Doç. Dr. İbrahim Aydın


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Ekonomi Ve İş, İşletme


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama

Metrikler

Yayın

81

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

12

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

10

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

249

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

11

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

90

Proje

1

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

64
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2017 - 2021

2017 - 2021

Lisans

Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Ali Fuad Başgil Hukuk Fakültesi, Hukuk Bölümü, Türkiye

2012 - 2018

2012 - 2018

Doktora

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (Tezli), Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Ön Lisans

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van Meslek Yüksekokulu, Turizm Ve Otel İşletmeciliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

KARŞILAŞTIRMALI VE KARŞILAŞTIRMALI OLMAYAN REKLAMLARIN TÜKETİCİLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme

2012

2012

Yüksek Lisans

otel işletmelerinde internet reklamlarının müşteri davranışları üzerindeki etkisi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2022 - 2023

2022 - 2023

Doç. Dr.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Erciş İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2018 - 2022

2018 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Erciş İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - 2023

2021 - 2023

Dekan Yardımcısı

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Erciş İşletme Fakültesi

2018 - 2023

2018 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Erciş İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2007 - 2010

2007 - 2010

Bilgisayar İşletmeni

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı, Bilgisayar İşletmeni

2006 - 2006

2006 - 2006

Dağıtıcı

HATAY PTT MÜDÜRLÜĞÜ, Dağıtıcı

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Olumlu Belediye İmajının Seçimlere Yönelik Tutum Üzerindeki Etkisi

Aydın İ., Saydan R., Çelik Z.

3rd International Conference on Contemporary Academic Research, Konya, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2024, ss.358-361, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Demografik Özelliklere Göre Tüketici Boykot Davranışının İncelenmesi

Çelik Z., Saydan R., Aydın İ.

3rd International Conference on Contemporary Academic Research, Konya, Türkiye, 10 - 11 Kasım 2024, ss.444-449, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

The Effect of Demographic Characteristics on the Effect of Nostalgia Advertising on Purchase Intention

Saydan R., Çelik Z., Aydın İ.

4th International Conference on Engineering, Natural and Social Sciences, Konya, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2024, ss.404-409, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Olumlu Fiyat Algısının Satın Alma Tercihine Etkisi

Saydan R., Aydın İ., Çelik Z.

4th International Conference on Engineering, Natural and Social Sciences, Konya, Türkiye, 22 - 23 Ekim 2024, ss.428-431, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

SOSYAL MEDYA PAZARLAMASININ MARKA AŞKI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Ünal A., Aydın İ.

3. BİLSEL INTERNATIONAL ASPENDOS SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2024, ss.187-193, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

KÂR AMACI GÜTMEYEN KURULUŞLARDA SOSYAL MEDYA PAYLAŞIMLARINA GÜVENİN EMPATİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Aydın İ., Ünal A.

3. BİLSEL INTERNATIONAL ASPENDOS SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Ekim 2024, ss.179-186, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

The Effect of Brand Mark on Word of Mouth Communication in the Football Industry

Aydın İ., Saydan R., Çelik Z.

5th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, ss.133-137, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

The Effect of Gender on the Effect of Perceived Service Quality on Repurchase Intention

Çelik Z., Saydan R., Aydın İ.

5th International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 10 - 11 Ekim 2024, ss.79-84, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Bankaların Sosyal Medya Reklamlarına Duyulan Güvenin Marka Çağrışımına Etkisi

Ünal A., Aydın İ.

3rd International Conference on Scientific and Innovative Studies, Konya, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2024, ss.143-148, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2024

2024

Hazır Giyim Sektöründe Marka Sadakatinin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi

Aydın İ., Ünal A.

3rd International Conference on Scientific and Innovative Studies, Konya, Türkiye, 11 - 12 Eylül 2024, ss.138-142, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Investigating the Effect of Social Media Marketing on Word-of-Mouth Communication

Aydın İ., Çelik Z., Saydan R.

EGE 10th International Conference on Social Sciences, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.1, ss.1478-1483, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

The Effects of Brand Trust, Brand Love and Brand Loyalty on Word-of-Mouth Communication Intention

Çelik Z., Aydın İ., Saydan R.

EGE 10th International Conference on Social Sciences, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Aralık 2023, cilt.1, ss.1484-1489, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Marka Bağıntısının Algılanan Finansal Performans Üzerindeki Etkisi

Aydın İ., Saydan R.

3rd International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 25 - 26 Aralık 2023, ss.632-634, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

The Mediating Role of Mental Well-Being in the Effect of Financial Well-Being on Shopping Well-Being

Çelik Z., Aydın İ.

2nd International Conference on Frontiers in Academic Research, Konya, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2023, cilt.1, sa.6, ss.68-72, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

The Mediating Role of Brand Image in the Effect of Social Media Marketing on Purchase Intention

Aydın İ., Çelik Z.

2nd International Conference on Frontiers in Academic Research, Konya, Türkiye, 4 - 05 Aralık 2023, cilt.1, sa.6, ss.223-227, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Algılanan Kalitenin Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Ağızdan Ağıza İletişimin Düzenleyici Rolü

Aydın İ., Ünal A.

3rd International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2023, ss.656-660, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Çevrim İçi Yemek Sipariş Sitelerindeki Restoran Puanlamaları Üzerine Bir Çalışma

Ünal A., Aydın İ.

3rd International Conference on Innovative Academic Studies, Konya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2023, ss.561-564, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Mutluluğun Online Alışverişte Alışveriş ve Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Algılanan Alışveriş Zevkinin Ilımlaştırıcı Rolü

Çelik Z., Aydın İ.

4. International Istanbul Current Scientific Research Congress, İstanbul, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2023, ss.296-302, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Marka Aşkının Ağızdan Ağıza İletişim Üzerindeki Etkisinde Marka Sadakatinin Aracılık Rolünün İncelenmesi

Aydın İ., Çelik Z.

2nd International Conference on Scientific and Academic Research, Konya, Türkiye, 14 - 16 Mart 2023, cilt.1, ss.168-173, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

Drone ile Teslimata Yönelik Algılanan Güvenin Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisinde Algılanan Risk ve Ağızdan Ağıza İletişimin Aracılık Rollerinin Araştırılması

Aydın İ., Çelik Z.

II. International Congress on Economics and Administrative Sciences ‘New Threats and Opportunities in Global Politics and Economics’, Bingöl, Türkiye, 19 - 20 Mart 2023, ss.200, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

MARKA GÜVENİNİN; ALGILANAN KALİTE, MARKA DEĞERİ VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI

Aydın İ.

5. ULUSLARARASI İZMİR İKTİSAT KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Şubat 2022, ss.165-176, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2021

2021

DİJİTAL ÇAĞDA MARKA YÖNETİMİ

Dülek B., Aydın İ.

9th INTERNATIONAL CONFERENCE ON CULTURE AND CIVILIZATION, Toskent, Özbekistan, 15 - 16 Mart 2021, ss.60-68, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

Covid-19 Pandemisinin Pazarlama FaaliyetleriÜzerindeki Etkileri

Aydın İ., Dülek B.

AKDENİZZİRVESİ3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Girne, Kıbrıs (Kktc), 17 - 18 Ekim 2020, ss.45-54, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

TELAFİ PARADOKSU KAVRAMININ KURAMSAL ÇERÇEVEDE İNCELENMESİ

Aydın İ., Dülek B.

AKDENİZ ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Girne, Kıbrıs (Kktc), 17 - 18 Ekim 2020, ss.17, (Özet Bildiri)

2017

2017

DOLAYLI KARŞILAŞTIRMALI REKLAMLARIN REKLAMDAKİ BİLGİLERE YÖNELİK TUTUM VE SATIN ALMA NİYETİ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN ARAŞTIRILMASI

AYDIN İ.

ASEAD II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

YEŞİL REKLAM VE TÜKETİCİLERİN YEŞİL REKLAMLARA YÖNELİK TUTUMLARI

AYDIN İ.

ASEAD II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

Fijital Pazarlamanın Temelleri

Aydın İ.

Tüketici Davranışları ve Fijital Pazarlama, Reha Saydan; Mehmet Emin Yaşar, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.17-32, 2025 Creative Commons License

2022

2022

Mobil Pazarlama

Aydın İ., Çelik Z.

Yeni Nesil Pazarlama Yaklaşımları, Aytuğ MERMER ÜZÜMLÜ, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.253-269, 2022 Creative Commons License

2022

2022

Ulusal Sürdürülebilir Pazarlama Literatürünün Bibliyometrik Analizi

Çelik Z., Aydın İ.

İşletmecilik Alanındaki Çalısmaların Bibliyometrik Analizi (Muhasebe ve Finansman, Yönetim ve Organizasyon, Üretim Yönetimi ve Pazarlama Boyutlarıyla), Dursun KELEŞ, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.311-335, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Nöropazarlama-Tüketicinin Beynindeki Sırları Anlamak

Aydın İ., Çelik Z.

Dijital Pazarlama-Yaklaşım ve Uygulamalar, Emrah Sıtkı YILMAZ, Editör, Orion Akademi, Ankara, ss.278-299, 2022 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

İnsanları Taklit Eden Teknolojiler Bağlamında Pazarlama 5.0

Aydın İ.

ULUSAL VE KÜRESEL ÖLÇEKTE TÜM YÖNLERİYLE PAZARLAMA , Şahin Karabulut, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.27-46, 2022 Creative Commons License

2021

2021

Turizm Sektöründe Sağlık Pazarlaması

Çelik Z., Aydın İ.

Turizm Sektöründe Pazarlama Paradigmaları, Osman ÖZDEMİR, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.5-19, 2021 Creative Commons License

2021

2021

Turizm Sektöründe Mobil Pazarlama

Çelik Z., Aydın İ.

Turizm Pazarlamasında Dijital Dönüşüm, ÖZDEMİR OSMAN, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.105-118, 2021 Creative Commons License

2021

2021

SOSYAL MEDYADA NÜFUZ PAZARLAMASI

Aydın İ.

DİJİTAL ÇAĞDA PAZARLAMA İLETİŞİMİ, Mermer Üzümlü,Aytuğ, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.139-159, 2021 Creative Commons License

2021

2021

SAĞLIK SEKTÖRÜNDE PAZARLAMA

Aydın İ.

SEKTÖRLERDE STRATEJİK PAZARLAMA, Apaydın,Fahri, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.75-101, 2021 Creative Commons License

2020

2020

Hizmet Telafisi

Aydın İ.

MÜŞTERİ ŞİKÂYET YÖNETİMİ, Apaydın,Fahri, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.209-228, 2020 Creative Commons License

2020

2020

Geleneksel ve Yeni Mecralar

Aydın İ.

Tüm Yönleriyle Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Mermer Üzümlü,Aytuğ, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.107-124, 2020 Creative Commons License


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1