesi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1822-1823, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkiye’de Medya Okuryazarlığı Üzerine Yapılan Çalışmalara İlişkin Bir Kaynakça Denemesi
Kardaş M. N., Yıldırım Ş.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1825-1826, (Özet Bildiri)
2017
2017Öğrenme Galerisi Tekniğinin İki Dilli Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Başarısına Etkisi
Kardaş M. N., Ulusal Y.
4.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1835-1836, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretim Programlarının (1968-2015) Anlama (Dinleme-Okuma) Öğrenme Alanı Bakımından Değerlendirilmesi
Kardaş M. N., İl İ.
ULEAD 2017 - VII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, Çanakkale, Türkiye, 27 Nisan - 29 Eylül 2017, cilt.1, sa.1, ss.352, (Özet Bildiri)
2017
2017Türkçe Öğretim Programlarının (1968-2015) Dil Bilgisi Öğrenme Alanı Bakımından Değerlendirilmesi
Kardaş M. N., İL İ.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.351, (Özet Bildiri)
2016
2016Mikro Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Konuşma Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N.
III. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.13-15, (Özet Bildiri)
2016
2016KÖŞELENME TEKNİĞİNİN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇEYİ ETKİLİ KONUŞMA BECERİSİ VE KONUŞMA KAYGISINA ETKİSİ
Kardaş M. N.
III. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, sa.1, ss.15-17, (Özet Bildiri)
2016
2016Drama'nın İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Konuşma Beceri ve Kaygılarına Etkisi
Kardaş M. N.
VIII. Uluslararası Eğitm Araştırmaları Kongresi EAB 2016, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.374, (Özet Bildiri)
2016
2016MİKRO ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN İKİ DİLLİ ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGILARI VE BULUŞ, PLANLAMA, ANLATIM BECERİLERİNE ETKİSİ
Kardaş M. N.
vııı: Uluslararası Eğiti Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.373, (Özet Bildiri)
2016
2016TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN MEVCUT PROGRAMLA İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE HAZIRLANACAK YENİ PROGRAMA İLİŞKİN BEKLENTİLERİ
Kardaş M. N.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi -EAB 2016, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, cilt.1, sa.1, ss.374-375, (Özet Bildiri)
2015
2015PROPOSALS OF ACTIVITIES FOR IMPROVING TURKISH SPEAKING SKILLS OF 6th-8th GRADE STUDENTS 6-8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE KONUŞMA BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEYE YÖNELİK ETKİNLİK ÖNERİLERİ
Kardaş M. N.
1. Uluslararası Dilk Eğitimi ve Öğretimi Semppozyumu, Muğla, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, cilt.3, sa.2, ss.183-202, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015THE RELATIONSHIP OF ACTIVE LEARNING TECHNIQUES WITH STUDENTS’ OPINIONS ABOUT ACHIEVEMENT, ATTITUDE AND APPLICATIONS IN TURKISH TECHING: A STUDY OF META-ANALYSIS AKTİF ÖĞRENME TEKNİKLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BAŞARI, TUTUM VE UYGULAMALARA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİYLE İLİŞKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Kardaş M. N.
I.Uluslararası Dil Eğitimi ve Öğretimi Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2015, cilt.udes 2015, ss.1682-1692, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Bilgisayar Destekli Türkçe Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri
Kardaş M. N., Durukan E., Maden S., Maden A.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, cilt.I, sa.65, ss.539-550, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmenlerinin Yeterliliği İle İlgili Görüşleri
Kardaş M. N., Maden S.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, cilt.I, sa.50, ss.717-742, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Artvin'in Lisans Yerleştirme Sınavlarındaki Başarısızlığı Üzerine Bir Araştırma
Kardaş M. N., Maden S., Durukan E.
Eğitim Odağında Artvin Sempozyumu, Artvin, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2012, cilt.II, sa.70, ss.503-524, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011The Use of the Group Study Based on Traditional Set With Cooperative Learning in Teaching Punctuation Markers
Kardaş M. N., Yağmur Şahin E., Maden S.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, cilt.I, sa.400, ss.702-704, (Özet Bildiri)
2011
2011Üniversite Öğrencilerinin "Türk Dili" Derslerindeki Motivasyon Durumları
Kardaş M. N., Maden S., Şahin A.
20. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, cilt.I, ss.605-606, (Özet Bildiri)
2011
2011Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Anlatım Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Kardaş M. N., Şahin A., Maden S.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, cilt.I, ss.603-604, (Özet Bildiri)
2010
2010NOKTALAMA İŞARETLERİNİN ÖĞRETİMİNDE İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME TEKNİKLERİNDEN JIGSAW I’İN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ
Kardaş M. N., Şahin A., Karakoyun M., Maden S.
I. İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi, Muş, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2010, cilt.I, sa.21, ss.215-229, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YÖNTEMİ VE TÜRKİYE’DE BU YÖNTEMLE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ ÜZERİNE YAPILAN TEZLER
Kardaş M. N., Şahin A.
I. İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi (TUBİTAK), Muş, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2010, cilt.I, sa.21, ss.230-245, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
2023Açık Öğretim Ortaokulu Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerdeki İmlâ ve Noktalama Hataları
Kardaş M. N., Can F., Can E.
Dil Eğitimi Araştırmaları 1, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editör, Paradigma, Çanakkale, ss.55-101, 2023
2023
2023İki Dillilik Konusunda Hazırlanmış Yüksek Lisans Tezlerinin Başlık ve Özet Bölümlerinin Akademik Metin Hazırlama İlkelerine Uygunluğu
Kardaş M. N., Can F., Can E.
Dil Eğitimi Araştırmaları 1, Esin Yağmur Şahin, Editör, Paradigma, Çanakkale, ss.125-155, 2023
2023
2023Mikro Öğretim Yönteminin İki Dilli Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcı Yazma Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N., Yavuz E.
Türkçe Eğitimi ile ilgili Güncel Araştırmalar, Prof. Dr. Sedat MADEN, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.37-67, 2023
2023
2023Türkçe Ders Kitaplarındaki Etkinliklerin Beceri Alanları ve Türkçe Öğretim Programında Belirtilen Kazanımlarla Uyumu Üzerine Bir İnceleme
Kardaş M. N., Çetinkaya V.
TÜRKÇE EĞİTİMİ İle İlgili GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, Prof. Dr. Sedat MADEN, Editör, Hiperyayın, İstanbul, ss.282-306, 2023
2023
2023Türkçe Dersi Öğretim Programında Ölçme ve Değerlendirme
Kardaş M. N., Kardaş N.
Türkçe Eğitiminde Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi, Tuncay Türkben,Erkan Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-54, 2023
2022
2022Dil Bilgisi Öğretimi
Kardaş M. N. (Editör), Kardaş N. (Editör)
Pegem Akademi, Ankara, 2022
2022
2022Türkçenin Ses Yönünden Temel Özellikleri ve Öğretimi
Kardaş M. N., Kardaş N.
Dil Bilgisi Öğretimi, Mehmet Nuri Kardaş,Naif Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.73-96, 2022
2022
2022Dil Bilgisiyle İlgili Temel Bilgiler ve Kavramlar
Kardaş M. N., Kardaş H.
Dil Bilgisi Öğretimi, Mehmet Nuri Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-25, 2022
2022
2022Sezdirme Yöntemi ve Dil Bilgisi Öğretiminde Bu Yöntemin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Kardaş M. N., Can F.
Dil Bilgisi Öğretimi, Mehmet Nuri Kardaş,Naif Kardaş, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.207-221, 2022
2022
2022Türkçe Öğretiminde Kullanılabilecek Çağdaş Yöntem ve Teknikler
Kardaş M. N., Esendemir N.
Türkçe Öğretimi, Naif Kardaş,Mehmet Nuri Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.297-324, 2022
2022
2022Dinleme Becerisinin Geliştirilmesi
Kardaş M. N., Kardaş N.
Türkçe Öğretimi, Naif Kardaş,Mehmet Nuri Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.61-91, 2022
2021
2021Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarındaki Sözvarlığı Üzerine Bir İnceleme
Kardaş M. N., Balaban F.
Yılmaz Önay Armağanı, Murat Öztürk,İrfan Polat, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.251-284, 2021
2021
2021Klasik Eserler ve Çocuk Klasikleri Üzerine Bir İnceleme
Kardaş M. N., Esendemir N.
Çocuk Edebiyatı, Muhammed Tunagür,Mehmet Nuri KArdaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.181-201, 2021
2021
2021Çocuğun Beden, Zihin, Dil Gelişimi ve Çocuk Edebiyatının Dil Gelişimindeki Önemi
Kardaş M. N., Kardaş S.
Çocuk Edebiyatı, Muhammed Tunagür,Mehmet Nuri Kardaş, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-76, 2021
2021
2021Türkçe Ders Kitaplarında Yer Verilen Metin Türleri
Kardaş M. N., Çetinkaya V.
Türkçe Eğitiminde Yeni Yönelimler, İlhan Erdem,Sedat Erol, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.245-267, 2021
2021
2021YAZMANIN FİZİKSEL VE ZİHİNSEL SÜREÇLERİ
Kardaş M. N., Tunagür M.
YAZMA EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.59-82, 2021
2021
2021TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA YAZMA EĞİTİMİ
Kardaş M. N., Esendemir N., Kardaş N.
YAZMA EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.26-58, 2021
2021
2021Yazma Eğitimiyle İlgili Temel Bilgiler
Kardaş M. N., Esendemir N., Kardaş S.
YAZMA EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.1-25, 2021
2020
2020NABİ
Kardaş M. N., Sevin M.
FARKLI PERSPEKTİFLERDE ÇOCUK EĞİTİMİ Doğu ve Batı Düşünürlerinin Eğitime Yaklaşım Biçimleri, Zihni Merey, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.141-164, 2020
2020
2020DİNLEME/İZLEME ETKİNLİKLERİ TASARLAMA
Kardaş M. N.
DİNLEME EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.330-378, 2020
2020
2020DİNLERKEN NOT TUTMANIN ÖNEMİ VE NOT TUTMA TEKNİKLERİ
Kardaş M. N.
DİNLEME EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-305, 2020
2020
2020Dinleme/İzleme Eğitiminde Beyin-Bellek ve Özelikleri
Kardaş M. N., Tunagür M.
DİNLEME EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.71-90, 2020
2020
2020Konuşma Eğitimiyle İlgili Temel Bilgiler
Kardaş M. N., Kardaş N.
KONUŞMA EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem akademi, Ankara, ss.1-25, 2020
2020
2020Konuşma Etkinlikleri Tasarlama
Kardaş M. N., Tunagür M.
KONUŞMA EĞİTİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.295-318, 2020
2020
2020Okuma Eğitimiyle İlgili Temel Bilgiler
Kardaş M. N., Tunagür M.
OKUMA EĞİTİMİ, MUSTAFA KAYA,MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-25, 2020
2020
2020OKUMA EĞİTİMİNDE BELLEK VE ÖZELLİKLERİ
Kardaş M. N., Esendemir N.
OKUMA EĞİTİMİ, MUSTAFA KAYA,MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.51-65, 2020
2020
2020OKUMA VE OKUDUĞUNU ANLAMANIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Kardaş M. N.
OKUMA EĞİTİMİ, MUSTAFA KAYA,MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.101-126, 2020
2020
2020Akademik Metin Yazmanın Basamakları-VI Bulgular Bölümü Hazırlama
Kardaş M. N., Koç R., Kaya M.
Türk Dili-II Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş M.N., Koç R., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.189-220, 2020
2020
2020Akademik Metin Yazmanın Basamakları- VI Bulgular Bölümü Hazırlama
KARDAŞ M. N., KOÇ R., KAYA M.
Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Mehmet Nuri KARDAŞ, Raşit KOÇ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.189-220, 2020
2019
2019TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Kardaş M. N., Akçay A.
Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, 2019
2019
2019TÜRKÇE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Bulut K., Kardaş M. N.
Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, 2019
2019
2019Türk Dili 2: Akademik Yazma Eğitimi
Kardaş M. N., Koç R.
Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, 2019
2019
20192018 Türkçe Dersi Öğretim Programı
Kardaş M. N., Kaya M.
Türkçe Dersi Öğretim Programları, Akçay, A.; Kardaş, M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.119-146, 2019
2019
2019Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Tarihçesi
Kardaş M. N., Kaya M.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.1-25, 2019
2019
2019Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminin Tarihçesi
Kardaş M. N., Kaya M.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.1-25, 2019
2019
2019Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı -1- 2016, 2017 Türkçe Öğretim Programları (MEB)
Kaya M., Kardaş M. N.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.79-101, 2019
2019
2019Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Programı -2- Türkiye Maarif Vakfı’nın Hazırladığı Program (TMV, 2019)
Kaya M., Kardaş M. N.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, Kardaş M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.103-132, 2019
2019
2019Geçmişten Günümüze Türkçe Dersi Öğretim Programları -4-
Kaya M., Kardaş M. N.
Türkçe Dersi Öğretim Programları, Akçay, A.; Kardaş, M.N., Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.91-118, 2019
2019
2019TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN BAŞLICA SORUNLAR
Kardaş M. N., Koç R.
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.343-363, 2019
2019
2019Türkçe Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri
Kaya M., Kardaş M. N.
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Bulut K., Kardaş M.N., , Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.87-112, 2019
2019
2019İngiliz Edebiyatı
Kaya M., Kardaş M. N.
Dünya Edebiyatı Araştırmaları, Sevim, O.; Söylemez, Y., Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.79-104, 2019
2019
20197. Bölüm: Akademik Metin Yazmanın Basamakları- II: Başlık, Özet ve Anahtar Sözcük Yazma
Kardaş M. N.
Türk Dili 2: Akademik Yazma Eğitimi, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.103-132, 2019
2019
2019Akademik Metin Yazmanın Basamakları-VI Bulgular Bölümü Hazırlama
Kardaş M. N., Koç R., Kaya M.
Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş M.N., Koç R., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.189-220, 2019
2019
2019Akademik Metin Yazmanın Basamakları-VI: Bulgular Bölümü Hazırlama
KARDAŞ M. N., KOÇ R., KAYA M.
Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri, Koç, Raşit, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.189-220, 2019
2019
2019TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN BAŞLICA SORUNLAR
KARDAŞ M. N., KOÇ R.
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, MEHMET NURİ KARDAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.343-363, 2019
2019
2019Akademik Metin Yazmanın Basamakları–VI: Bulgular Bölümü Hazırlama
KARDAŞ M. N., KOÇ R., KAYA M.
Türk Dili 2 Akademik Yazma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri ve Koç, Raşit, Editör, pegem akademi, Ankara, ss.189-220, 2019
2019
2019Türkçe Eğitiminde Öğretim Ortamları
UĞURELLİ Y. Ö., AÇIK F., ÖZDEMİR O., KARDAŞ M. N., ÇİFTÇİ Ö., COŞKUN H., et al.
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Bulut, Kenan, Kardaş, Mehmet Nuri, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.305-340, 2019
2018
2018DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Kardaş M. N., Koç R. (Editör)
Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, 2018
2018
2018KONUŞMA EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Kardaş M. N., Tunagür M.
DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.137-149, 2018
2018
2018DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİNDE TEMEL DİSİPLİNLER
Kardaş M. N., Çınarcı M. N.
Dl ve Edebiyat Eğitiminin Temel Kavramları, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.1-22, 2018
2018
2018Ses ve Yapı Bilgisi Eğitiminin Temel Kavramları
Kardaş M. N., Tunagür M.
Dil Ve Edebiyat Eğitiminin Temel Kavramları, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.93-108, 2018
2018
2018OKUMA KUSURLARI
Kardaş M. N.
OKUMA EĞİTİMİ, OĞUZHAN, S. ,SÖYLEMEZ, Y., Editör, Nobel Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.79-104, 2018
2018
2018DİNLEME EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI
Kardaş M. N., Tunagür M.
DİL VE EDEBİYAT EĞİTİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.125-135, 2018
2018
2018DİL VE İLETİŞİM
Kardaş M. N.
KURAM VE UYGULAMADA TÜRK DİLİ I, MEHMET NURİ KARDAŞ, RAŞİT KOÇ, Editör, Pegem Akademi Yayın Evi, Ankara, ss.1-25, 2018
2018
2018DİNLEME EĞİTİMİNDE NOT TUTMA
Kardaş M. N.
DİNLEME/ İZLEME EĞİTİMİ, AKÇAY, A., Editör, Nobel Akademisyen Kitabevi, Ankara, ss.147-170, 2018
2017
2017GÜNLÜK KONUŞMALAR VE NEZAKET
Kardaş M. N.
ETKİNLİKLERLE HAFTA HAFTA KONUŞMA EĞİTİMİ, Baskın,S. VE Akçay, A., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.339-364, 2017
2016
2016Kuramdan Uygulamaya İş Birlikli Öğrenme -İşl Birliki Öğrenmenin Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerine Etkisi
Kardaş M. N.
Türkiye Alim Kitapları, Ankara, 2016
2015
2015Cooperative Learning Method and Its Relationship with the Views of Students on Achievement, Attitude and Applications
Kardaş M. N.
Education in the 21st Century: Theory and Practice, Koleva, I.,Atasoy,E.,Efe,R. and Zdravka B.K., Editör, St. Klıment Ohrıdskı Unıversıty Press, Sofıa, ss.631-657, 2015
Bilirkişi Raporları
2016
2016Arş. Gör. Kadrosuna Usulsüz Atamaya İlişkin İtirazı Değerlendirme
Kardaş M. N., Koç R.
Hakkari Üniversitesi, ss.20, Hakkari, 2016
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Türkçe Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Araştırmaların ( Nitel, Nicel ve Karama Yöntem) Öğrencilerin Akademik ve Sosyal İletişim Becerileriyle İlişkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kardaş M. N. (Yürütücü)
2019 - 2019
2019 - 2019Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Sempozyumu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Öztürk M. (Yürütücü), Öntürk T., Tunç V., Torusdağ G., Eren M., Çavuşoğlu R., et al.
2018 - 2019
2018 - 2019Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Altyapısını Güçlendirme Üzerine Bir Çalışma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kardaş M. N. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü Kütüphanesi Altyapısını Güçlendirme Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kardaş M. N. (Yürütücü)
2017 - 2018
2017 - 2018Aktif Öğrenme Yönteminin 5. Sınıf Öğrencilerinin Sözlü İletişim Becerilerine (Konuşma-Dinleme) Etkisi ve Öğrencilerin Aktif Öğrenme Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kardaş M. N. (Yürütücü), İL İ.
2015 - 2017
2015 - 2017Akvaryum Öğretim Metodunun İki Dilli Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kardaş M. N. (Yürütücü), Görmez E., GÖL E.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorKUSOB
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2017
Kasım 2017YYÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017YYÜ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017YYÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017TURKISH STUDIES
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017YYÜ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Aralık 2018
Aralık 2018DEDE KORKUT TEŞVİK ÖDÜLÜ
TÜRK EĞİTİM-SEN VE ULUSLARARASI AVRASYA EĞİTİM SENDİKALARI BİRLİĞİ (UAESEB)
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20182. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20182. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20182. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20181. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20182. ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 2018
01 Aralık 2018 - 01 Aralık 20181. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 2018
01 Kasım 2018 - 01 Kasım 20181. ULUSLARARASI ANADOLU MULTİDİSİPLİNER ÇALIŞMALAR KONGRESİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 20185. ULUSLARARASI ÇOCUK VE GENÇLİK EDEBİYATI SEMPOZYUMU
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017EJER 2017
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017EJER 2017
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BİLGİ ŞÖLENİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017EJER 2017
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BİLGİ ŞÖLENİ
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017ULEAD 2017
Katılımcı
-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017ULEAD2017
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017